Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Givetvis skulle hans familj och nära vänner och då framför allt från barndommen veta. Psykopati är i princip omöjligt att dölja innan man lärt sig göra det hjälpligt för att fungera i sociala sammanhang. Det förstår nog develi.
Ingen har klämt ur sig något ännu. Inte ens hans bror som var så villig att ta till sig att storebror är en mördare och sätta honom i dålig dager i andra sammanhang bara för att själv ta sig ur häktet.
NB är troligen inte psykopat utan är han skyldig så är han unik. Vet inte vad man skulle klassa honom som eller ge för lekmanadiagnos, någon form av märklig schizofreni som sällan kommer fram förutom i mycket sällsynta situationer möjligen. Han spelar sin roll som oskyldig alldeles för väl för att göra det medvetet. Ingen domstol verkar intresserad för eventuella sjukdommar hos NB så man får väl anta att han är helt frisk då.
En del här verkar inte ha träffat en psykopat mer än på youtube.
Ska vi ta förhören med NB och se om han är en psykopat?
Försöker han tidigt i förhören ta kommandot, breda ut sig, se sig själv överlägsen förhörsledarna. Nej, inte vad jag kan läsa mig till.
Ljuger han konsekvent genom förhören? Ljuger han ens lite? Att han kan vara osäker på tider här och där men en eller flera uppenbara lögner? Han säger att han aldrig träffat på Lisa trots DNA från honom på hennes kläder och är han skyldig så är det det enda lögnen jag kan komma på. I övrigt är han hjälpsam och försöker besvara alla frågor så gott det går.
Då bevisen börjar samla sig kommer det några märkliga historier eller skyller han på någon annan?
Hotar han någon, öppet eller förtäckt? Förhörsledaren, sin fru, bror, Arne? Han verkar from, rädd som ett barn inne hos den stränga rektorn (nåja, förr i världen).
Har någon förhörsledare känt obehag, tyckt att NB är provocerande, stirrar med svarta ögon i återhållsam vrede (eller varför inte åtrå)?
Det enda tecknet för psykopati jag kan se är bara hans fjäsk för chefen Arne vilket bara en människa beskriver, hans bror. Dömd i två domstolar och ingen historia från honom som kan lidra straffet eller ge honom friheten tillbaka.
Jag tycker NB:s bror i så fall har fler tecken på psykopati fast dom är inte många där heller. Brodern är mycket intressant i denna historia och det var han som verkade extra nervös och tillbakadragen dagarna efter mordet enligt utomstående. Brodern själv säger att det var NB som var nervös. Den lätt utvecklingstörda flickan Angelica med autism som tidigare jobbat på caféet är den enda som haft obehag av någon av bröderna och då den yngre. Flickan var enligt sin mamma lik Lisa och brukade cycklat eller gå mellan stationen i Blomberg och caféet och med andra ord ett "lätt" offer. Var det någon som trodde att hon detta år körde moped?
Nej, måste det vara någon av bröderna så är den yngre brodern mer trolig för brottet. Polisen valde fel baserat på tvivelaktiga vittnen och utan fler spår så blev dom tvungen att ordna med DNA-spår på kläder efter några veckor. Ge mig fel här och bevisa att kläderna direkt skickades till NFC utan någon väntetid. Det kanske inte spelar någon roll för en del vem av bröderna som gjorde vad och som är dömd för brottet men för mig gör det det.
Bevisplanteraren borde oxå underkastas din "psykoanalys". Har han gått från noll till hundra eller har han fifflat tidigare i sin yrkesutövning? Kanske rivit p-böter åt stora idolerna militärerna mot att han fick skjuta lite grg? Det är ingen liten sak han gör sig skyldig till:
1) Den verklige mördaren går fortfarande lös.
2) En helt oskyldig får livstid.
3) Lisa med familj får hålla tillgodo med "Kalle Anka-rättvisa.
4) Polisväsendet inte bara i Sverige utan även internationellt riskerar sin legitimitet.
5) Han riskerar personligen mycket kännbara efterräkningar. Troligen mångårigt fängelsestraff.
Det låter som en väldigt grandios personlighetstyp. Nästan som en som tror han är Gud. Har han verkligen bara förövat med några rivna p-böter? Han borde lämnat en rad med fiffelaffärer som ett spår efter sig.
Idéen att någon utifrån bara tagit risken att nalkas någon inom polisen med ett förslag till bevismanipulering utan att vederbörande polis tidigare visat sig "pålitlig i sin opålitlighet" är befängd. Här snackar vi om ett "gille" eller en "loge".
Det hela mynnar ut i att det som ser ut som en ko, luktar som en ko och låter som en ko troligtvis är en ko.