2016-05-08, 23:00
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Het ånga dunstar i kall luft.
Finns ingen het ånga som kan komma från en flygplansmotor, som sen förvandlas till cirrusmoln gjorda av vatten..
het ånga från en flygplansmotor förångas på 30 sekunder.. därför kan vi se videos där både chemtrails och contrails skapas samtidigt.. vilket bevisar att chemtrails inte är contrails , det är två helt olika saker.

Du tillbringar år efter år med att tro på chemtrails men du orkar inte ens ta till dig grundläggande fysik. Du är per definition en obildbar idiot och en typisk chemtrails-troende.

Nej het ånga kan inte dunsta. Ånga har redan dunstat. Ånga är dunstat vatten. Ånga är ånga. Det är omöjligt att förånga ånga. En enkel språkanalys hade kunnat hjälpa dig om du inte var så jävla korkad. Förånga ånga?!?

Att ens kläcka ur sig en mening som "het ånga från en flygplansmotor förångas på 30 sekunder." är det ultimata beviset för att du inte har en susning vad du pratar om. Du är det personifierade beviset på att alla som tror på chemtrails är lättlurade idioter som helt saknar egen analytisk förmåga. Din tro baseras på hur lång tid det tar att få en gas att bli en gas?

Hur länge kan snö vara snö?
Senast redigerad av madtop 2016-05-08 kl. 23:20.
Citera
2016-05-08, 23:38
Medlem
Citat:
Man får kolla på himmlen och avgöra själv om sträcken dunstar på 30 sekunder eller om dom ligger kvar på himmlen.. för det är det enda man kan göra för att se om det är ett contrails eller chemtrail.
Ser man bara ett sträck men inget flygplan så är det ett chemtrail eftersom det inte finns nånting som ett flygpln naturligt kan lämna efter sig förutom contrals, som dunstar direkt och därför aldrig ligger kvar på himmlen när flygplanet flygit över horisonten.

Ni säger ju att det inte finns bevis för att ni saknar kunskap om skillnaden mellan contrails och chemtrails.. så det finns inget mer att säga eller diskutera när man har fantasier om att contrails ligger kvar på himmlen i över 30 minuter.

Ni chemtrailsförnekare har dragit fram nå propagandadynga som säger att chemtrails är typ contrails som fastnat på himmlen på grund av cirrusmoln.. helt ologiskt men det är vad chemtrailsförnekarna har snappat upp för att undvika att förstå den simpla vetskapen att contrails dustar på 30 sekunder, vilket gör att ett sträck som ligger kvar på himmlen i 30 minuter.. är ett chemtrails som planet sprayade ur rumpan.

Hur länge vattenångan ligger kvar efter flygplanen handlar om temperatur resp vindförhållanden. Hört talas om fysiska lagar?
Citera
2016-05-08, 23:43
Medlem
Citat:
Finns ingen het ånga som kan komma från en flygplansmotor, som sen förvandlas till cirrusmoln gjorda av vatten..
het ånga från en flygplansmotor förångas på 30 sekunder.. därför kan vi se videos där både chemtrails och contrails skapas samtidigt.. vilket bevisar att chemtrails inte är contrails , det är två helt olika saker.

Om du lyssnar på flygplanspiloter så förklarar dom det för dig.

Visst får du kalla mig för en idiot, jag hade tagit åt mig om jag inte hade sanning och bevis på min sida.

Jag sjunker inte ner till den nivån och kallar dig för idiot dock, jag vet ju nämligen att chemtrails händer och varför, så att skriva fula ord om mina medmänniskor är inte vad jag tänker slänga energi på i dessa sista dagar då vi alla blir dömmda utifrån våra handlingar.
Om du är en idiot så "tror" jag du bevisar själv för dom som kan tänka.. och de andra spelar det ingen roll med för dom kommer inte överleva hur som helst utan förmåga att avgöra vilken av två sidor om talar sanning.. vilket chemtrailsbevisen bevisar, precis som dom som inte kan se bevisen, dom bevisar sin egen utrotning i form av sin ignorans.

Ett djur som är för svagt eller sjukt i naturen.. blir snabbt en matbit åt ett rovdjur högre upp i näringskedjan..

Detsamma gäller människan som glömmt bort vad det innebär att vara människa.. människan har gått ifrån naturen och sen mot naturen.. mänskligheten är därför ett av dom svaga som inte kommer överleva sin egen utrotning som kommer från ignoransen om bland annat chemtrails och förstörelen av ekosystemen på JOrden.

chemtrails som är just rovdjur från en annan planet.. som mitt framför ögonen på alla människor.. sprayar långa sträck över hela himmlen..
medans endast 1 av 10 människor lyckades hitta de enda logiska bevisen i videointervjuer med flygplanspiloter som talar om contrails..

9 av 10 människor var därför för mentalt svaga för att överleva en attack från ett organiserat rovdjur högre upp i näringskedjan.. dvs de stora insekterna som beskrivs i uppenbarelseboken kapitel 9, där även chemtrails står med om jag inte minns fel.. det står symboliskt i bibeln så de religiösa människorna inte ska fatta att det är dom om är människorna som ska bli uppätna för att dom är syndarna som bibeln beskriver lol. Rök som skymmer solen står det.. chemtrails betyder det säger jag.. för symboliskt sett så är det inte så mycket artificiellt som skymmer solen förutom avgaser och chemtrails. utomjordingarna kommer ur röken som skymmer solen står det i bibeln..

så det är tur att ni inte sett något som skymmer solen än.. för jag själv har kollat på chemtrails i 13 år nu.

Ray Kurzveil som promotar transhumanism officiellt .. han har officiellt sagt att dom ska skapa en värld där naturligt liv inte existerar.. en värld där allt är gjort av små nanonrobotar..
enligt bevis så är chemtrail nanorobotar som har sprayats ut ur flygplan över stora markytor på Jorden under många år.

Ray Kurzveil har sagt att dom inte bryr sig om vad människor tycker om transhumanism, dom ska skapa deras robtvärld ändå, och han själv kan inte vänta tills hans medvetande blir inlagt i en dator.. som betyder att dom ska ta hans hjärna och ha den i en burk och använda hjärnan som en slav i en evighet.. som även det står med i bibeln på samma ställa som chemtrails står med.. symboliskt.

Mvh

Vad kommer detta med 13 år ifrån? Varför är just 13 år en magisk tidsrymd?
Citera
2016-05-08, 23:55
Medlem
KungPungPats avatar
Contrails är aldrig vågräta eftersom contrails endast bildas på en specifik höjd där flygplanen inte flyger.. men stiger.. därför syns korta contrails alltid vid flygplatser.

Chemtrails är alltid vågräta, oftast långa och ligger länge kvar på himmlen på en helt annan höjd än contrails skapas på.

Enligt chemtrailsförnekaren så är chemtrailsen vågräta contrails som tillsamans med cirrusmoln förvandlas till vanliga moln.

Och det bästa av allt är att chemtrailsförnekaren inte behöver veta nånting eller tänka logiskt för att ha sin åsikt baserad i en tro som inte ser några bevis.

Det är ungefär som ateisterna när man säger till dom att människans kropp är en växtätares kropp.. då blir svaret att människor ätit kött i tusentals år.. trots att människan har en växtätares kropp och får cancer och dör av en köttätares föda.. och därför inte har ätit kött tills nyligen när cancer började sprida sig som en löpeld på bara nån generation.

Eran tro kan inte förändra designen på människans kropp borde ni fatta..

eran tro kan inte heller skydda er eller stoppa chemtrails..

men in kanske kan rädda er själva genom att förstå både chemtrails och människans kropp.
Citera
2016-05-09, 04:44
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Contrails är aldrig vågräta eftersom contrails endast bildas på en specifik höjd där flygplanen inte flyger.. men stiger.. därför syns korta contrails alltid vid flygplatser.

Chemtrails är alltid vågräta, oftast långa och ligger länge kvar på himmlen på en helt annan höjd än contrails skapas på.

Enligt chemtrailsförnekaren så är chemtrailsen vågräta contrails som tillsamans med cirrusmoln förvandlas till vanliga moln.

Och det bästa av allt är att chemtrailsförnekaren inte behöver veta nånting eller tänka logiskt för att ha sin åsikt baserad i en tro som inte ser några bevis.

Det är ungefär som ateisterna när man säger till dom att människans kropp är en växtätares kropp.. då blir svaret att människor ätit kött i tusentals år.. trots att människan har en växtätares kropp och får cancer och dör av en köttätares föda.. och därför inte har ätit kött tills nyligen när cancer började sprida sig som en löpeld på bara nån generation.

Eran tro kan inte förändra designen på människans kropp borde ni fatta..

eran tro kan inte heller skydda er eller stoppa chemtrails..

men in kanske kan rädda er själva genom att förstå både chemtrails och människans kropp.

Kan du inte ta och sluta med ditt predikande. Att försöka argumentera rationellt ger dig inte rätt. Det är inte vart sanning kommer ifrån.

Leverera ett par studier som bevisar det du säger här. De måste vara baserade på godtagbara resultat. Annars kan vi höfta med vad som helst här.

Eller är du en av alla dessa människor som blandar ihop tro och kunskap?
Citera
2016-05-09, 09:26
Medlem
madtops avatar
Citat:

Nu kommer du med lösa påståenden som du inte kan backa upp.

Varför bildas contrails endast på en specifik höjd? Vilken höjd pratar du om och vad är det för speciellt med den höjden? Varför är det endast på den höjden som vatten kan kondensera?

Varför kan inte contrails bildas på 35-40000 feet? Speciellt med tanke på att andra typer av vattenmoln existerar på den höjden (cirrusmoln)? Förklara vad det är för fenomen som gör att vatten endast kan kondensera på en specifik höjd.

Hur vet du att strimmorna efter ett passagerarplan som färdas på 39000 feet inte är contrails?
Hur vet du att strimmorna efter ett passagerarplan som färdas på 39000 feet är chemtrails?
Citera
2016-05-09, 09:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Kan du inte ta och sluta med ditt predikande. Att försöka argumentera rationellt ger dig inte rätt. Det är inte vart sanning kommer ifrån.

Leverera ett par studier som bevisar det du säger här. De måste vara baserade på godtagbara resultat. Annars kan vi höfta med vad som helst här.

Eller är du en av alla dessa människor som blandar ihop tro och kunskap?

När det gäller grova massutrotnings-projekt som chemtrails, så gör inte de kriminella bakom regeringarna.. studier om sitt brott eftersom det skulle resultera i att 90% av mänskligheten inte utrotades som planerat.

Om folk i Vietnam gjorde studier på agent orange som sprayades över djungeln under andra världskriget så skulle det inte suttit människor i träden..

vilket betyder att det precis som i andra världskriget , idag inte är logiskt för mördarna att berätta för sina offer hur dom blir mördade med chemtrails eftersom dom då skulle skydda sig från att bli mördade.

Som tur är så har ateisterna lärt sig att blindt tro på teorier istället för att läsa studier och se fysiska bevis för att dom blir sprayade.

Vänta inte på studier innan du tar hand om dig själv, är mitt enda tips.
Se på de fysiska bevisen i form av videos istället för att vänta på erkännanden från mördarna..

för att snabbt skydda dig mot attacken som kallas för chemtrails, som de flesta människor på Jorden inte kan överleva eftersom dom är för nerdummade och skulle aldrig kunna greppa att regeringar sprayar över "sin" befolkning som dom bryr sig så mycket om.

Eller fortsätt tro på politiker som inte säger något om sina brott, fortsätt gå efter politikern bara, gå utför stupet för politikern vet bättre än er.
Senast redigerad av KungPungPat 2016-05-09 kl. 09:52.
Citera
2016-05-09, 10:12
Medlem
madtops avatar
Citat:
När det gäller grova massutrotnings-projekt som chemtrails, så gör inte de kriminella bakom regeringarna.. studier om sitt brott eftersom det skulle resultera i att 90% av mänskligheten inte utrotades som planerat.

Ska man tolka ditt svammel som att du inte kan svara på varför vatten endast kan kondensera på en specifik höjd?

Och att du inte har något belägg för ditt påstående att vatten inte kan frysa på 10 km höjd?

Påstår du att cirrusmoln inte finns? Cirrusmoln består av iskristaller och molnen finns typisk på 8-12 km höjd. http://www.blur.se/images/friday-met-3-3a.jpg

Verkligheten är inte såsom du beskriver den. Vatten kan självklart frysa såväl på marknivå som 10km upp i luften.
Citera
2016-05-09, 10:27
Medlem
madtops avatar
Citat:

Ser just nu ett plan som lämnar ett spår efter sig. Spåret är kort, det ligger bara kvar i sekunder. Flygplanet flyger vågrätt på 40000 feet och det är ett kommersiellt passagerarplan från Air France och det är långt ifrån sin destinationsflygplats.

Vad menar du att jag ser? Ett kort chemtrail? Eller kan det vara så att du snackar skit och vad jag ser är ett contrail?
Citera
2016-05-09, 10:32
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Om folk i Vietnam gjorde studier på agent orange som sprayades över djungeln under andra världskriget så skulle det inte suttit människor i träden..

vilket betyder att det precis som i andra världskriget , idag inte är logiskt för mördarna att berätta för sina offer hur dom blir mördade med chemtrails eftersom dom då skulle skydda sig från att bli mördade.

Vietnam fanns inte ens under andra världskriget (inte heller agent orange). Det hette Annam och var del av franska indokina. Bara ett av många, många exempel på att du snackar helt ur arslet, hittar på alla dina påståenden och att absolut inget du säger har någon som helst trovärdighet eller sanningshalt.
Citera
2016-05-09, 10:35
Medlem
Citat:

Om du lyssnar på flygplanspiloter så förklarar dom det för dig.

Visst får du kalla mig för en idiot, jag hade tagit åt mig om jag inte hade sanning och bevis på min sida.

Jag sjunker inte ner till den nivån och kallar dig för idiot dock, jag vet ju nämligen att chemtrails händer och varför, så att skriva fula ord om mina medmänniskor är inte vad jag tänker slänga energi på i dessa sista dagar då vi alla blir dömmda utifrån våra handlingar.
Om du är en idiot så "tror" jag du bevisar själv för dom som kan tänka.. och de andra spelar det ingen roll med för dom kommer inte överleva hur som helst utan förmåga att avgöra vilken av två sidor om talar sanning.. vilket chemtrailsbevisen bevisar, precis som dom som inte kan se bevisen, dom bevisar sin egen utrotning i form av sin ignorans.

Ett djur som är för svagt eller sjukt i naturen.. blir snabbt en matbit åt ett rovdjur högre upp i näringskedjan..

Detsamma gäller människan som glömmt bort vad det innebär att vara människa.. människan har gått ifrån naturen och sen mot naturen.. mänskligheten är därför ett av dom svaga som inte kommer överleva sin egen utrotning som kommer från ignoransen om bland annat chemtrails och förstörelen av ekosystemen på JOrden.

chemtrails som är just rovdjur från en annan planet.. som mitt framför ögonen på alla människor.. sprayar långa sträck över hela himmlen..
medans endast 1 av 10 människor lyckades hitta de enda logiska bevisen i videointervjuer med flygplanspiloter som talar om contrails..

9 av 10 människor var därför för mentalt svaga för att överleva en attack från ett organiserat rovdjur högre upp i näringskedjan.. dvs de stora insekterna som beskrivs i uppenbarelseboken kapitel 9, där även chemtrails står med om jag inte minns fel.. det står symboliskt i bibeln så de religiösa människorna inte ska fatta att det är dom om är människorna som ska bli uppätna för att dom är syndarna som bibeln beskriver lol. Rök som skymmer solen står det.. chemtrails betyder det säger jag.. för symboliskt sett så är det inte så mycket artificiellt som skymmer solen förutom avgaser och chemtrails. utomjordingarna kommer ur röken som skymmer solen står det i bibeln..

så det är tur att ni inte sett något som skymmer solen än.. för jag själv har kollat på chemtrails i 13 år nu.

Ray Kurzveil som promotar transhumanism officiellt .. han har officiellt sagt att dom ska skapa en värld där naturligt liv inte existerar.. en värld där allt är gjort av små nanonrobotar..
enligt bevis så är chemtrail nanorobotar som har sprayats ut ur flygplan över stora markytor på Jorden under många år.

Ray Kurzveil har sagt att dom inte bryr sig om vad människor tycker om transhumanism, dom ska skapa deras robtvärld ändå, och han själv kan inte vänta tills hans medvetande blir inlagt i en dator.. som betyder att dom ska ta hans hjärna och ha den i en burk och använda hjärnan som en slav i en evighet.. som även det står med i bibeln på samma ställa som chemtrails står med.. symboliskt.

Mvh

Jag måste fråga, har du haft en el. flera case där jorden el. mänskligheten ska gå under.
Citera
2016-05-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Ingenting i detta inlägg berörde mina frågor eller chemtrails överhuvudtaget.
Jag antar att vi därmed är överens om att chemtrails syfte inte är att minska befolkningsmängden.

Menar du att chemtrails enda funktion är geoengineering? Till vilket ändamål i så fall?

Allt det jag skrev var relevant.

Då jag menar det jag skrev behöver vi inte alls vara överens.

Tror som sagt att sprayandet fyller flera funktioner, funktioner som har att göra med andra saker än att enbart ta itu med 'global uppvärmning'.

Vad gäller global uppvärmning och geoengineering så skriver Herndon bl.a. följande:

"Geoengineering offers two basic approaches to the problem of global warming: Remove and trap carbon dioxide, or block sunlight from reaching the Earth. Trapping carbon dioxide is a difficult, prohibitively expensive, undeveloped technology. Blocking sunlight is almost universally recognized by geoengineers as being relatively inexpensive, easy to implement, and moreover has a precedent in nature: major volcanic eruptions inject ash into the upper atmosphere (stratosphere) which may remain suspended for a year or more, dimming sunlight and momentarily cooling Earth."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in