2016-05-11, 09:53
Medlem
Ovcharkas avatar
Djurgården - sparka Pelle! (Efter säsongen)

Ersätt med Thelin från J-Södra. Med Pelle kommer vi spela 90-talsfotboll för evigt. Vi kommer vinna mot bottenlag. Vinna de flesta matcher mot mittenlag - och torska alla matcher mot topp- och storlag.

M.a.o. komma allt från 5:a till 8:a, säsong efter säsong efter...
Citera
2016-05-11, 10:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Jens Gustafsson ser alltså ut att bli Party-Jannes efterträdare, tycker personligen att det bör va mer inspirerande att va assisterande i gnaget men aja
Citera
2016-05-11, 10:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jens Gustafsson ser alltså ut att bli Party-Jannes efterträdare, tycker personligen att det bör va mer inspirerande att va assisterande i gnaget men aja

Hmm, intressant tränarval. Min uppfattning är att han är mer defensivt inriktad än Janne Andersson. Lite mer brunkarspel.
Citera
2016-05-11, 10:38
Medlem
Ja...vad ska man säga. Det är ju ingen tränare som har några större meriter att visa upp. Hade gärna sett Thelin istället som visat prov på att kunna bygga ett lag.

Dock överdrivs ju Jannes tränarfilosofi lite. De första 2 åren spelade vi också nån sorts brunkarfotboll med långbollar. Det är nu på senare år vi spelar "fin fotboll". Janne är bra på att anpassa taktiken efter spelarna vi har. Kommer ihåg när Astrit Ajdarevic gick ut i media och sågade Janne för alla långbollar.
Citera
2016-05-11, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Okej jag kan ge dig att vi var ruggigt tråkiga för några år sedan. Men att du bojkottat oss efter att ha sett oss för 2 år sedan säger det mesta. Då har du i grund och botten ingen talan i denna diskussion.
Nu såg jag dom flera gånger under ett par år fram till för ca 2år sedan.
Jag frågde mest för att inte ödsla tid på en match till med sådan dödgrävarfotboll. Bara att grattuelera om dom spelar fotboll nu!
Citera
2016-05-11, 10:45
Medlem
Har det varit något snack om att skrota Managerrollen i Peking och köra det mer klassiska tränare och sportchef eller är det grundmurat? Jag har dålig koll på hur organisationen runt om ser ut men det känns som ett stort ansvar på en relativt oerfaren tränare om det nu är Jens Gustafsson som får jobbet.
Citera
2016-05-11, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Har det varit något snack om att skrota Managerrollen i Peking och köra det mer klassiska tränare och sportchef eller är det grundmurat? Jag har dålig koll på hur organisationen runt om ser ut men det känns som ett stort ansvar på en relativt oerfaren tränare om det nu är Jens Gustafsson som får jobbet.

Såg en intervju med Hunt igår och det fanns inga tvivel om att man letade efter en manager. Tror det har att göra med att man vill spara ekonomiskt helt enkelt.
Citera
2016-05-11, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag skriver ju att ni gjort det bra hemma men att det är matcher ni ska vinna... Och jo, jag har sett Peking även denna säsong. Man måste ju se alla lag för att uttala sig om desamma.
Det är givetvis inte så att jag anser er vara chanslösa mot oss här om dryga veckan etc men jag påpekar ju bara att det är först när ni gjort sådana matcher med goda resultat man verkligen ser hur bra ni går även iår.

Tja, även om det inte är så roligt undrar jag alltid hur tusan folk resonerar som tänker såhär? Man går ju inte för att se motståndarlaget utan sitt lag och det oavsett kvalité på motståndarna.
Vi är väl alla olika....Personligen tycker jag det är roligare att se mitt lag möta ett lag som försöker spela fotboll än ett lag som bara försöker förstöra spelet och ligga på försvar.
Citera
2016-05-11, 12:12
Medlem
Jag undrar hur man tänkte med rekryteringen av Jens Gustavsson? För inte lär väl spelare som sitter med utgående kontrakt känna sig jättepepp på att förlänga efter denna märkliga rekrytering? Då är det bara att konstatera att Nyman och gänget försvinner i sommar. Vem vill förlänga när man tar in en tränare utan några större meriter?

Alltså, det finns en uppsjö av kandidater med erfarenhet och meriter och man väljer den med minst erfarenhet och minst meriter. I ett läge då man ska spela CL-kval och har flera nyckelspelare som sitter på utgående kontrakt. Helt ofattbart korkat.

För att sen lägga till lite extra så är ju Jens Gustavsson knappast någon som bygger lag eller ens är i närheten av Jannes filosofi. Kolla bara på hur Peking spelar. Det finns inget svenskt lag för tillfället som spelar så varierat och "internationellt" i offensiven. Hur ska en defensiv tränare som Jens kunna förvalta detta?

Ville man ta in någon utan större meriter eller erfarenhet så kunde man ta Thelin som sitter på ett utgående kontrakt och som har gjort det riktigt bra med J-Södra.
Citera
2016-05-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag undrar hur man tänkte med rekryteringen av Jens Gustavsson? För inte lär väl spelare som sitter med utgående kontrakt känna sig jättepepp på att förlänga efter denna märkliga rekrytering? Då är det bara att konstatera att Nyman och gänget försvinner i sommar. Vem vill förlänga när man tar in en tränare utan några större meriter?

Alltså, det finns en uppsjö av kandidater med erfarenhet och meriter och man väljer den med minst erfarenhet och minst meriter. I ett läge då man ska spela CL-kval och har flera nyckelspelare som sitter på utgående kontrakt. Helt ofattbart korkat.

För att sen lägga till lite extra så är ju Jens Gustavsson knappast någon som bygger lag eller ens är i närheten av Jannes filosofi. Kolla bara på hur Peking spelar. Det finns inget svenskt lag för tillfället som spelar så varierat och "internationellt" i offensiven. Hur ska en defensiv tränare som Jens kunna förvalta detta?

Ville man ta in någon utan större meriter eller erfarenhet så kunde man ta Thelin som sitter på ett utgående kontrakt och som har gjort det riktigt bra med J-Södra.
Det är väl inte otippat att Janne Andersson som tidigare har ett långt förflutet i Halmstad också haft bra insyn i det Jens Gustavsson åstadkommit där?

Jens Gustavsson tog över när man i princip var klara för nedflyttning 2011, omstrukturerade och studsade tillbaka 2012, klarade sig kvar med nöd och näppe 2013 och hamnade på en fullt godkänd 10:e plats 2014. Minns jag inte helt tokigt så spelade man stundtals rätt bra fotboll 2014 med ett av Allsvenskans billigaste lag där man efter säsongen tappade i stort sett samtliga nyckelspelare (och sedermera åkte ut året därpå).
Citera
2016-05-11, 12:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Det är väl inte otippat att Janne Andersson som tidigare har ett långt förflutet i Halmstad också haft bra insyn i det Jens Gustavsson åstadkommit där?

Jens Gustavsson tog över när man i princip var klara för nedflyttning 2011, omstrukturerade och studsade tillbaka 2012, klarade sig kvar med nöd och näppe 2013 och hamnade på en fullt godkänd 10:e plats 2014. Minns jag inte helt tokigt så spelade man stundtals rätt bra fotboll 2014 med ett av Allsvenskans billigaste lag där man efter säsongen tappade i stort sett samtliga nyckelspelare (och sedermera åkte ut året därpå).

Minns att Halmstad gjorde succé med att spela med en rätt tillbakadragen fembackslinje hösten 2014.
Citera
2016-05-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Minns att Halmstad gjorde succé med att spela med en rätt tillbakadragen fembackslinje hösten 2014.

Jo, Gustavsson känns som en kompis-värvning helt enkelt. Jag får inte intrycket av att han är kompetent nog att leda ett av Sveriges bästa lag genom CL-kval och försöka få till en topp-placering i Allsvenskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in