2016-05-05, 19:03
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johejhej
Har en 8a Suboxone. Har ingen tolerans och undrar hur mycket jag bör ta för att må jävligt fint men inte jobbigt fint? Har provat förut men det var nån månad sen. Sen äter jag antibiotika också (Ciprofloxacin), är det lugnt att blanda?
Jag är i precis samma sits, jag tror max 1 mg är bra. Men jag sökte och fick "Interaktioner"Moderate.
Så det kan öka mängden buprenorfin...???

Ta det försiktigt!

Mvh

"Interactions between your selected drugs
Moderate
ciprofloxacin buprenorphine

Applies to: ciprofloxacin, buprenorphine

Ciprofloxacin may increase the blood levels of buprenorphine. This can increase side effects such as drowsiness, dizziness, lightheadedness, difficulty concentrating, and impairment in thinking and judgment. In severe cases, low blood pressure, respiratory distress, fainting, coma, or even death may occur. You may need a dose adjustment or more frequent monitoring by your doctor to safely use both medications. You should seek medical attention if you experience dizziness, fainting, confusion, excessive drowsiness, slow heart rate, and/or shallow or difficult breathing. Do not drink alcohol during treatment with buprenorphine, and do not use more than the dose prescribed by your doctor. Also, avoid activities requiring mental alertness such as driving or operating hazardous machinery until you know how these medications affect you, and use caution when getting up from a sitting or lying position. It is important to tell your doctor about all other medications you use, including vitamins and herbs. Do not stop using any medications without first talking to your doctor."
Citera
2016-05-05, 19:19
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Jag brukar ta 8mg Buprenorfin Sandoz på morgonen runt 8 - 9. Gjorde det igår. Men på kvällen var jag rasttös så tog 8mg Subutex (dom med B8, fast utan svårrdet nu) vid kl.18 tiden. Kände inte av det alls. Var helt onödigt för nu måste jag fixa 2Sub till för att klara mig. Tog min morgondos Buprenorfin Sandoz nu vid kl.02:00. Funkar det med så täta mellanrum? Har inte sovit nåt mellan vilket i vanliga fall brukar få effekten att gå ut snabbt. Sparade dock ca. 2mg till på morgonen vid 8.
Känner du något rus av såna doser ens? Som KringEx nämnt så är återdosering och Buprenorfin lite knepigt. När jag känner att toleransen skjuter över 2mg blandar jag in en massa andra droger som boost istället, för ruset känns inte särskilt mycket mer efter 2-3mg tycker jag.
Citera
2016-05-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweenietod
Jag är i precis samma sits, jag tror max 1 mg är bra. Men jag sökte och fick "Interaktioner"Moderate.
Så det kan öka mängden buprenorfin...???

Ta det försiktigt!

Mvh

"Interactions between your selected drugs
Moderate
ciprofloxacin buprenorphine

Applies to: ciprofloxacin, buprenorphine

Ciprofloxacin may increase the blood levels of buprenorphine. This can increase side effects such as drowsiness, dizziness, lightheadedness, difficulty concentrating, and impairment in thinking and judgment. In severe cases, low blood pressure, respiratory distress, fainting, coma, or even death may occur. You may need a dose adjustment or more frequent monitoring by your doctor to safely use both medications. You should seek medical attention if you experience dizziness, fainting, confusion, excessive drowsiness, slow heart rate, and/or shallow or difficult breathing. Do not drink alcohol during treatment with buprenorphine, and do not use more than the dose prescribed by your doctor. Also, avoid activities requiring mental alertness such as driving or operating hazardous machinery until you know how these medications affect you, and use caution when getting up from a sitting or lying position. It is important to tell your doctor about all other medications you use, including vitamins and herbs. Do not stop using any medications without first talking to your doctor."

Aha! Har också googlat men hittade inte nått som direkt sa att det är farligt o blanda. Men har inte kollat så noggrant så man ska ju vara försiktig.

Har för mig att när jag tagit Suboxone förut så har jag tyckt att 1 mg varit för lite, men kanske ändå borde köra på 1 mg nu ikväll då jag tar antibiotika också.

Ska du ta en 1a idag eller hur ska du göra? Är du en van subbare?
Citera
2016-05-06, 08:00
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Känner du något rus av såna doser ens? Som KringEx nämnt så är återdosering och Buprenorfin lite knepigt. När jag känner att toleransen skjuter över 2mg blandar jag in en massa andra droger som boost istället, för ruset känns inte särskilt mycket mer efter 2-3mg tycker jag.

Kände inget rus. Mådde bara dåligt faktiskt.
Citera
2016-05-06, 14:19
Medlem
CpGurrAs avatar
Buprenorfin är en bra underhålls medicin då man inte får något rus med tiden, man blir bara frisk utan någon eufori. Själv tycker jag 8mg är precis lagom, 16mg och mer ger bara biverkningar av olika slag.

Håll dig till så låga doser som möjligt, tar du 8mg i 30dagar så försvinner rus effekten och du kommer nog aldrig få tillbaka den, jag har då inte fått det.
Citera
2016-05-06, 16:14
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Buprenorfin är en bra underhålls medicin då man inte får något rus med tiden, man blir bara frisk utan någon eufori. Själv tycker jag 8mg är precis lagom, 16mg och mer ger bara biverkningar av olika slag.

Håll dig till så låga doser som möjligt, tar du 8mg i 30dagar så försvinner rus effekten och du kommer nog aldrig få tillbaka den, jag har då inte fått det.

Får du inte ruskänsla ens om du tar långa uppehåll (månader) ?
Citera
2016-05-07, 00:21
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx

Jag har underhålls medicinering just nu sedan 3år. Jag men jag minns under mina missbruksår att jag aldrig fick något rus igen på subutex då jag använde det från och till många år. Alla är vi olika och hur subutex fungerar på en person är olika men nästan alla jag känner som har haft kraftiga missbruk har inte fått rus på subutex igen. Om du däremot bländar med benso så kan du bli noddig men många av mina kamrater har dött på detta sättet. Jag är nu 33år gammal och har 10st nära vänner+10st ytligt bekanta som dött pga blandningen benso och sub eller metadon och sub.

Så kommer du/ni till gränsen att subutex inte ger ett rus så använd andra opiater/opioder men utan benso om du vill leva tills du blir 80.
Citera
2016-05-07, 00:39
Medlem
Skulle vilja ha er syn på en sak. Jag injicerar 3-4 buprenorfin Orifarm (på en gång) 2-3 dagar i veckan. Jag har läst om folk som har fått amputera armar och annan djävulskap såsom försämrad syn. Men de som fått amputera armen och skit måste ha injicerat i en artär eller med smutsiga verktyg eller smutsig kopp med bakterier? Kan tänka mig att många tar ut sin tablett med händerna och lägger i koppen, det rätta är ju att öppna den ovanför koppen och låta tabletten landa i densamma. Jag kör med steriliserad kopp och verktyg. Jag värmer lösningen (kokar), då blir det en nästan klar vätska, dock hört att det är dumt att värma lösningen så att allt i tabletten löser sig. Varför? Inte filtrerat för att det är svårt och man tappar lite av styrkan i dosen. Använder bomull och trots att lösningen är nästan klar så går det knappt dra upp någon lösning från koppen, det är tvärstopp.

Funderar på att dra ned på detta och bara göra det ca. en gång i veckan. Det kan väl inte vara så farligt? Ang. synen, märker man det på en gång eller kommer det smygandes? Kan det ackumuleras en massa skit som sätter sig på synen månader efteråt även om man slutat använda?
Citera
2016-05-07, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx

Citat:
Jag har underhålls medicinering just nu sedan 3år. Jag men jag minns under mina missbruksår att jag aldrig fick något rus igen på subutex då jag använde det från och till många år. Alla är vi olika och hur subutex fungerar på en person är olika men nästan alla jag känner som har haft kraftiga missbruk har inte fått rus på subutex igen. Om du däremot bländar med benso så kan du bli noddig men många av mina kamrater har dött på detta sättet. Jag är nu 33år gammal och har 10st nära vänner+10st ytligt bekanta som dött pga blandningen benso och sub eller metadon och sub.

Så kommer du/ni till gränsen att subutex inte ger ett rus så använd andra opiater/opioder men utan benso om du vill leva tills du blir 80.

Jag har tagit maxdos sedan 2008. Kan få ett rus av subutex, du måste snorta typ 10 st dock, maxgränsen är ju 24 mg men allt kommer inte att stanna kvar i näsan, sen när näsan är tom igen så snorta 10 st så får du ett rätt kraftigt rus. Skjuter jag får jag ett helt okej rus av 3-4 st men det varar inte länge.
Citera
2016-05-07, 00:49
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ausradieren
Jag har tagit maxdos sedan 2008. Kan få ett rus av subutex, du måste snorta typ 10 st dock, maxgränsen är ju 24 mg men allt kommer inte att stanna kvar i näsan, sen när näsan är tom igen så snorta 10 st så får du ett rätt kraftigt rus. Skjuter jag får jag ett helt okej rus av 3-4 st men det varar inte länge.

Men om du tar 3-4st om dagen är du bra mycket bäng. Du tar nog antaligen massa andra droger också och det är nog det som ger dig ruset. Du blir nog mer bäng pga allt snortande eller injecerande.

Förlåt att jag verkar otrevlig men du jag blev lite chockad när du säger att du snortar 10st ibland. Jag du blir säkerligen hög på det förväntande ruset men du får ett placebo rus. Du blir påverkad av bieffekter så som högt blodtryck och huvudverk, svettningar mm.

Helt klart väldigt pundigt!"
Citera
2016-05-07, 11:40
Medlem
eddiepeddies avatar
Tog 8mg Subutex (sån ny märkt med bara B8) vid kl.05 imorse. Kände knappt av den så vid kl.07 tog jag 50mg Atarax.+ 25mg Oxascand. Gjorde ingen skillnad.
Så nu vid 11 snorta jag halva min sista Buprenorfin Sandoz 8mg, alltså 4mg.
Och tog 25mg Oxascand plus 25mg Imovane. Kommer det ge nåt "rus" tror ni?
Har hög benzotolerans. För måste må riktigt bra idag så jag orkar med uppehåll från Bup tills på måndag/tisdag. Har fler Imovane, Oxadcand och Rivotril 2mg. Även tillgång till andra starka opioder/opiater.
Citera
2016-05-07, 19:03
Medlem
Citat:
Men om du tar 3-4st om dagen är du bra mycket bäng. Du tar nog antaligen massa andra droger också och det är nog det som ger dig ruset. Du blir nog mer bäng pga allt snortande eller injecerande.

Förlåt att jag verkar otrevlig men du jag blev lite chockad när du säger att du snortar 10st ibland. Jag du blir säkerligen hög på det förväntande ruset men du får ett placebo rus. Du blir påverkad av bieffekter så som högt blodtryck och huvudverk, svettningar mm.

Helt klart väldigt pundigt!"

Jag tar inga andra droger sedan 8 år tillbaka mer än lite sporadiskt och inte samtidigt med det jag talade omm klart jag får ett rus, ingen placeboeffekt i världen kan ge en knappnålspupiller och ett behagligt rus. Förstår inte ditt inlägg ö.h.t. varför skulle jag få ett placeborus av huvudvärk och svettningar? Jag är ingen idiot, har hållit på med droger i 15 år år och vet när jag får ett rus eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in