Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Ruskigt respektlöst.
Sen är det ju ingen nyhet att tålamodet i storstadsklubbarna inte är långt direkt. Vill inte ens tänka på hur många tränare Bajen haft de senaste tio åren. Och kolla bara på hur länge Nanne kunde sitta i KFF, det hade knappast gått i Hammarby. Vår gamle mittbackshjälte Danken (Johan Andersson) är ju redan ute på Facebook och kräver hans avgång efter Örebromatchen.
Man kan vända detta åt två håll:
"Alm har aldrig vunnit en titel trots att han varit chefstränare sedan 2011, han har inte utvecklat spelet och det ser likadant ut sedan han tog över, han har många cupfiaskon i ryggen"
Eller
"Alm tog ett sargat AIK som var nära på att åka ur serien 2010 till ett stabilt topplag på studs och som sämst har han slutat 4:a. Han tog oss till Europa League och nuförtiden är det närapå en vana att lira Europaspel varje år."
Jag tror faktiskt problemet är att det gick för bra i början, han satte ribban för högt och det finns bara ett sätt att förbättra en andraplats..
Skall sägas att jag älskar argumentet
"Han har inte vunnit en titel" mjo för det har alltid varit AIK´s signum att vinna titlar och vi bara plocka dom från höger till vänster innan Alm tillträdde.. Kritiken som funnits mot honom har många gånger varit befogad men just titlar är ingenting man kan kräva, det är bara historielöst.
Angående Nannes vara eller icke vara i Bajen är det rätt självklart för mig att han ska va kvar.