2016-05-09, 19:28
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Nej inte allt. motfråga då - Vart hämtar du din information? nätet?
Nätet förstås. Det är dock i allra högsta grad bra att vara källkritisk.
Citera
2016-05-09, 19:37
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
LOL!

Tror du på allt på internet?
Han som snackar i videon kan sina saker skulle jag vilja säga.
Citera
2016-05-09, 19:41
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Jag tänker på morötterna i wook-grönsakerna, är de verkligen så hälsosamma?

mm.. vitlöksklyftor.. tack för tipsen!

Ska köra så mycket mättade fetter som möjligt. Och som jag förstår det då jag inte äter mjölkprodukter så är det endast kokkosolja jag kan äta?

Nej inte allt. motfråga då - Vart hämtar du din information? nätet?
Den avataren som du har nu älskar jag!

Nej, det är inte meningen att människor ska äta grönsaker alls. Bara frukt. Fast om man inte har kommit dit än så kan man ju käka morötter. Varför inte liksom? Finns andra grönsaker som är mycket skadligare än morötter (tomat exempelvis).
Citera
2016-05-09, 19:57
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Nej, det är inte meningen att människor ska äta grönsaker alls. Bara frukt. Fast om man inte har kommit dit än så kan man ju käka morötter. Varför inte liksom? Finns andra grönsaker som är mycket skadligare än morötter (tomat exempelvis).
Vad är det för fel på grönsaker, och tomat speciellt? Jag äter själv i princip 1 ggr om dagen, vanligtvis, och håller mig åt LCHF hållet. Men även om jag håller mig på den flanken tänker jag ändå inte att grönsaker skulle vara skadligt. Det blir periodvis ganska mycket grönsaker och frukt i min kost. Jag räknar själv grönsaker som nyttigare än frukt.
Citera
2016-05-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Nätet förstås. Det är dock i allra högsta grad bra att vara källkritisk.

Jepp jag hatar all broscience som finns där ute på nätet

Citat:
Han som snackar i videon kan sina saker skulle jag vilja säga.

Jepp en myckeg kompetent akademiker och forskare, har faktiskt kollat upp honom.

Citat:

Tackar!

Frukt är så mkt carbs, I believe in ketosis.

Tomat? U serious?? Hur? Ekologiska?

Vilken tid på dygnet är optimalt att äta? Sent på kvällen eller på em? Jag tänker sen på kvällen runt klockan 8 kanske?

Blev otroligt trött btw, tränade stenhårda intervaller och en kalldusch som heter duga. Mina psykiska problem har snabbt blivit bättre sedan fastan, inte helt botade såklart men de kommer nog inom någon vecka!
Citera
2016-05-10, 06:50
Medlem
Du äter alltså inte frukt, inte de flesta grönsaker (de flesta grönsaker innehåller dödliga antinutrienter, likt bönor och spannmål som du tror är giftigt), och litar blint på EN akademiker när det finns massor som säger emot din nästintill religiösa attityd.. Det finns ju utbildade människor som förespråkar många olika sorters dieter. Fast den funkar säkert bra om du är tjock som fan och vill gå ner i vikt, men du behöver inte bli helt besatt och tro att du vet exakt vad som är rätt för att du vill tro att det är rätt..

Vad äter du ens? Kött, kokosfett och kosttillskott eller?

Citat:
Tomat? U serious?? Hur? Ekologiska?
Tomater är ju fulla av fytinsyra och olika tanniner och andra dödligt giftiga kemikalier som orsakar inflammation i någon tarm enligt din profet? Hur kan du äta något sådant när det finns kokosolja som enligt obskyra källor är mirakelmaten #1(det är säkert rätt nyttigt men inte om man äter för mycket). Du får ju i alla fall följa din egen logik, annars känns det som om du är väldigt oseriös.
Citera
2016-05-12, 09:48
Medlem
Ruccola, babyspenat och liknande borde funka :-)
Citera
2016-05-13, 02:31
Medlem
Citat:
Ruccola, babyspenat och liknande borde funka :-)
Klart det är nyttigt, men du är ju väldigt inkonsekvent, hur kan du äta spenat och rucola men inte äta fullkorns spannmål och alla andra grönsaker och grejer.. Äter du inte nötter och frön heller? Du förstår ju själv hur dumt det verkar.. Du missar ju massor med mineraler, vitaminer och fytonutrienter, var får du magnesium, koppar, mangan och kalcium ifrån?
Citera
2016-05-13, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9932abv
Klart det är nyttigt, men du är ju väldigt inkonsekvent, hur kan du äta spenat och rucola men inte äta fullkorns spannmål och alla andra grönsaker och grejer.. Äter du inte nötter och frön heller? Du förstår ju själv hur dumt det verkar.. Du missar ju massor med mineraler, vitaminer och fytonutrienter, var får du magnesium, koppar, mangan och kalcium ifrån?

Helamin.
Magnesium citrat.
Kalcium tillskott.
Citera
2016-05-13, 05:28
Medlem
Citat:
Helamin.
Magnesium citrat.
Kalcium tillskott.
Mm perfekt att ta vitamintillskott i form av artificiellt framställda kemikalier haha, du tror inte det är meningen att du ska käka mat så att du får i dig allt istället för att äta massa konstig skit eller?
Citera
2016-05-13, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9932abv
Mm perfekt att ta vitamintillskott i form av artificiellt framställda kemikalier haha, du tror inte det är meningen att du ska käka mat så att du får i dig allt istället för att äta massa konstig skit eller?

Urlakade jordar
Citera
2016-05-13, 15:22
Medlem
Citat:
Urlakade jordar
Jaha, så då är det bättre att äta konstgjorda kemikalier istället för att äta riktig mat med något mindre innehåll av mineraler än vad de borde ha? Och även de grönsaker du nämner odlas väl på sådana marker också? Du vet att de gödslar åkrarna också va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in