2016-05-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Så är det. Men faktum kvarstår. Vem mördar pga att en kvinna är gravid och man själv är pappan och sedan lämnar offret till polisen?
Det är ju som att lämna definitiva DNA-spår från sig själv på offret.

Tidigt i utredningen gick rykten att livmodern saknades just pga det motiv du påstår, men det var uppenbarligen bara rykten

Vem har sagt att pappan är mördaren? Och vem vet eg vem som var pappan?
Men som svar på din fråga så kanske en pappa som är gift med en annan kvinna? En pappa som inte vill ha med kvinnan att göra men kvinnan är så efterhängsen att hon inte går att bli av med? Eller kanske frun till pappan?
Citera
2016-05-10, 22:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Så är det. Men faktum kvarstår. Vem detaljplanerar att mörda och sätta dit en annan person för det pga att en kvinna är gravid och man själv är pappan och sedan lämnar offret till polisen?

När kroppen hittades gick rykten att livmodern saknades just pga det motiv du påstår, men det var uppenbarligen bara rykten.

Är det något som är uppenbart i det här fallet så är det att allt är inte uppenbart korrekt, åtminstone så är FUP uppenbart inte hela den sanning som borde ha kommit domstolarna till del.

Med handen på hjärtat, litar du på att uppgifter om en eventuellt borttagen livmoder hade hamnat på domstolens bord om sådana uppgifter finns?

Personligen så undrar jag var höftkulan och händerna har tagit vägen, är det mördaren, förundersökningsledaren eller en enskild polis som har gömt de har kroppsdelarna?

Inte osannolikt att någon annans DNA eller andra spår fanns på de här kroppsdelarna, i alla fall inte om man har den röda tråden i resningsansökan i bakhuvudet.
Citera
2016-05-10, 22:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Så är det. Men faktum kvarstår. Vem detaljplanerar att mörda och sätta dit en annan person för det pga att en kvinna är gravid och man själv är pappan och sedan lämnar offret till polisen?

När kroppen hittades gick rykten att livmodern saknades just pga det motiv du påstår, men det var uppenbarligen bara rykten.
Vatchareeya var ju ingen frekvent gäst hemma hos Kristoffer. Jag minns två besök? Det stora frågetecknet skulle ju vara varför planteraren valde just Kristoffer.

Edit: Kyrö hänvisade till en massa slagningar på KJ's bil.
Senast redigerad av ReedMe 2016-05-10 kl. 22:30.
Citera
2016-05-10, 22:28
Medlem
Citat:

Edit. I jämförelsen med DNA-spår menar jag att faderskapstest skulle avslöjat vem som är far till fostret.
Citera
2016-05-10, 22:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vatchareeya var ju ingen frekvent gäst hemma hos Kristoffer. Jag minns två besök? Det stora frågetecknet skulle ju vara varför planteraren valde just Kristoffer.

Mja, är inte Kristoffer det uppenbara alternativet?

Killen som inte kan knyta sina skor ens utan fortfarande behöver kardborreband?

Kniv och gaffel var också ett problem för Kristoffer.

Perfekt syndabock, han vet väl inte ens vad klockan är egentligen.
Citera
2016-05-10, 22:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Edit: Kyrö hänvisade till en massa slagningar på KJ's bil.

Nja, KJ var ju känd i familjen B genom den Facebookkontakt som togs med hjälp av en bild på KJ, VB kan ha berättat för MB och AN om KJ, och MB har besökt Flottiljvägen när han levererade fiskrens. En försvarslös ung kille måste ju vara det perfekta offret, särskilt om det var känt att han och VB har haft ett sexuellt förhållande.

Förresten, har den som fick fiskrenset hörts, stämmer uppgiften om fiskrenset eller är det ytterligare en sak som har stoppats underst i utredarens papperslunta? Är det en sann berättelse eller bara något som syftar till att förklara varför MB eventuellt har synts vid KJ bil och bostad?
Citera
2016-05-10, 22:37
Medlem
Citat:
Edit. I jämförelsen med DNA-spår menar jag att faderskapstest skulle avslöjat vem som är far till fostret.

Och det skulle på nåt sätt vara ett bevis för vad?
Citera
2016-05-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det något som är uppenbart i det här fallet så är det att allt är inte uppenbart korrekt, åtminstone så är FUP uppenbart inte hela den sanning som borde ha kommit domstolarna till del.

Med handen på hjärtat, litar du på att uppgifter om en eventuellt borttagen livmoder hade hamnat på domstolens bord om sådana uppgifter finns?

Personligen så undrar jag var höftkulan och händerna har tagit vägen, är det mördaren, förundersökningsledaren eller en enskild polis som har gömt de har kroppsdelarna?

Inte osannolikt att någon annans DNA eller andra spår fanns på de här kroppsdelarna, i alla fall inte om man har den röda tråden i resningsansökan i bakhuvudet.

Ja, jag litar på att en bortagen livmoder skulle ha nämnts....

Jag tror inte du på allvar menar att så kan vara fallet, men en sådan mörkning skulle kräva lögn av ett flertal poliser, kriminaltekniker, rättsläkare med assistenter osv. osv. inklusive förfalskade bilder av VBs kropp (det krävs vissa ingrepp för att avlägsna livmodern) för att förhindra att det hamnar på somatolens bord.

Med handen på hjärtat, menar du att det ligger något i det ryktet?

Mördaren (eller möjligtvis räven) tror jag har gömt händer och höftkula.
Citera
2016-05-10, 22:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Nästan en aning alltför klantig mördare för att lyckas lämna så få spår efter sig?

Jag gissar att Kristoffer kan bli mycket fokuserad på en uppgift som intresserar honom. Han kunde ju kriga trots alla sina tillkortakommanden.
Senast redigerad av ReedMe 2016-05-10 kl. 22:40.
Citera
2016-05-10, 22:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, jag litar på att en bortagen livmoder skulle ha nämnts....

Jag tror inte du på allvar menar att så kan vara fallet, men en sådan mörkning skulle kräva lögn av ett flertal poliser, kriminaltekniker, rättsläkare med assistenter osv. osv. inklusive förfalskade bilder av VBs kropp (det krävs vissa ingrepp för att avlägsna livmodern) för att förhindra att det hamnar på somatolens bord.

Med handen på hjärtat, menar du att det ligger något i det ryktet?

Mördaren (eller möjligtvis räven) tror jag har gömt händer och höftkula.

Med tanke på att resningsansökan innehåller partier som handlar just om bildmanipulation och oklarheter angående hur bevisföremål på bilder har hanterats så kan jag inte utesluta att även en borttagen livmoder skulle kunna falla mellan stolarna, medvetet eller omedvetet, det spelar ju egentligen ingen roll.

Det krävdes vissa ingrepp för att avlägsna det som avlägsnades ifrån torson, eller dela kroppen i ett antal delar om man väljer att uttrycka sig så istället.

Jag tror också att mördaren eller räven har gömt det som saknas på kroppen, men kan absolut inte utesluta att det finns en helt annan förklaring.
Citera
2016-05-10, 22:49
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Är du kompis med honom eller hatar du bara rättsväsendet rent allmänt?
Citera
2016-05-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Och det skulle på nåt sätt vara ett bevis för vad?

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter, men partiet om ev. graviditet eller ej i resningsansökan tolkar jag som att advokaten menar att VBs påstådda graviditet kan ha varit motiv till mord för alternativ GM (läs MB). Det vore ju synnerligen dumt av en alternativ GM att låta polisen hitta offret med (vad han tror) är sitt blivande barn i offrets livmoder.
Därav jämförelsen med att ett foster man är far till är som att lämna sitt eget DNA på offret.
Jag inser att jämförelsen haltar en aning, men du kanske förstår andemeningen ändå.

Ursprunget till inlägget var i vilket fall att det visst kontrollerats huruvida VB var gravid eller ej trots att advokaten påstår motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in