2016-05-06, 20:24
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino

Jo jag ser hur du menar. Men, har du varit där?

Har svårt att se att någon som går där väljer att gå på baksidan. Visserligen finns det en liten grusplan där men annars är det liksom ingen som helst vits med att gå där. Hade någon ändå gått där på baksidan hade man sett in där oavsett.

Cykelleden mellan Mariestad och Lidköping gör förbi bakom ladan.
2016-05-06, 20:25
Medlem
PeoFallmos avatar
[quote=Tamborino|57183525][quote=PeoFallmo|57183402]
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo

Jodå , jag har varit där .
Min tanke är att man kan komma gående på den lilla grusvägen som kommer mynnar ut i grusplanen på baksidan av ladan , och eventuellt är nyfiken på byggarbetena som pågår i ladan .
Jag kan helt enkelt inte komma på nån annan anledning att ställa lastaren där .
Har du nån ide ?

Nej inte direkt. Kanske att man ställt den den där "utom synhåll" från vägen bara. Där den stod var väl vid den bortre bakre porten, men sen var väl det helt öppen insyn alldeles vid bakre delen av mjölkrummet?
2016-05-06, 20:27
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Cykelleden mellan Mariestad och Lidköping gör förbi bakom ladan.

Jaha , vet du om det är nära ladan ?
2016-05-06, 20:32
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Nej inte så nära att man ser detaljer.
2016-05-06, 20:36
Medlem
Tamborinos avatar
[quote=PeoFallmo|57183642][quote=Tamborino|57183525]
Citat:

Nej inte direkt. Kanske att man ställt den den där "utom synhåll" från vägen bara. Där den stod var väl vid den bortre bakre porten, men sen var väl det helt öppen insyn alldeles vid bakre delen av mjölkrummet?

Ja den bakre porten vid byggplatsen måste det vara , och vid mjölkrummet var det helt öppet ( där jag tror att NB kör in bilen för att hämta BO) .
Det konstiga är ju att lastaren inte är inställd i spritfabriken , där den brukar stå .
2016-05-06, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Eftersom tråden följdriktigt spårat in på frågan om värsta tänkbara straff, etc, följer svar och kommentarer spoilrade:

Händelseordning Café på Klostret - Martorp Går - Hem skypa
18:26.20
0 attack Cafe på klostret fråga efter hjälp med bilen mycket nära
-Ja det är klart...
1 in till pallen som då stod närmare brunnen - Binder och tejpar - Rakaste vägen in. Flera spår avsätts bland annat handske. Vid brunnen har också en hund markerat.
2 någon typ av fästning vid teleskoplastaren - objektet blir o-responsivt där terminalt -
3 Nerijus skvätter över till den andra sidan av Omnipotensen - Räddaren på väg in i mjölkrummet tappas därför två örhängen på grund av de klumpiga återupplivningsförsöken som gör herrn mycket lätt. Han känner bredbandet och lägger kabel på vägen med påsen.
4 Häng i mjölkrummet och grundfantasin med kakel och slangar & Med extremt adrenalinpåslag
5 18.51 Mot Martorp i bilen med påse och säck, han vill inte att bilen ska bli smutsig, så klart.
6 18.52 Har du läst det finstilta din jävel säger Nerijus och försöker bli prästerligt allvarlig med kroppen.
-Fonetiska tecken säger Nero och burnar sönder telefonen med en slamdunk i dörrtröskellådans som får hela chassit att sjunga durų slenksčio slam dunki - (samma sak på litaiska). Lisas telefon slås dock av under en av dunkarna mellan hjulhuset och dörrtröskellådan, men han gillar ljudet i brist på annat. Påtagligt adrenaliserat verkställande av fonetiskt hallå som det anstår en ... så visst finns det tid för lekfullhet. Trotts allt är det ju just detta det handlar om. Nerijus vill leka lite granna, han har leende ögon nu men ansiktet är allvarligt när äpplet är färdig burnat***
-Förstår du vikten av fonetiska tecken tecknar Nero med ett pekfinger i luften, Har du läst det finstilta?

Tungomålstalet ursprunget & Trosinriktningen
Någonstans på vägen har också hans lekväska använts med Mandarinka-undisarna som sniffas på. de hamnar sedan i påsen när Nerijus mycket stillsamt och meditativt gjort vad han så länge tänkt på fastän i ett annat tempo än han tänkt då objektet är icke responsivt. Ollar och står och grisar sig i största allmänhet samtidigt som han upplever sig heligt mästerlig. Pjollrar religiöst enligt barndomens minnen innan han snabbt tar fram Mandarinkatrasan och tungomålstalar lätt inför avfärdens fitness. Sedan åker trasan ned i påsen, ordning och reda. Men sånt vet ni inget om era jävlar.

I korthet tror jag att objektets icke responsivitet beror på att han inte förstår hur skört livet är i verkligheten därför blir det kortare än han tänkt sig, våldtäkt och mycket annat är hans kuk för vek till och han har därför antagligen ett begränsat utbyte av sådant och här är det meningen att Nerijus ska känna sig lekfull och stark, om han ska till och inte ens får upp den är han tvärtom. Därför försvagar han andra.

Manipulatören fiskar metar och håller masken
Personligen tycker jag att Nerijus för fru och lillebror effektivt bakom ljuset för att bli beroende av honom med "svensken vill att vi är inne" och liknande teser. Han är inte godsägarens offer som vissa velat göra gällande utan den som hanterar godset och hanterar det som han ägde det. Med någon som hänger från en kran behöver han inte röra mycket stortå för att känna makten. ***Nej han är inte normal och jag har heller ingen lust att teckna honom som sådan. Hans handling är så mycket komplexare och värre.
2016-05-06, 20:41
Medlem
PeoFallmos avatar
[quote=Tamborino|57183758][quote=PeoFallmo|57183642]
Citat:

Ja den bakre porten vid byggplatsen måste det vara , och vid mjölkrummet var det helt öppet ( där jag tror att NB kör in bilen för att hämta BO) .
Det konstiga är ju att lastaren inte är inställd i spritfabriken , där den brukar stå .

Ja högst troligt har NB kört runt sin bil och burit ut kroppen på baskidan.

Är det 100% klarlagt vem som ställde den där?
Senast redigerad av PeoFallmo 2016-05-06 kl. 20:44.
2016-05-06, 20:53
Medlem
Tamborinos avatar
[quote=PeoFallmo|57183816][quote=Tamborino|57183758]
Citat:

Ja högst troligt har NB kört runt sin bil och burit ut kroppen på baskidan.

Är det 100% klarlagt vem som ställde den där?

Nä det är väl inte klarlagt , gissar att det är NB som parkerat där pga jag GISSAR att han kör den på EM när den syns på fälten bort mot Gum .
Ja det vore intressant om NB berättade sanningen , men får vi någonsin veta ?
2016-05-06, 20:58
Medlem
PeoFallmos avatar
[quote=Tamborino|57183943][quote=PeoFallmo|57183816]
Citat:

Nä det är väl inte klarlagt , gissar att det är NB som parkerat där pga jag GISSAR att han kör den på EM när den syns på fälten bort mot Gum .
Ja det vore intressant om NB berättade sanningen , men får vi någonsin veta ?

Rimligtvis borde man kunna dra slutsatsen att det är NB som parkerat den där såvida vida ingen annan erkänt det. Bara han kan ha anledning att ljuga.
2016-05-06, 21:12
Medlem
Tamborinos avatar
[quote=PeoFallmo|57183990][quote=Tamborino|57183943]
Citat:

Rimligtvis borde man kunna dra slutsatsen att det är NB som parkerat den där såvida vida ingen annan erkänt det. Bara han kan ha anledning att ljuga.

Instämmer helt .
Varför är han ute och kör lastaren mot Martorp på EM ?
En teori är ju att han gör något med rishögen på Martorp .
Är han ute och spanar efter joggingtjejen , men vill inte visa sig i sin egen bil ?
2016-05-06, 22:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När Modern skall beskriva NB låter det som att det snarast är AB, hon beskriver. Lugn, snäll och problemfri.
Erinrade mig nåt annat då du skrev detta som jag skulle kolla upp men glömde. Nu har jag dock haft tid.
Här kan man för det första se hur extremt lite arbetskamraterna vet om honom, LÅ känner honom inte det minsta - men säger samtidigt hur svårt de har att se honom som den groteska mördare han är.
LÅ får frågan om han tror att NB kan ha gjort detta:

" Det är ju svårt att säga, vi har ju haft väldigt svårt att tro det här om jag säger så, på det man känner honom då och det är kanske inte är mycket som jag känner honom på det viset. Vi har ju jobbat och pratar om egentligen bara de här byggnaderna hela tiden, jag känner honom inte för övrigt.

Det enda vi har pratat egentligen så om hans familj eller så, eller vad han skulle göra nu när han fick semester då, det var ju att dom längtade efter den här ledigheten nu då..
IR: Ja, dom skulle åka hem på sommaren i..
LÅ: Dom skulle åka hem och jag frågade vad ska du göra då hemma? Dom första två veckorna skulle han ut och fiska då, det var vad han sa till mig. De andra två veckorna skulle han snickra på sitt hus.
Det är egentligen det närmast sociala så som jag har pratat med honom om.
IR: Hade Aivarus sagt nåt om han skulle åka hem?
LÅ: Nej, det blir väldigt lite man pratar med honom.
IR: När du nämner det här om fiske - vet du om de fiskade på Blomberg?
Nej, det vet jag faktiskt inte."

Under två års tid är det denna enda mening som överhuvudtaget handlar om nåt socialt kring NB.
Utöver detta är NBs svar intressant - den som nog i första hand åker hem och fiskar är hans bror och det är han som har ett hus som han snickrar på. Här erinrade jag mig dina ord om att applicera ABs egenskaper.

Ur ljudfil TR.
ABs hustru. Han skulle som sagt resa hem för gott och renovera sitt hus:
Citat:
den 31-årige brodern, skulle flytta hem för gott till sin hustru och åttaårige son.
– Han har jobbat där i sex år och har bott i Sverige på heltid de senaste två åren. Vi planerade bygga ut huset för pengarna han tjänat ihop, berättar hustrun.
http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
Senast redigerad av develi 2016-05-06 kl. 23:01.
2016-05-06, 22:53
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ja, den går nära ladan och alldeles förbi mjölkrummet.
http://www.ladda-upp.se/bilder/zamnqffatwztop
Cykelleden 2015-06-08

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in