"Jag har plockat det heligaste du äger och jag ska krossa dig."
Citat:
Japp. Bra beskrivet - för det är dubbelt. Rubbad lögnare som försöker få stilpoäng inför TR samt få in en spottloska.
Det är en av de viktigaste delarna där det med exceptionell tydlighet framkommer vilken fräckhet han besitter, vilket äckel han är som åberopar empati inför Lisas föräldrar - via att framställa sig som en förstående fader.
Han har mördat deras dotter och betonar att han förstår deras lidande.
En empati han uppenbart inte besitter med tanke på hur mordet ser ut.
Den stirrande blick pappan upplevde är högst troligt den stirrande sjuka psykopatens blick:
"- Jag har plockat det heligaste du äger och jag ska krossa dig. "
I förhör ser man sen mycket tydligt hur han försöker peka ut Lisas pappa som misstänkt. Hur han angriper Lisas far via en massa insinuationer och slutligen det sinnesrubbade påståendet om att han kikat in i hans cell. Ända in i juridiken och rättsväsendets värld försöker han sätta dit honom.
Det är nåt i hans egen tillvaro, från det förflutna, som återspeglas i mordet och NBs beteende mot Lisas pappa: Jag tror nämligen det är främst är han som får spottloskan rätt i ansiktet som det ultimata hånet.
Han verkar avundsjuk, hatisk och hämndbenägen mot Lisas pappa (papparollen, far-dotter, familjelycka, kärlek?) som om han återupplever nåt (sin egen förlust?).
Nästa del - som indikerar hur extremt rubbad han är - är givetvis efter att han med våld tryckt in Lisa i skåpet:
Helt nonchalant, helt känslokall som en isbit pratar han med sin mor och blir sugen på pizza.
Fullständigt vrickat beteende.
Via dessa små, men mycket talande glimtar, ses en urondska av sällan skådat slag.
Det skådespelande aset som är fullständigt livsfarligt.
Det är en av de viktigaste delarna där det med exceptionell tydlighet framkommer vilken fräckhet han besitter, vilket äckel han är som åberopar empati inför Lisas föräldrar - via att framställa sig som en förstående fader.
Han har mördat deras dotter och betonar att han förstår deras lidande.
En empati han uppenbart inte besitter med tanke på hur mordet ser ut.
Den stirrande blick pappan upplevde är högst troligt den stirrande sjuka psykopatens blick:
"- Jag har plockat det heligaste du äger och jag ska krossa dig. "
I förhör ser man sen mycket tydligt hur han försöker peka ut Lisas pappa som misstänkt. Hur han angriper Lisas far via en massa insinuationer och slutligen det sinnesrubbade påståendet om att han kikat in i hans cell. Ända in i juridiken och rättsväsendets värld försöker han sätta dit honom.
Det är nåt i hans egen tillvaro, från det förflutna, som återspeglas i mordet och NBs beteende mot Lisas pappa: Jag tror nämligen det är främst är han som får spottloskan rätt i ansiktet som det ultimata hånet.
Han verkar avundsjuk, hatisk och hämndbenägen mot Lisas pappa (papparollen, far-dotter, familjelycka, kärlek?) som om han återupplever nåt (sin egen förlust?).
Nästa del - som indikerar hur extremt rubbad han är - är givetvis efter att han med våld tryckt in Lisa i skåpet:
Helt nonchalant, helt känslokall som en isbit pratar han med sin mor och blir sugen på pizza.
Fullständigt vrickat beteende.
Via dessa små, men mycket talande glimtar, ses en urondska av sällan skådat slag.
Det skådespelande aset som är fullständigt livsfarligt.
Ett mycket bra och intressant skrivet inlägg!
Det jag främst fastnade för är den första av mig fetade texten.
Var än NB tittade så fick han se LH:s pappa och måste ha insett att denne man var hans verkliga huvudfiende. SH var säkerligen den person som han fruktade mest av alla.
När NB stod och stirrade på pappan så visste han ju att han hade tagit det heligaste som går att ta. Hans dotter.
SH kom också att bli NB:s överman. Hade han inte varit så tidigt på plats så hade NB haft goda utsikter att klara sig undan detta vidriga mord.
En verkligt mycket farlig man denne Nerijus Bilevicius och förhoppningsvis får han sitta många år innan frihetens dörr ev. öppnas för honom. Helst skall naturligtvis en sådan person aldrig mera få vistas ute bland andra människor.