Citat:
Ursprungligen postat av
EbolaTillAlla
Jag vet inte mycket om värden på bilar eller så mycket om bilaffärer. Jag gissar att gällande moderns Mercedes 350 SL (röd)så står årtalet för att den importerades då. Sedan har den aldrig varit i trafik (?).
Spöket själv har stått som ägare på en Mercedes 350 SL (ljusröd) själv sedan 1989 (bodde då i Chile).
http://biluppgifter.se/fordon/?o=5762149&i=3&s=merinfo
Fadern har bl.a. haft firma som jobbat med "bilrekonditionering".
Något säger mig att dessa bilar som modern "äger" inte är några som hon själv har i garaget och går ut och vaxar på söndagarna utan de är en del av faderns billaffärer på något sätt. Om det är något "skumt" som är värt att luska i för oss patologiskt nyfikna vet jag inte.
Någon som har tillgång till bilregistret och vet mer om sånt här kanske kan klura ut det hela?
Pappan står med i "gulasidorna" som bilmekaniker på Ingaröadressen, prova att googla adressen så ser ni. Det är alltså inte bara sitt mobilabonnemang han har "där".
Vi kan även konstatera följande:
Spökets mammas bilar:
JAGUAR XJR 4.0L, grön, sedan, modellår 1995, köpt 2013-05-16, besiktigad 2015-06-25
Bilen är avställd nu men verkar ställas på och köras på sommaren. Kul att se!
MERCEDES BENZ 350 SL, inga uppgifter, import, köpt 1999-01-14
Väldigt få uppgifter, inte ens färg, ser konstigt ut!
MERCEDES-BENZ 300 SL, kabriolet, modellår 1988, köpt 2008-03-13, avställd, Senast besiktigad 2013-06-07
En bil som verkar ha varit i bruk på något sätt, men inte längre. Ersatt av Jaguaren?
Spökets MB
MERCEDES BENZ 350 SL (1973), kupe, inköpt våren 1989.
Då befann han sig Spöket inte i Sverige enligt egen utsago.
Spökets pappas bilar
Släp
Seat Toledo 1,6, sedan, modellår 2000, ljusgrå, i trafik, besiktigad, köpt 2007-12-04, 31244 mil
Slutsatser:
Spökets pappa, bilmekanikern, gillar MB SL. Han äger via bulvaner ett antal modeller, 3 st, från olika tidsåldrar. Han gillar däremot av någon anledning INTE att ha dom skrivna på sig själv. Han har också skaffat sig en Jaguar som han åker med numera, den vill han inte heller ha skriven på sig. Däremot har han en bruks-Seat i sitt eget namn.
Tidigare har det spekulerats i att hela familjen flyttade till Chile ihop med Spöket 1985 1986, och tillbaka till Sverige 1991 1992.
Det stöds delvis av från tidigare inlägg:
"Intressant att notera är att i folkbokföringen 1990 är familjen alltjämt mantalsskriven i Danderyd dock Utan Känd Hemvist."
Vad det nu är värt, Spökets familj är inte jättenoga med sin folkbokföring.
Tidpunkterna för familjeflyttarna motsägs av att Spöket säger sig ha saknat sin närmaste familj i Chile, även om hans bredare familj fanns där. Däremot stödjer ju faktumet att han hade sin bredare familj tillgänglig i Chile att hans bredare familj inte hade några direkta politiska problem, dvs Pinochetister.
Dessutom flyttade ju far eller om det var morföräldrarna tillbaka till Chile någon gång.
Bilköpet 1989 tyder ju på någon sorts närvaro i Sverige av Spökets pappa och därmed även troligtvis mamma.
Den otydliga folkbokföringen från 1990 talar emot.
Jag tror att vi inte definitivt kan säga att hela familjen var i Chile 1985 1986 till 1991 1992.
Vilka anledningar kan det då finnas för Spökets pappa att inte vilja ha sina fina bilar i sitt eget namn? Varför vill han inte vara skriven på samma adress som sin fru och sitt företag? Varför låter han sin yngsta dotter äga sitt hus?
- Bidragsmaximering
- Skuldsanering
- Skadeståndsanspråk, från rättegångar och ersättningar till brottsoffer, kanske
- Andra risker tex utpressning
- några andra saker