Citat:
Du vägrar svara på hur vi ska betala denna utökning av vår gränskontroll, som kommer kräva minst ~2-300000 personalstyrka.Som sagt, gränskontroll och ett ordentligt försvar som i fredstid kan ägna sig åt illegal droghandel. Om landet kunde bära kostnaden av ett försvar förr i tiden så kan landet bära den nu. I jämförelse, vad skulle det kosta att förlora landet till främmande makt? Vad talar för att inte det ÄR främmande makt som dränker landet med droger? Det har ju faktiskt hänt på andra håll i världen genom historien som ett led i att pacificera befolkningen.
Då måste naturligtvis politikerna gå den främmande makten till mötes och börja göra affärer?
En passiv neddrogad befolkning är väl alla politikernas önskedröm. Det skall börjas i tid! Speciellt i förorterna där det ofta uppstår diverse problem som kulturkrockar och dylikt.
Då måste naturligtvis politikerna gå den främmande makten till mötes och börja göra affärer?
En passiv neddrogad befolkning är väl alla politikernas önskedröm. Det skall börjas i tid! Speciellt i förorterna där det ofta uppstår diverse problem som kulturkrockar och dylikt.
Varför slutade med värnplikt, var att det inte fanns pengar kvar.
Och att klimatet i världen gjorde detta beslut enklare.
Det högsta försvarsbudgeten vi haft är 3% av BNP, idag lite mer än hälften(1,2%)
Så det du inbillar dig, stämmer inte.
Men berätta gärna vart du ska hitta alla dessa biljoner.
och vart ska du hitta all personal?
Du kanske föreslår typ av värnplikt.
En sak jag lärde mig i lumpen, dom som inte vill vara där.
De bara förstör, och de skulle garanterat skita fullständigt i om någon smugglar droger över gränsen.
Och sen har du bara ~450000km land yta på detta.
Idag pyntar vi ~25MILJARDER på knarkkriget, påverkan detta har på tillgången.
Är samma som påverkan av ett sandkorn skulle ha på bilen, om jag körde bilen över sandkornet.
dvs inget händer, på sin höjd flyttar sig sandkornet lite.
Jag förstår att du undviker svara på frågan, då du inte har ett svar vart vi ska få pengarna och den dedikerade personalen.
Och bara ser mig den groteska korruptionen som nu kommer födas i stor skala.