2016-05-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Den här tråden håller på att spåra ur fullständigt.
Är det någon som på allvar tror att Mona Sahlin skulle skylta med sitt sexliv? Kan inte tänka mig annat än att hon varit väldigt påpassad sedan "tobleroneaffären"av både partiet och journalister.

Jag är mest förvånad att hon överhuvudtaget kom tillbaks till politiken,,,,
Tror hon kommer att bli bannlyst nu,men hon kommer nog att klara detta.Bättre pension lär hon få än vad en kommunalarbetare som arbetat i 50 år får.
Det gör mig riktigt arg

Du hon har skyltat helt öppet med att hon skriver på "bluffkontrakt" - Hon har även skyltat helt öppet med att hon använder statens kort för sina privata inköp. (Toblerone affären som visade sig vara uttag på långt över 200.000 SEK - "förskott på lön")

Hon skyltar helt öppen med en jävla massa saker som man inte bör skylta med!! Har tanken slagit dig att hon är en korrupt politiker samt en korrupt människa?
Citera
2016-05-10, 18:14
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag undrade också över det där, är det på något vis värdefulla kultbilar? Vad säger ni bilkunniga?
Annars ser jag inte hur de kan vara värda särskilt mycket.
Det är förstås svårt att veta om det är bilar som är extremt specialutrustade eller har ägts av någon som gör att värdet stiger, men baserat på modell, motor och årtal är ingen av bilarna något speciellt.

Ena Mercan saknar förvisso årsmodell, men första årsmodellen med den motorn var 1971, så något superspeciellt kan jag inte se med den heller.
Citera
2016-05-10, 18:39
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Googlade lite bilder och nu kanske det är sant? Vad tror du om den ringen?

https://www.google.se/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimages.mmcloud.se%2Fapi %2Fv1%2Fimages%2F6038e510-f742-4eb6-9a68-c1edd25b9 893%2F980.jpg%3F44baabcb89dd0a4a595fcc6457f09b0a&i mgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.dt.se%2Fopinion%2Fledare %2Fledare-foredomligt-tydligt-mona-sahlin&docid=aPTTcKdR_evgPM&tbnid=it9g7Zh9cJYD2M%3 A&w=980&h=1561&client=firefox-b&bih=1041&biw=2144&ved=0ahUKEwiHsbflqs_MAhVKMJoKH fk_DFQQMwg6KAwwDA&iact=mrc&uact=8

http://www.alfakanal.se/Users/1/stories/394/hires/4a6787304a2a6.jpg

Ja nu jävlar! Bra jobbat! Ser att du finns tvivel i andra inlägg, så vi får väl se. Vore kul med lite kinky bland den politiska gräddan. Vore bästa hittills sen den där odugliga försvarsministern som delade man med någon.
Citera
2016-05-10, 18:50
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
En helt korrekt iakttagelse. Mona är en gayikon och hyllas inom HBTQ-kretsar, i denna subkultur frodas och odlas det sexuellt normkritiska, där 'utvecklas' olika former av sexuella aktiviteter och kunskapen i ämnet alternativ sexualitet är stort för att inte säga helt ledande. I dessa kretsar har Mona många bekanta.

Det finns bara 2 svar på detta påstående, antingen så ägnar hon sig åt BDSM eller så ägnar hon sig inte åt BDSM och bär ringen av någon annan anledning, men att hon skulle sväva i okunskap om ringens symbolik är mot bakgrund av hennes ickenormativa umgänge helt uteslutet.

Monas ring.

/Provokatör

Många skratt för "anonymiseringen". ☺☺☺

Man ser att det inte riktigt är samma ring. Om du har någon betydelse har jag ingen aning. Men min lite småtråkiga teori eller gissning är att Attling med avsikt prånglat ut dessa grejer till Svensson för att få ett gott skratt. Eller kanske sålt den speciellt till Mona som hämnd för höga skatter efter nåt. Fast roligast vore det om hon bär den på riktigt.

Men med tanke på att Mona inte brukar vara sådär jättenoga i största allmänhet, tror jag att hon mycket väl kan bära den av okunskap. När var det sist hon lät bli att kolla det finstilta i sina förehavanden?
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2016-05-10 kl. 18:54.
Citera
2016-05-10, 19:09
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag får ta tillbaka lite av mina tidigare inlägg. Bemödar man sig med att googla lite, så noterades ringen i BSDM-kretsar redan för en 7-8 år sedan. Och att utseendet på ringen duger för att klassas som äkta. Så lång tid tar det alltså för oss töntar att reagera. Nu är det väl inte säkert att hon bär den på allvar, utan det kanske är någon sorts sympati- och symbolhandling. Hursomhelst har du gått såpass många år att du är rimligt att någon upplyst henne om dess innebörd, om hon nu inte redan visste om det.
Citera
2016-05-10, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Finns på en bdsm-forum från 2007 om Monas os-ring som de har sett på hennes ena finger. Enligt detta forum så är hon undergiven.
Som ni ser, redan för nio år sedan diskuterades i ett bdsm-forum om Monas o-ring.
Citera
2016-05-10, 19:32
Medlem
5549s avatar
Galet att det har tagit nästan 10 år för denna info att nå skvallertråden på fb om Mona, eller har jag fel?
Citera
2016-05-10, 19:47
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag undrade också över det där, är det på något vis värdefulla kultbilar? Vad säger ni bilkunniga?
Annars ser jag inte hur de kan vara värda särskilt mycket.

Jag vet inte mycket om värden på bilar eller så mycket om bilaffärer. Jag gissar att gällande moderns Mercedes 350 SL (röd)så står årtalet för att den importerades då. Sedan har den aldrig varit i trafik (?).

Spöket själv har stått som ägare på en Mercedes 350 SL (ljusröd) själv sedan 1989 (bodde då i Chile).
http://biluppgifter.se/fordon/?o=5762149&i=3&s=merinfo

Fadern har bl.a. haft firma som jobbat med "bilrekonditionering".

Något säger mig att dessa bilar som modern "äger" inte är några som hon själv har i garaget och går ut och vaxar på söndagarna utan de är en del av faderns billaffärer på något sätt. Om det är något "skumt" som är värt att luska i för oss patologiskt nyfikna vet jag inte.

Någon som har tillgång till bilregistret och vet mer om sånt här kanske kan klura ut det hela?
Citera
2016-05-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det mesta förutom regnr:

http://biluppgifter.se/brukare/3205012?g=2&s=merinfo
Men,va faan...!!..
"Dallas-moppar" som mersorna kallades på 80talet är ju den främsta symbolen för Yuppies från Östermalm...Varför "samlar" en gråsosse som Mona på dem..??..
Citera
2016-05-10, 20:22
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Men,va faan...!!..
"Dallas-moppar" som mersorna kallades på 80talet är ju den främsta symbolen för Yuppies från Östermalm...Varför "samlar" en gråsosse som Mona på dem..??..
Det gör hon inte. Det är livvakten och hans mamma vi pratar om.
Citera
2016-05-10, 20:51
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
En helt korrekt iakttagelse. Mona är en gayikon och hyllas inom HBTQ-kretsar, i denna subkultur frodas och odlas det sexuellt normkritiska, där 'utvecklas' olika former av sexuella aktiviteter och kunskapen i ämnet alternativ sexualitet är stort för att inte säga helt ledande. I dessa kretsar har Mona många bekanta.

Det finns bara 2 svar på detta påstående, antingen så ägnar hon sig åt BDSM eller så ägnar hon sig inte åt BDSM och bär ringen av någon annan anledning, men att hon skulle sväva i okunskap om ringens symbolik är mot bakgrund av hennes ickenormativa umgänge helt uteslutet.

Monas ring.

/Provokatör

Ha Ha! Så Mona Muslim skulle vara "Slavinna" ,veckans garv...
Citera
2016-05-10, 21:08
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Jag vet inte mycket om värden på bilar eller så mycket om bilaffärer. Jag gissar att gällande moderns Mercedes 350 SL (röd)så står årtalet för att den importerades då. Sedan har den aldrig varit i trafik (?).

Spöket själv har stått som ägare på en Mercedes 350 SL (ljusröd) själv sedan 1989 (bodde då i Chile).
http://biluppgifter.se/fordon/?o=5762149&i=3&s=merinfo

Fadern har bl.a. haft firma som jobbat med "bilrekonditionering".

Något säger mig att dessa bilar som modern "äger" inte är några som hon själv har i garaget och går ut och vaxar på söndagarna utan de är en del av faderns billaffärer på något sätt. Om det är något "skumt" som är värt att luska i för oss patologiskt nyfikna vet jag inte.

Någon som har tillgång till bilregistret och vet mer om sånt här kanske kan klura ut det hela?

Pappan står med i "gulasidorna" som bilmekaniker på Ingaröadressen, prova att googla adressen så ser ni. Det är alltså inte bara sitt mobilabonnemang han har "där".

Vi kan även konstatera följande:

Spökets mammas bilar:
JAGUAR XJR 4.0L, grön, sedan, modellår 1995, köpt 2013-05-16, besiktigad 2015-06-25
Bilen är avställd nu men verkar ställas på och köras på sommaren. Kul att se!

MERCEDES BENZ 350 SL, inga uppgifter, import, köpt 1999-01-14
Väldigt få uppgifter, inte ens färg, ser konstigt ut!

MERCEDES-BENZ 300 SL, kabriolet, modellår 1988, köpt 2008-03-13, avställd, Senast besiktigad 2013-06-07
En bil som verkar ha varit i bruk på något sätt, men inte längre. Ersatt av Jaguaren?

Spökets MB
MERCEDES BENZ 350 SL (1973), kupe, inköpt våren 1989.
Då befann han sig Spöket inte i Sverige enligt egen utsago.

Spökets pappas bilar
Släp
Seat Toledo 1,6, sedan, modellår 2000, ljusgrå, i trafik, besiktigad, köpt 2007-12-04, 31244 mil

Slutsatser:
Spökets pappa, bilmekanikern, gillar MB SL. Han äger via bulvaner ett antal modeller, 3 st, från olika tidsåldrar. Han gillar däremot av någon anledning INTE att ha dom skrivna på sig själv. Han har också skaffat sig en Jaguar som han åker med numera, den vill han inte heller ha skriven på sig. Däremot har han en bruks-Seat i sitt eget namn.

Tidigare har det spekulerats i att hela familjen flyttade till Chile ihop med Spöket 1985 1986, och tillbaka till Sverige 1991 1992.

Det stöds delvis av från tidigare inlägg:
"Intressant att notera är att i folkbokföringen 1990 är familjen alltjämt mantalsskriven i Danderyd dock Utan Känd Hemvist."
Vad det nu är värt, Spökets familj är inte jättenoga med sin folkbokföring.

Tidpunkterna för familjeflyttarna motsägs av att Spöket säger sig ha saknat sin närmaste familj i Chile, även om hans bredare familj fanns där. Däremot stödjer ju faktumet att han hade sin bredare familj tillgänglig i Chile att hans bredare familj inte hade några direkta politiska problem, dvs Pinochetister.

Dessutom flyttade ju far eller om det var morföräldrarna tillbaka till Chile någon gång.

Bilköpet 1989 tyder ju på någon sorts närvaro i Sverige av Spökets pappa och därmed även troligtvis mamma.

Den otydliga folkbokföringen från 1990 talar emot.

Jag tror att vi inte definitivt kan säga att hela familjen var i Chile 1985 1986 till 1991 1992.

Vilka anledningar kan det då finnas för Spökets pappa att inte vilja ha sina fina bilar i sitt eget namn? Varför vill han inte vara skriven på samma adress som sin fru och sitt företag? Varför låter han sin yngsta dotter äga sitt hus?

- Bidragsmaximering
- Skuldsanering
- Skadeståndsanspråk, från rättegångar och ersättningar till brottsoffer, kanske
- Andra risker tex utpressning
- några andra saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in