2016-05-11, 02:41
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerfilm
[/spoiler]

Äntligen lite förnuft i samtalet här! Tack. Det kan tilläggas att ingen person blir mer eller mindre skyldig genom att bli kallad "svinet" eller t.om. skällsord baserade på nationalitet etc. Det blir ju bara löjligt. Ilska eller känslomässiga utbrott eller utfall övertygar ingen om att domarna i detta ärende är riktiga. Tvärtom, när jag ser hur upprörda känslor det blir ibland när utredningen, åtalet och domarna ifrågasätts, så betyder ju detta bara att argumenten är slut, att analysen blivit övertagen av irrationalitet.

Dessutom sker det ständigt en sammanblandning av två frågor: 1) Behovet (allas vårt behov) av att straffa den eller de som begått brottet och 2) Önskan att den som nu dömts verkligen är rätt person.

Att kritisera utredning, åtal och domar innebär inte att förringa eller förminska brottet eller brottsoffrets lidande. Man kan ha en stark moralisk känsla för att detta brott är fruktansvärt och att gärningsmannen/männen måste straffas och samtidigt kritisera utfallet av rättsprocessen.

Men du tror att ert tramsande gör att NB blir mindre skyldig?
En person som är kvinnomördare förtjänar att kallas svin och allt annat också för övrigt.
Vad är ditt främsta argument för att NB inte är mördaren?
Har du en egen åsikt eller varför tvivlar du på att rätt person har dömts?
Är det inte konstigt att spår av NB är de enda som hittats?
Vad är det då som talar för att det finns någon annan som kan ha utfört mordet?
Två domar för mord och inget PT, vad talar då för att utfallet är felaktigt?
2016-05-11, 04:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men hela ditt långa försvarstal för Nerijus handlar ju om vad som inte finns. Det finns inte DNA på ställen du skulle ha önskat för att bli övertygad.
Exakt vad jag skrev som svar förut innan det raderades. Ett värdelöst resonemang juridiskt sett - sitter och tjatar om spår som inte ens finns som om det vore det primära.
Utöver detta har NB själv helt ratat spekulationer om plantering via överklagan han godkänt.

Ungefär i samma klass som att anse NB osannolik med allt DNA han vräkt ur sig på Lisas kläder - för att han inte passar in i statistiken.
2016-05-11, 04:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Jo där om inte annat så blir det tydligt. Den ultimata spottloskan kommer som en självklarhet. Samtidigt med avsikten av att han själv ska stå i bättre dager och stärka sin position.
Japp. Bra beskrivet - för det är dubbelt. Rubbad lögnare som försöker få stilpoäng inför TR samt få in en spottloska.

Det är en av de viktigaste delarna där det med exceptionell tydlighet framkommer vilken fräckhet han besitter, vilket äckel han är som åberopar empati inför Lisas föräldrar - via att framställa sig som en förstående fader.

Han har mördat deras dotter och betonar att han förstår deras lidande.
En empati han uppenbart inte besitter med tanke på hur mordet ser ut.

Den stirrande blick pappan upplevde är högst troligt den stirrande sjuka psykopatens blick:
"- Jag har plockat det heligaste du äger och jag ska krossa dig. "

I förhör ser man sen mycket tydligt hur han försöker peka ut Lisas pappa som misstänkt. Hur han angriper Lisas far via en massa insinuationer och slutligen det sinnesrubbade påståendet om att han kikat in i hans cell. Ända in i juridiken och rättsväsendets värld försöker han sätta dit honom.

Det är nåt i hans egen tillvaro, från det förflutna, som återspeglas i mordet och NBs beteende mot Lisas pappa: Jag tror nämligen det är främst är han som får spottloskan rätt i ansiktet som det ultimata hånet.
Han verkar avundsjuk, hatisk och hämndbenägen mot Lisas pappa (papparollen, far-dotter, familjelycka, kärlek?) som om han återupplever nåt (sin egen förlust?).

Nästa del - som indikerar hur extremt rubbad han är - är givetvis efter att han med våld tryckt in Lisa i skåpet:
Helt nonchalant, helt känslokall som en isbit pratar han med sin mor och blir sugen på pizza.

Fullständigt vrickat beteende.

Via dessa små, men mycket talande glimtar, ses en urondska av sällan skådat slag.
Det skådespelande aset som är fullständigt livsfarligt.
Senast redigerad av develi 2016-05-11 kl. 05:41.
2016-05-11, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Här tycker jag att det finns en bra beskrivning av Nerijus;

"Begåvningsnivån varierar hos alla, så även hos psykopaterna och de mindre begåvade är inte lika språkligt briljanta utan då oftare mer fysiskt våldsbenägna.

Det skall också tilläggas att det inte bara handlar om vältalighet såsom vi först tänker på det, utan också om att säga rätt sak vid rätt tillfälle och med rätt tonfall, samt med en övertygande mimik.

Det är inte alltid mest framgångsrikt med ett ordsvall som om man försöker sälja en begagnad bil. Tystnad kan säga mer än tusen ord och även tystnaden bör då räknas som vältalighet och slagfärdighet. Detta förbises ofta.

Psykopati är planerad ondska och när man påstår att psykopater saknar långsiktiga realistiska mål menar man mål sett ur ett mänskligt perspektiv.

Avsaknaden av samvete medför avsaknad av skamkänslor, vilket i sin tur skapar en gedigen sjävsäkerhet som charmen tryggt kan vila i, fri från den osäkerhet de flesta av oss kan känna ibland.

Bakom charmen, det leende ansiktet och den intensiva blicken finns rovdjuret som planerar sin attack."

http://www.psykopati.se/16914075

Att mordet var planerat är uppenbart - men frågan är varför?

Mördar han för att det är lustfyllt eller mördar han för att han känner sig kränkt och att hämnd dövar ångesten en kort stund?

Jag vet inte - men om han är psykopat då är det en omöjlighet att hans familj inte skulle känna till detta

Psykopater och personer med psykopatiska drag kan dupera sin omgivning men inte sina barn, fruar och lillebror som i detta fallet
Ytliga, charmiga, relationer med mkt konflikter och bråk - så kanske man kan sammanfatta
Och ett stort ego

Ingen kan
2016-05-11, 06:31
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Att mordet var planerat är uppenbart - men frågan är varför?

Mördar han för att det är lustfyllt eller mördar han för att han känner sig kränkt och att hämnd dövar ångesten en kort stund?

Jag vet inte - men om han är psykopat då är det en omöjlighet att hans familj inte skulle känna till detta

Psykopater och personer med psykopatiska drag kan dupera sin omgivning men inte sina barn, fruar och lillebror som i detta fallet
Ytliga, charmiga, relationer med mkt konflikter och bråk - så kanske man kan sammanfatta
Och ett stort ego

Ingen kan
Han får sexuell tillfredsställelse av att tillfoga offret smärta, skända, förnedra, se dödspaniken i hennes ögon, få den ultimata kontrollen över en annan människas liv, se livet rinna ur henne och känna att det är HAN som bestämmer, är HAN som har kontrollen. Den totala tillfredsställelsen för honom, även om det är för en kort stund.
Det är starka drifter och tvångstankar i detta sexualsadistiska beteende, hans fantasi om mordet har länge blivit mer och mer intensiv. Nu fick han utlopp för detta, fick njutning och ro i själen en kort stund.

Varför tror du att det alltid verkade bli tryckt stämning när Nerijus kom hem? Aivaras gick in på sitt rum, "för säkerhets skull", för att undvika bråk. Nerijus styrde ju AB och IB med järnhand. Hårt kontrollerande, han bestämde allt. Hans x-fru, som han varit våldsam mot, verkar ha flytt till okänd adress med deras gemensamma dotter. Enda chansen man har att klara sig mot en psykopat är att fly. AJ lovvordade NB så till den milda grad i rätten att det nästan var pinsamt. Tror du att det verkligen var för att NB var världens bästa gästarbetare? Det var Aivaras som var den mest kunnige och där NB brukade ta åt sig äran för hans väl utförda arbeten. Dupering, manipulation.

Detta stämmer väl överens med vilken psykopattyp Nerijus är;
"Begåvningsnivån varierar hos alla, så även hos psykopaterna och de mindre begåvade är inte lika språkligt briljanta utan då oftare mer fysiskt våldsbenägna.

Det skall också tilläggas att det inte bara handlar om vältalighet såsom vi först tänker på det, utan också om att säga rätt sak vid rätt tillfälle och med rätt tonfall, samt med en övertygande mimik."
2016-05-11, 06:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Inte minsta verklighetsförankrat argument - och riktigt korkat skrivet mot anhöriga som är offer i sig med en sådan person i sin omgivning. De är offer via att det är en extremt chockartad upplevelse att upptäcka att kärleken var artificiell, tillvaron en stor fejk, familjelyckan enbart en fasad - att sonika ha blivit grundlurad av en person du älskar och som barn kanske till och med har som förebild.

Det finns de facto flertal anhöriga till psykopater som antingen är mördare, sexualbrottslingar eller seriemördare som absolut inte haft en aning.
Likaväl som att äckliga pedofiler kan ha agerat utan att upptäckas men levt parallellt med en partner.

Utöver detta kan givetvis ett barn med primär psykopati ha visat tecken - men föräldrar har antingen nonchalerat, förskönat och förnekat. Det finns mängder med exempel på människor som tänkt att det växer bort, det är tillfälligt, det är nog en viss ålder, det är pga ditten eller datten, det är nog inte så udda eller märkvärdigt.
.. Vad fan nu de än sett.
2016-05-11, 06:47
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad menas att NB ser ledsen och oskyldig ut när han nekar i förhören? vem har påstått det och vem här har sett det? Man kan utläsa en uppriktighet i förhören med NB som är mycket svårt att spela upp gång på gång men det är ju klart att om man har dålig människokännedom så förstår man det inte (det kanske kommer med ålder och lite mer erfarenhet hos er). Är NB skyldig så tror han ändå på fullaste allvar att han är oskyldig och det borde rätten, åklagare eller advokat tagit fasta på och tvingat på honom en sinnesundersökning om dom nu tycker han är skyldig. Jag tycker att det i så fall tyder på en allvarlig störning eller psykisk sjukdom (fast det är ju också lite märkligt då ingen annan hört av sig i saken).

Humorn likt "John Cleese och den döda papegojan" står ju mest ni för eller hur? fast ni förstår det inte och det är ju lite gulligt oskyldigt. Jag menar att det är ni som vägrar se bristerna i utredningen och rapar åklagarens "sanning" gång på gång hur märklig den än är i vissa stycken.

Faktaresistens är ju ett kul nytt ord och gäller den bara en sida här? Vad är er fakta då, fakta som inte kan manipuleras?

Ni tycker att den DNA som fanns på Lisas kläder är fakta. Jag tycker att frånvaron av DNA på Lisas kropp är fakta. Frånvaron av Lisas DNA i NB:s bil eller något annat fordon är fakta. Frånvaron av Lisas DNA på NB eller något annat han använt den söndagen. Det fanns NB:s DNA på snören på golvet och även Lisas DNA, det är fakta. Men hur kom NB:s DNA dit, på söndagen eller då han använt snören i jobbet där i ladan? Lisas DNA fanns på tejprullens insida, det är fakta men var är NB:s DNA på den rullen? Det finns en bit tejp med hans brors DNA på och det är fakta. NB:s frus DNA fanns på Lisas trosa och det är också fakta men det är också ett faktum att NB:s DNA inte fanns på detta plagg. Fakta är också att det inte finns något motiv till detta brott som kan kopplas till NB. Han har ingen historia överhuvudtaget vad det gäller sadism, sexualbrott eller andra former av våld som skulle kunna kopplas till ett tänkbart motiv och det är fakta. Enligt domstolarna, polisen, häktet, åklagaren och försvararen är han helt frisk i huvudet trots det hemska brott han nu är dömd för, fakta det med. I hans dator och mobil hittades ingenting av intresse annat en sex bilder av ca 1500 i webläsarens fickminne. Inga grova filmer, inga grova bilder sparade, inga webplatser som får en att höja på ögonbrynen, inga vettiga spår alls, fakta. Eventuella vittnen som kanske sett NB här och än där är inte fakta för detta brott. Vittnen är ofta osäkra kort och vad såg dom här, en man med solglasögon i en bil samt en man som ville ha en vägbeskrivning dagen före. Fakta för er inte för mig angående brottet. Inget vittne har sett NB med Lisa, i ladan eller i närheten av caféet denna söndag, fakta. Alibi, två (Arnes fru och NB:s fru) ger honom det fast ett par med hund ser en man i solglasögen körandes mycket snabbt förbi gör alibit värdelöst enligt polis och åklagare, ett märligt faktum. Man har inte hittat spår efter NB i arbetsboden där kroppen hittades, fakta. Man letade inte efter så mycket i arbetsboden heller, fakta. Inga spår efter NB på Lisas tillhörigheter som kastades efter grusvägen, fakta. Ingen förklaring från polis eller åklagare varför tillhörigheterna låg där utan det lades åt sidan, tingsrätten var lite nyfiken, hovrätten inte alls, fakta. Man kan forsätta länge men jag ger mig här, det viktigaste är väl förhoppningsvist med.

Faktaresistens? Problemet är att det är mer fakta man skulle behöva för att känna sig säker på domen nu NB fått. Den enda fakta som finns som kopplar NB till detta mord är hans DNA på Lisas byxor och jacka och då måste man till 100% lita på att polisen inte har något med den saken att göra. Det kan inte jag för jag förstår att även polis gör olagliga saker ibland, blir frusterade och kränkta till den grad att dom bara måste "hjälpa till" buren av sin övertygelse att dom är på rätt spår.

Så för mig hade ytterligare spår efter NB i arbetsboden räckt. Ett fingeravtryck någonstans då vi nu alla vet att han sällan brukade handskar. Ett hårstrå från hans katt? Spår från Lisa på kniven som fanns i hans bil som åklagaren gnäggade om hade också varit intressant för han måste väl ha haft lite DNA från Lisa på handskar eller fingrar då han lade tillbaka den? Grov sadistisk porr i datorn eller telefon hade också hjälpt till för att övertyga om motiv.

Så det är nog du, develi mfl som bör fundera på vad ni håller på med. Jag förstår att det känns skönt för er att någon är dömd för brottet men att hela tiden vägra se alla brister i utredningen verkar underligt. Faktaresistens var ju ordet. Sen denna besatthet av Dennis Rader, han har ingen annat gemensamt med NB än kön. Rader är ett skolexempel på en sadistisk psykopat (finns mycket att läsa om mannen om någon orkar).
Varför ältar du om plantering när t.o.m mördaren själv förkastat den teorin i och med sitt sista överklagande?

Sen, din teori om att polisen planterat Nerijus blod för att snabbt få fast en mördare för att visa Leif G.W. Persson att de minsann inte är några korkade landsortspoliser, hur tänkte du där?
Det gränsar till vanföreställningar om man på fullt allvar tror att polisen gärna offrar fler tonårstjejer till "den riktiga" mördaren som då är på fri fot när man "satt dit den oskyldige" Nerijus.
Tänk dig själv, inblandade poliser då med egna tonårsdöttrar - ska de då tänka att "ok, det viktiga var att vi kunde knäppa LGW på näsan, skitsamma om den riktige mördaren är fri och kan fortsätta mörda."

Du tar upp bevis som du tycker saknas. Fokusera på de bevis som finns istället för de är MÅNGA.
Solid tekniskt bevisning och vittnesbevisning.

Gör om, gör rätt.
2016-05-11, 07:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Varför tror du att det alltid verkade bli tryckt stämning när Nerijus kom hem? Aivaras gick in på sitt rum, "för säkerhets skull", för att undvika bråk. Nerijus styrde ju AB och IB med järnhand.
Ja, vad är anhörigas möjlighet till mått på psykopati? En egen PCL-R manual hemma?
Självklart vet vi inte vad han är - förutom mördare med extremt stark indikation på sexualsadism (100% i mitt tycke..) - men det finns mängder med skumt beteende och med tanke på mordet så har han uppenbart en förmåga att leva dubbelliv.

Men hur skulle en anhörig - utan kunskap om psykopati som lever mitt i stormen - kunna begripa vad som pågår?
Som lever med en social kameleont som både smeker och slår? Som förtrycker och dominerar - som sen fjäskar och slätar över..
Sen finns det de som inte alls ägnat sig åt att dominera familjen - men lika fan mördat mängder med kvinnor inför en ovetande omgivning och anhöriga. Där verkar de egna sexuella fantasierna ha varit tillräckligt - ihop med att tyvärr iscensätta dem med jämna mellanrum (mord). Som en slags tryckkokarventil istället för att slå och trakassera anhöriga vill säga.
2016-05-11, 08:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Och detta dravel stödjer du med ett ynka, svävande citat.
Citat:
Nu börjar jag nästan luta åt en konspiration, jag också.
Särskilt efter att ha hört intervjun med grannen Lena, som nu tar hand om NB:s kattunge. Hur hon uppfattade honom som en "mjuk och rar" person.
Ja, du har rätt - det är dravel du kommer med då du inbillar dig att ord som " mjuk och rar" och statistik indikerar att NB är oskyldig trots DNA bevisning.

Grannen med katten har ett betydligt vettigare resonemang än du nånsin når upp till - hon håller öppet att hon kan ha blivit grundlurad även om hon inte kan tänka sig att nån av dem är skyldig:
Citat:
Citat:
– Jag kan inte tänka mig att de har gjort sig skyldiga till det här brottet. De har varit världens bästa grannar, säger en kvinna som bott bredvid de tre anhållna under två års tid.
Citat:
– Men sen vet man aldrig. Det finns vissa som lever ett helt vanligt och vissa som har en mörk sida.

http://www.expressen.se/gt/flera-forhor-holls-med-broderna-innan-de-togs/
2016-05-11, 09:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Varför uttrycker dig med sådan tvärsäkerhet om något du bevisligen har helt uppåt väggarna fel om? Deg är så trådsanningar skapas.
Det är ju inte första gången du har visat hur dåligt påläst du är.

"Värt att notera är att - utifrån den analys av NB's dator som gjordes enligt fup - så verkar han inte ha sökt på någon information eller nyheter"

Om du själv är så påläst som du påstår, så ange gärna källa på att det finns dokumenterat i fup att det har gjorts en analys av NB's dator som visar att han har sökt på information om LH's försvinnande.

Mig veterligen nämns sökningen endast i förhör med IB, AB och NB. Men inte utifrån loggen på NB's dator.
2016-05-11, 11:43
Medlem
sisotalos avatar
Viktigt i rättsfall LH är att den inriktas från början mot en viss gärningsman. Vi har i Finland diskuterat nio år i ett liknande fall. Diskussionen i den största siten <murha.info> omfattar 100.000 inlägg - längst 220 trådar. I bägge fallen den åtalade har inte egenskaper som stämmer med åtalet. Jag tror att i dessa fall ska mera vikt ges för sund förnuft, men alla vittnesmål och tekniska fynd ska noggrant granskas.

Jag själv som är docent i socialpolitik har medverkat under 4,5 år sammanlagt nästan 3.000 inlägg. Slutresultatet var att den utpekade GM friades i HD, ingen aning om vem är den riktiga GM.

Gränsen på vem får sitta i fängelset i livstid och vem går fri är hårdfin. Det löses på ett sätt som inte vinner allmänt godkännande. Därför själva juridiska processen är ett intressant föremål till undersökning, dock utan att överväga alternativa GM.

Jag har satt mig in i materialet här och vill gärna diskutera den juridiska hanteringen av fallet LH. Om detta är möjligt kommer jag också att relatera till andra liknande fall, bl.a Thomas Quick.
2016-05-11, 12:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Död papegoja
NB har uppenbarligen lyckats med det han är bäst på - nämligen att manipulera omgivningen. Det är en av hans paradområden. Det är exakt det som bl.a. kännetecknar en psykopat.
Ja, man häpnar.. över idiotiska påstående som att NB inte har egenskaper/personlighet som överensstämmer med mord/åtal/domslut.

Då har man allt missat målet totalt med det juridiska och bevisningen.

En av USAs värsta seriemördare är Green river killer aka Gary Ridgeway. Han mördade minst 49 kvinnor (misstänks för 70).

1988 gifte han sig med Judith Mawson. Hans fru hade inte en aning om hans förehavanden och var gift med honom i 14 år.
2001 arresteras Ridgeway (DNA tekniken hade utvecklats) och hon fullständigt förnekade och såg honom som helt oskyldig tills han erkänner morden efter två år (i utbyte avrättning mot livstid).
Citat:
"When Judith, 67, met Gary Ridgway at a bar in Seattle in 1985, she recalled he seemed like the perfect suitor - he was handsome, polite, had a good job, and treated her like a lady.

'He made me smile everyday. I had the perfect husband, perfect life. I absolutely adored him.'

When he was first arrested, Judith said she believed her husband when he told her they had the wrong man. "

When she visited the former truck painter in jail she said: 'We were trying to touch each other through the glass. I would cry.'

When he confessed she cut all contact with him and spent the next two years hiding at home in virtual isolation, drowning her sorrows in wine and pain pills.
She told People: 'I was scared, in hiding, ashamed. I dreamed about him all the time. he kept reaching out to me.'

" Judith has not dated since her husband's arrest, believing she may never trust another man again but spends her time with friends and at her local church."

" Jim Bailey, Ridgway's best friend and coworker said he couldn't even talk about the arrest for three years after his arrest, he was so stunned and upset."
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2056798/Judith-Mawson-finding-husband-Green-River-Serial-Killer-Gary-Ridgway.html
Citat:
Citat:
Judith refused to believe the terrible accusations against Gary -- that he picked up prostitutes and teenage runaways on Highway 99, strangled them during sex and dumped their bodies in remote areas near the Green River.

"I was in such denial," she told ABC News' Seattle station KOMO-TV.

Killer Was Also a Wonderful Husband
Until his confession, Judith stood by her husband, convinced that a mistake had been made. The Gary she knew was loving, gentle and considerate, and their life together was a full and happy one.
Citat:
Author Pennie Morehead has written a book called "Green River Serial Killer: Biography of an Unsuspecting Wife" that tells Judith's story.

Morehead said that while writing about Gary, she came to believe that a person can have two completely different lives.

In his everyday life, Gary was very orderly, disciplined and controlled, Morehead said.

He told Morehead that he wanted to stop the killing but couldn't -- killing was like beer to an alcoholic, and he tried to resist but simply couldn't.

"It turns out he was also a terrific husband and friend and lover to his wife for 14 years," Morehead said today on "Good Morning America." "And it just completely amazed me that he was able to move fluidly in and out of his killer life and his husband life without ever being detected."
http://abcnews.go.com/GMA/story?id=3100159&page=1
Som tonåring knivhugger han en sexåring och gapskrattar:
Citat:
Forty years ago, a 6-year-old boy in a cowboy hat asked Gary Ridgway a question:
"Why did you kill me?"
Blood streamed from a stab wound in the boy's side and ran into his cowboy boots.

Ridgway, a teenager then, did not answer immediately. He stood with the knife in his hand and laughed. Then he wiped both sides of the blade on the boy's shirt.

"I always wanted to know what it felt like to kill somebody," he said.

Years later, the boy remembered Ridgway walking away, "kinda puttin' his head in the air, you know, and laughin' real loud."

The boy survived. He spent several weeks in the hospital. The incision to repair his liver was about a foot long.
Utan empati. Han brydde sig inte och kvinnorna såg han inte som människor:
Citat:
During one of Ridgway's many interviews with investigators and prosecutors over the past several months, a forensic psychologist asked whether something was missing in him that was present in other people.

"Caring," the killer replied.

Ridgway told investigators he never thought about how victims felt while he was killing them. He did not want to see their faces. To him, they were not people.
Ridgway använde sin son för att lura offren - och tolkas som psykopat (sekundär):
Citat:
Ridgway's profound lack of empathy for others fits the definition of a psychopath, said Dr. Peter Roy-Byrne, chief of psychology at Harborview Medical Center in Seattle."

" Ridgway knew how to gain his victims' trust. Court documents describe the tactics he used to make them feel comfortable. He flashed his wallet and showed a picture of his young son."

Once they were dead, the victims became his possessions, Ridgway said - "a beautiful person that was my property."
http://www.thenewstribune.com/news/special-reports/article25855150.html
Via FBI:
Citat:
He talked about his victims as mere objects, not human beings. He said things, like “I feel bad for the victims,” and even cried at times. However, genuine feelings of remorse for his actions and empathy for the pain he caused the victims and their families were absent. Like many serial sexual killers, Ridgway exhibited many of the traits and characteristics of psychopathy that emerged in his words and behaviors during his interviews with law enforcement.
https://leb.fbi.gov/2012/july/looking-behind-the-mask-implications-for-interviewing-psychopaths
Senast redigerad av develi 2016-05-11 kl. 12:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in