2016-05-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det påståendet motbevisade jag inlägget med bilden som du inte förstod.
Det är detta som är lite märkligt för det är tvärtom, det du visar med klippet är att du har fel och jag har rätt.
Citera
2016-05-08, 01:17
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det är detta som är lite märkligt för det är tvärtom, det du visar med klippet är att du har fel och jag har rätt.
Varför är det så svårt för dig att erkänna när du har fel? Du borde ha väldigt mycket erfarenhet av att erkänna det med tanke på hur ofta du blivit överbevisad bara i den här tråden.

Har du lust att förklara med egna ord hur man ser den explosionsliknande effekten i bildrutorna, tagna med höghastighetskamera, direkt när planet som färdas i 850 km/h får kontakt med betonghindret?

Eller hur man på dom filmer som finns tillgängliga från WTC, genom korrekt utförd tydning, kan avgöra att nosen tränger in i byggnaden utan att ta skada förrän tidigast efteråt?

Att du påstår dig se saker som ingen annan kan se tyder mer på att du har problem än att du har rätt.
Senast redigerad av kurrekotte 2016-05-08 kl. 01:19.
Citera
2016-05-08, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Att du påstår dig se saker som ingen annan kan se tyder mer på att du har problem än att du har rätt.
Du ser inte ett plan explodera (en explosionsliknande krasch) in i betongklumpen? Vad ser du?
Citera
2016-05-08, 06:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Kinetiskt energi.

Sen undrar jag varifrån ni fått att flygplanet som är inne i skyskrapen skulle vara helt. Det lär ju vara innåthelvete trasigt.
Jag tror inte att planet är helt, men det skär av 3 cm tjocka stålbalkar som smör genom en kniv.
Citera
2016-05-08, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Nej, de exploderar (om de exploderar för vi ser inte vad som händer där) inuti byggnaderna. Vi borde ha sett den största explosionen direkt när planet fick kontakt med väggen. Där omvandlas klart mest energi

Nja, explosion är inte så där överdrivet definierat. Att det sprutar en massa saker åt sidan pga den höga energin som planet har när den träffar väggen och går sönder i smådelar tror jag inte räknas som en explosion. Det är inte konstigare än att du kastar en näve småsten på en vägg och de åker åt alla håll.

Vid WTC så tror jag inte det heller räknas som en explosion utan det eldmoln man ser är en hastig förbränning av flygbränsle. Vid en explosion skall det till en tryckvåg som normalt uppkommer då en förbränning sker i en sluten behållare som då går sönder pga det höga tryck som byggs upp innuti. Jag är övertygad om att bränslet i detta fall brinner när tankarna gått sönder och det finns finfördelat i luften. Det är dessutom rätt svårt att antända flygbränsle i en sluten behållare.

Det räcker inte med att en massa energi träffar ett objekt för att det skall räknas som en explosion.
Citera
2016-05-08, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grissly
Jag tror inte att planet är helt, men det skär av 3 cm tjocka stålbalkar som smör genom en kniv.

Helt korrekt.
Citera
2016-05-08, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Helt korrekt.
Och detta faktum tror jag inte på.
Citera
2016-05-08, 10:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Hur blev det hål i husen då?
Och vart tog flygplanen vägen om de inte åkte in i husen?
Citera
2016-05-08, 11:12
Medlem
Citat:

Energin i planet är ca 3 000 000 000, din smörkniv på 10g ? i 0,5 m/s är ca 0,001.

Så planet har en energi som är ca 3 000 000 000 000 ggr större. Kanske inte så konstigt att det händer mer än vad du åstakommer i smörbyttan.
Citera
2016-05-08, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur blev det hål i husen då?
Och vart tog flygplanen vägen om de inte åkte in i husen?
Inte en aning. Man sprängde kanske hål inifrån, eller så sköt man en missil?
Citera
2016-05-08, 11:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Inte en aning. Man sprängde kanske hål inifrån, eller så sköt man en missil?

Borde inte det ha synts?
Citera
2016-05-08, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Borde inte det ha synts?
Att det sker explosioner syns väldigt tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in