Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Nästan en aning alltför klantig mördare för att lyckas lämna så få spår efter sig?
Jag gissar att Kristoffer kan bli mycket fokuserad på en uppgift som intresserar honom. Han kunde ju kriga trots alla sina tillkortakommanden.
Om inte annat så kunde han bara ha fokus på en sak i taget om jag inte minns fel, hans handikapp är orsaken. Jag kan svårligen se att KJ mördade, transporterade och styckade VB samtidigt som han ägnade sig åt internetsurf.
Resningsansökan innehåller mängder med uppgifter som styrker att KJ knappast har kunnat mörda, stycka och gömma de tider som åklagaren menar att detta skedde.
Ponera att KJ skulle vara oskyldig, varför hamnade benen i det gula huset i så fall. Jag har funderat mycket på det och kom just på en förklaring som jag tycker är rimlig och inte ett dugg fantasifull.
Teoretiskt, någon annan än KJ mördade VB, mördaren gömmer VB där torson sedan hittas, ett område som mördaren känner till väl. Mördaren följer tråden, särskilt i den vevan där jag och andra spekulerar och resonerar kring heta platser där man bör söka.
Mördaren inser att kroppen inte ligger speciellt bra gömd och kan hittas, kanske förstod mördaren att händerna och särskilt naglarna kan vara besudlade med hens DNA, fokus i tråden ligger på KJ och området kring det gula huset, mördaren läser här i tråden att man bör söka i skyddsgropar, mindre byggnader och fortifikationer därför att det är sådana platser som KJ sannolikt känner till och skulle kunna tänkas gömma VB på, i synnerhet vad gäller det område nära föräldrahemmet som jag pekade ut som troligt att KJ besökte mycket som barn och ungdom.
Ingen vill bära runt på en hel kropp i onödan, inte heller bära runt på en massa kroppsdelar, det lättaste sättet att rikta misstanken mot KJ är att flytta några kroppsdelar till det gula huset och därefter på något vis rikta intresset mot huset så att de hittas, KJ har anknytning till det gula huset och misstanken mot honom förstärks därigenom.
Magkänsla, tråden eller ett anonymt tips, MPS hittar benen i det gula huset ganska omgående efter diskussionen här i tråden.
Det här kan förklara varför benen hittades i huset, det måste inte vara konstigare än så och är enligt min mening den enklaste förklaringen. Det har spekulerats mycket kring varför benen låg i huset men inte resten av kroppen.
Eftersom att resningsansökan innehåller delar som antyder att mördaren har planterat bevis i KJ bil så tycker jag att det är relevant att nämna att även benen kan vara planterade och att det bör ha ett visst diskussionsvärde. Bilen blir förståelig med hjälp av det gula huset och vice versa tycker jag.