Citat:
Ursprungligen postat av
Repatriera
Jag vill minnas att jag har läst på flashback att Reinfeldt var den drivande kraften bakom utnämningen av Mona av någon som påstod sig ha insyn. OM Birgitta Ohlsson var den verklige ansvarige, vilket jag betvivlar, blir situationen förstås annorlunda, hon står mentalt och intellektuellt Mona ganska nära ehuru en smula skärptare, då kan motivet ha varit annat än viljan att förstöra fosterlandet.
Men Reinfeldt visste vad som väntade landet, det var därför han frivilligt och hastig lämnade över makten på sossarna med "öppna era hjärtan". Eftersom han också visste att det islamiska terrorhotet var reellt blev ju utnämningen av Mona ren lök på laxen som för all framtid skulle ruinera S trovärdighet.
Sahlin utsågs av Birgitta Ohlsson. Reinfeldt och Moderaterna var i stort sett ointresserade av att bekämpa extremism, i varje fall islamistisk. Inget fick väl störa bilden av att Reinfeldts fantastiska mångkulturella samhälle medförde problem.
Hur Sahlin såg på sitt uppdrag framgår här:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/mona-sahlin-ska-fa-bukt-pa-extremismen/
Sahlin babblar om nazister, Kärrtorp, Breivik, Almedalen, Svenskarnas Parti och SD. Hon såg problem i form av hot mot muslimer och homosexuella.
Inte med ett ord nämner Sahlin islamistisk extremism. Det tog henne cirka ett år att fatta att den existerade, sen öppnade hon sin Hotline.