Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-06, 17:45
Medlem
Fris avatar
Han visade igår hårrötterna till sin comb over. "It's mine! It's mine!" Fast jag tror det är blonderat för han hade mörkare hår när han var yngre, tycker jag mig se på foton. Och han klagar på att han inte får använda guldzpray på sin hjässa okrönt p.g.a. ozon eller nåt annat jäkla påfumd.

Mitt i prick på den manliga halvan av befolkningen! Av alla etniciteter. Nu behöver han bara vinma över en enda kvinna för att få majoritet, och jag tror han kan ragga i hotellbaren, om det skulle behövas. Kanske kinky Hitlary själv faller för honom?
Trump Digs Coal, vad säger Frigolitbiten om det? Pressens teleprinter skriver: Error non descript.
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Min gissning är Jeff Sessions på posten som vice president
https://www.youtube.com/watch?v=-rT5svvp9T8
Jo, Sessions för erfarenhet i parlamenten.
Trump kommer nog demonstrativt att välja en icke-identitetspolitisk perdon. Samtidigt som Ben Carson sa, en person som tilltalar Hillarys alternativ väljare.
2016-05-06, 17:51
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Hmm, i Hannitys poll är han inte ens med: http://www.hannity.com/articles/election-493995/hannitycom-poll-who-should-trump-choose-14677562/

Newt Gingrich vinner, vilket är min gissning.

Sen tycker jag, när jag tittar på klippet, att Jeff är för mycket av en knarrig gubbe för att passa i rollen som VP. Men jag är förvissad om att han kommer att få någon annan tung post.
Själv säger han, satsa inga pengar på mig Det uttalandet kan man se omvänt på också. Han kanske ska betta på sig själv? Alla åldras vi och så knarrig är han inte än.
2016-05-06, 17:52
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
AkeTheSnake skrev

Min gissning är Jeff Sessions på posten som vice president
https://www.youtube.com/watch?v=-rT5svvp9T8

Jeff Sessions var den första sittande Senatorn som gav Donald Trump sitt endorsement och Sessions har varit med och utformat Trumps immigrationspolitik. Donald Trumps kampanj har tidigare meddelat att Sessions skall leda Trumps "National Security Advisory Committee".

Det verkar som om förhandlingar om VP- posten har startat nu. 5 nu obundna delegater som tidigre tillhörde Marco Rubio har skickat Trump ett brev:

"In a letter released Thursday, the delegates announced that they would cast their support to Trump on the first ballot at the convention and asked that he consider Rubio as his vice president.

“There is a need to build consensus in our party and support the candidate who can not only lead our country in the right direction but also win in the general election,” the letter states.

“We firmly believe the process of achieving consensus involves not only supporting the presumptive nominee but also asking him to listen to the will of the other voters who may not have originally supported him. We would request Mr. Trump consider our candidate, Senator Marco Rubio, as a potential running mate this fall as his presence on the ticket would further bring our party a united voice.”

The letter is signed by Louisiana delegates Stephanie Berault, Kirk Williamson, Jennifer LeBlanc, Leslie Tassin and Luke Letlow, the chief of staff for Rep. Ralph Abraham (R-La.).

Those five were previously bound to Rubio but became free to support whomever they choose when the Florida senator suspended his campaign."

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/278847-former-rubio-delegates-push-senator-for-donald-trumps-vp

Donald Trump säger att han har haft samtal med Rubio:

"Donald Trump confirmed Thursday he has had several recent conversations with Marco Rubio and said his former rival has been "very supportive.""

http://www.tampabay.com/blogs/the-buzz-florida-politics/donald-trump-marco-rubio-has-been-very-supportive/2276150

Florida är en sjukt viktig Stat.
Senast redigerad av E.Merckx 2016-05-06 kl. 18:01.
2016-05-06, 18:00
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx

Little Marco kunde ju inte hålla Florida.
2016-05-06, 18:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Alla åldras vi och så knarrig är han inte än.

Fel av mig att kalla Jeff "knarrig". Det jag menar är att han inte har en utåtriktad vinnande personlighet.

Citat:
Jeff Sessions var den första sittande Senatorn som gav Donald Trump sitt endorsement och Sessions har varit med och utformat Trumps immigrationspolitik. Donald Trumps kampanj har tidigare meddelat att Sessions skall leda Trumps "National Security Advisory Committee".

Så då blir inte han VP.

Citat:
Det verkar som om förhandlingar om VP- posten har startat nu. 5 nu obundna delegater som tidigre tillhörde Marco Rubio har skickat Trump ett brev:

I denna intervju av Bret Baier igår är det tydligt att Rubio inte är aktuell som VP: https://www.youtube.com/watch?v=ihya69k0zuo

Det ser mer och mer ut som om det kan bli Newt.
2016-05-06, 18:12
Medlem
Citat:

"In a letter released Thursday, the delegates announced that they would cast their support to Trump on the first ballot at the convention and asked that he consider Rubio as his vice president.

“There is a need to build consensus in our party and support the candidate who can not only lead our country in the right direction but also win in the general election,” the letter states.

“We firmly believe the process of achieving consensus involves not only supporting the presumptive nominee but also asking him to listen to the will of the other voters who may not have originally supported him. We would request Mr. Trump consider our candidate, Senator Marco Rubio, as a potential running mate this fall as his presence on the ticket would further bring our party a united voice.”

The letter is signed by Louisiana delegates Stephanie Berault, Kirk Williamson, Jennifer LeBlanc, Leslie Tassin and Luke Letlow, the chief of staff for Rep. Ralph Abraham (R-La.).

Those five were previously bound to Rubio but became free to support whomever they choose when the Florida senator suspended his campaign."

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/278847-former-rubio-delegates-push-senator-for-donald-trumps-vp

Donald Trump säger att han har haft samtal med Rubio:

"Donald Trump confirmed Thursday he has had several recent conversations with Marco Rubio and said his former rival has been "very supportive.""

http://www.tampabay.com/blogs/the-buzz-florida-politics/donald-trump-marco-rubio-has-been-very-supportive/2276150

Som sagt Trump verkar inte vara intresserad av att ha en man eller kvinna minoritet som VP.

And I like him. But, uh, not necessarily with respect to any position. But it could happen.

BAIER: Do you think he would say yes if you asked him?

TRUMP: Well, not necessarily to that one

Han har sagt nej till Susana martinez, Ben Carson och nikki haley.

Så det är mest media som vill att han ska välja en från minoritet grupperna.

Tyvärr verkar Trump satsa på taktiken hittills och på den vita rösten. Han vill inte ha GOP endorsement utan köra på själv. Kommer ju aldrig fungera.
2016-05-06, 18:15
Medlem
trailblasers avatar
Vill ej ha Little Marco!
2016-05-06, 18:22
Medlem
pizza-faces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Vill ej ha Little Marco!
Inte jag heller och hoppas inte Trump vill det heller. Varför välja Rubio med motiveringen att han ska hjälpa Trump att vinna sin delstat när han inte klarade av att vinna sin egen delstat ens när bara republikanerna fick rösta?!?

Rubio ska vad jag har hört dessutom inte vara speciellt populär i Florida som senator då han inte gynnat Florida i senaten och har en av de lägsta deltagarprocenten av alla senatorer. Inte konstigt att Florida valde Trump överlägset.
2016-05-06, 18:31
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Så det är mest media som vill att han ska välja en från minoritet grupperna.

Tyvärr verkar Trump satsa på taktiken hittills och på den vita rösten. Han vill inte ha GOP endorsement utan köra på själv. Kommer ju aldrig fungera.
Trump vill vinna alla amerikanska väljare, oavsett deras etnicitet eller genusidentitet. Det är det jämställdehetskoncdptet som är så revolutionerande nytt för vänstern och som överrumplar det oförberedda inkompetentametablissemanget. Det är därför Trump vinner. Eller vad tror du att förklaringen är?
2016-05-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Jag tror de lär ta in någon annan. Någon som kanske inte ens varit aktuell förut. Katastrofen Trump lär det inte bli i vilket fall. Som sagt: det är inte så mycket att resonera om. Det kommer att visa sig.

Hoppet är det sista som överger oss hey?

Påtal om ingenting; Vad sägs om ett scenario där Trump vinner i november och makteliten bestämmer sig för att det Amerikanska folket "förtjänar" lite kärnvapen? Typ i form av Nordkorea efter att landets tömts på nwo-människor?
Lite väl konspiratoriskt kanske, men nwo har ju uppmuntrat till drastiska åtgärder för att behålla makt osv inget skulle förvåna längre.
Senast redigerad av Risig 2016-05-06 kl. 18:40.
2016-05-06, 18:47
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Hoppet är det sista som överger oss hey?

Påtal om ingenting; Vad sägs om ett scenario där Trump vinner i november och makteliten bestämmer sig för att det Amerikanska folket "förtjänar" lite kärnvapen? Typ i form av Nordkorea efter att landets tömts på nwo-människor?
Lite väl konspiratoriskt kanske, men nwo har ju uppmuntrat till drastiska åtgärder för att behålla makt osv inget skulle förvåna längre.
Se hur dumma i huvet de är. Hur de direkt misslyckas när de möter en av många framgångsrika industrialister som skapar allt sommär nödvändigt för dig och mig att överleva. De kan inte klara av att delta i någon slags konspiration eller kollusion. De är alla back stabbing traitors som rivaliserar mot varandra i ett nollsummespel. Trumpmär motsatsen, han är organisk, social och ekonomisk. Glöm psykobisternas domedagsprognoser. Bara inbillning, bara indoktrinerad inbillning.
2016-05-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Se hur dumma i huvet de är. Hur de direkt misslyckas när de möter en av många framgångsrika industrialister som skapar allt sommär nödvändigt för dig och mig att överleva. De kan inte klara av att delta i någon slags konspiration eller kollusion. De är alla back stabbing traitors som rivaliserar mot varandra i ett nollsummespel. Trumpmär motsatsen, han är organisk, social och ekonomisk. Glöm psykobisternas domedagsprognoser. Bara inbillning, bara indoktrinerad inbillning.

Hoppas du har rätt.
Ser det inte som osannolikt att det amerikanska folket ska få "betala" när dom inte röstar rätt. Nordkorea hade varit den perfekta fienden.
Senast redigerad av Risig 2016-05-06 kl. 19:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in