2016-05-07, 10:49
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
När det gäller medlemskap i en bostadsrättsförening så ska, enligt bostadsrättslagen, medlemskap inte kunna nekas utifrån inkomst. För att neka av ekonomisk grund ska det finnas betalningsanmärkningar t ex.

Se http://www.bostadsrättslagen.se/index.html#2kap2u (kap 2, 2 paragrafen punkt 1.)

Utifrån det verkar hela det falska intyget alltså helt onödigt! Vid förhandlingen i hyresnämnden ska så vitt jag tolkar det inkomsten lämnas utan hänsyn. Extra klantigt alltså av MS.

Vore för övrigt intressant med lite mer info om styrelsen till denna Brf för att närmare förstå varför de egentligen nekade medlemsskap.
Intyget skrevs den 8/2, köpeavtalet tecknades den 15/2. Den 29/3 inkom ärendet till Hyresnämnden, den 24/4 såldes HLS hus på Storskogsvägen 12. Troligen var intyget ursprungligen avsett för SEB som ställde lånelöfte.
HLS gjorde en bruttovinst på Storskogsvägen med 2,9 miljoner, värdeökning med 80 % sen jan 2012. Kan förstås ändå ha varit belånat upp till skorstenen. Om Booli skött värderingen skulle det vara värt 8,2 miljoner.

Nu står det endast i HLS inlaga till Hyresnämnden att han inte fått något svar från styrelsen. Men har han inte haft någon muntlig kontakt med dem? I hans inlaga anges föreningens advokat som kontaktperson för styrelsen.
Senast redigerad av dark horse 2016-05-07 kl. 10:55.
Citera
2016-05-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
När det gäller medlemskap i en bostadsrättsförening så ska, enligt bostadsrättslagen, medlemskap inte kunna nekas utifrån inkomst. För att neka av ekonomisk grund ska det finnas betalningsanmärkningar t ex.

Se http://www.bostadsrättslagen.se/index.html#2kap2u (kap 2, 2 paragrafen punkt 1.)

Utifrån det verkar hela det falska intyget alltså helt onödigt! Vid förhandlingen i hyresnämnden ska så vitt jag tolkar det inkomsten lämnas utan hänsyn. Extra klantigt alltså av MS.

Vore för övrigt intressant med lite mer info om styrelsen till denna Brf för att närmare förstå varför de egentligen nekade medlemsskap.

Om jag minns rätt så hade de inte nekat utan underlåtit att svara. Enligt deras stadgar (standardform) ska svar ges inom en månad
Citera
2016-05-07, 10:58
Medlem
Frågan är väl hur livvakten kan ha haft råd med två villor och lyxbilar? Han kan ju inte ha lånat allt, har Sahlin skrivit ut fler intyg till lyxvilla nummer ett ?
Senast redigerad av Pröpper 2016-05-07 kl. 11:01.
Citera
2016-05-07, 11:06
Medlem
dark horses avatar
En annan möjlighet är att det finns osämja i den lilla föreningen mellan styrelsen och dödsboet, och de konstrar av den anledningen.
Undrar om den här advokatfirman löpande sköter föreningens administration eller de är anlitade för det här ärendet.
Styrelsen kanske har någon annan anledning som de anser berättigar att avslå ansökan.
Har verkligen HLS inte fått några muntliga besked från styrelsen eller advokatbyrån som han refererar till?
Citera
2016-05-07, 11:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Dagens samtalsämne måste ju ändå vara att MS har haft ett specialavtal med "Livvakten" som nu inte är livvakt utan ansvarig för att boka MS möten. Denna sekreterare har också beviljats en VIP parkering till sin sportbil.
Som kostat skattebetalarna 50.000 SKR och tagits från budgeten för antiterror. "Livvakten" är så sällan på kontoret att han får namnet spöket. En ordentlig revision skulle vara på sin plats.

Har MS brustit i ansvar?
Vilket ansvar har MS?
Vilket ansvar har MS chefer?
Är det olagligt och straffbart?
Citera
2016-05-07, 11:17
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Fortfarande ingen som kan svara på varför Mona hade skatteskulder? Som vanlig hederlig medborgare skaffar man sig i inte sådana skulder, som politiker är det ju rena självmordet.

Kan ha varit i hennes gamla företag som hon verkar ha lagt ner 2014 eller?
Citera
2016-05-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Kan ha varit i hennes gamla företag som hon verkar ha lagt ner 2014 eller?

Det tror jag inte, jag tror inte att det var gamla skulder. Jag är övertygad om att medierna regelbundet kollar upp Sahlins eventuella skulder.
Men jag förstår det inte heller, är det hennes styrelseuppdrag och liknande som hon skattar för lite för?

Sen så är det så mycket som fortfarande är oklart.
1. Gick Sahlin och livvakten på visningen tillsammans eller gick Sahlin ensam? Varför då i så fall? Om inte HLS kunde varför skickade han inte hustrun, en släkting, varför hans chef?
2. Har frun överhuvudtaget varit på visning? Jag har inte sett någon som frågat detta.
3. Någon skrev att frun eventuellt kunde vara källan, inte särskilt osannolikt. Om ens man, sedan inte ens ett år, avslöjats med att vara otrogen och eventuellt planerar flytta ihop med sin eventuella älskarinna, så kan jag tänka mig att man är rätt så förbannad.
4. Hur nära förhållande har livvakten och Sahlin egentligen haft, han får ett jobb till betydligt högre lön än befogat, är aldrig på jobbet, får ett förfalskat intyg, en parkeringsplats för sin lyxbil, och hon säger att hon anställer honom privat? Hon har hans syster som praktikant? Hon går på premiär med systern?
Även om de inte har ett kärleksförhållande så är det definitivt vänskapskorruption. Eller tjänster och gentjänster. Gentjänst för vad kan man fråga?
Varför kände hon att hon ville ha en livvakt på jobbet? Varför ville hon ha det på Riksidrottsstyrelsen? Var det i så fall samma livvakt? Hur kommer det sig att han är vän med Sahlins son på Facebook? Om nu Sahlin är otrogen så finner jag det osannolikt att sonen skulle vilja vara vän med HLS, men han kanske inte vet något om den eventuella affären.
Senast redigerad av susanlynette 2016-05-07 kl. 11:37.
Citera
2016-05-07, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stocktown
Spöket kanske hade ett annat jobb? Med tanke på den dyra bilen och huset.. Men trist att Mona anställer någon som aldrig är på jobbet. Känns som man får bra valuta för pengarna som skattebetalare då. Måste handla om att Mona blev utpressad.

Kanske finns foton som Måna inte inte vill ha in i något familjealbum
Citera
2016-05-07, 11:35
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Intyget skrevs den 8/2, köpeavtalet tecknades den 15/2. Den 29/3 inkom ärendet till Hyresnämnden, den 24/4 såldes HLS hus på Storskogsvägen 12. Troligen var intyget ursprungligen avsett för SEB som ställde lånelöfte.
HLS gjorde en bruttovinst på Storskogsvägen med 2,9 miljoner, värdeökning med 80 % sen jan 2012. Kan förstås ändå ha varit belånat upp till skorstenen. Om Booli skött värderingen skulle det vara värt 8,2 miljoner.

Nu står det endast i HLS inlaga till Hyresnämnden att han inte fått något svar från styrelsen. Men har han inte haft någon muntlig kontakt med dem? I hans inlaga anges föreningens advokat som kontaktperson för styrelsen.

Om det ovan stämmer lutar det definitivt åt penningtvätt (medhjälp till penningtvätt för MS). Vi får väl se om Expressen vågar löpa hela linan ut..
Citera
2016-05-07, 11:36
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonpuig
Jag har tänkt på en teori som skulle kunna förklara Mona Sahlins beteende med HLS (livvakten). Kan det vara så att HLS någon gång har räddat Monas liv och det är därför hon verkligen gör allt för honom för hon känner en skuld av tacksamhet till inga gränser?

Han kanske har hjälpt henne att deklarera!
Citera
2016-05-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Om det ovan stämmer lutar det definitivt åt penningtvätt (medhjälp till penningtvätt för MS). Vi får väl se om Expressen vågar löpa hela linan ut..

Det är inte penningtvätt. Det är helt osannolikt och det finns absolut ingenting som tyder på det. HLS säljer förstås sin gamla villa när han planerar att flytta in i en ny.
Citera
2016-05-07, 11:39
Medlem
Förhållande Hit Förhållande Dit - Älskare Hit Älskare Dit-
ToyBoy Hit ToyBoy Dit- Men det gäller att få Stake på M o S
och får man/han verkligen det - Labbe är ju ingen desperat
sexutsvulten arab eller neger.

HYRESNÄMNDEN - Hyresnämnden är ett beslutande organ som
består av domare, representant för fastighetsägarna och representant
för Hyresgästföreningen.

För att HGF skall vara ombud måste man vara medlem - kan villaägar-
kapitalisten Labbe vara medlem - if so kan alla fastighetsägare vara medlemmar