2016-05-06, 15:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Du har alltså ingen källa på att det "nästan alltid" är vänstern som andras demonstrationer och inte heller någon källa på att vänstern störde alla svp:s och SD:s valmöten vid valkampanjen 2014.
Du kan inte heller förklara varför man inte får protestera mot politiska manifestationer i offentliga rum (tankarna går närmast till nazityskland och Sovjetunionen...)
Fakta är att polisen inte har sett något skäl att upplösa motdemonstranternas demonstration, vilket de har rätt att göra om de stör den allmänna ordningen. Ingen är mig veterligen heller gripen för brott i samband med motdemonstrationen.
Så du hade visst inte så mycket att komma med (i vanlig ordning).
Som vanligt svarar du på något helt annat än det inlägg du citerar.
Citera
2016-05-06, 15:09
Medlem
Lite om Dalarna mot rasisms syfte med motdemonstrationen.
http://www.dalademokraten.se/dalarna/borlange/1-maj-motdemonstration-i-borlange-mot-nazister
Citera
2016-05-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som vanligt svarar du på något helt annat än det inlägg du citerar.
Eftersom du undvikit att svara på mina frågor visade jag vad du inte kan svara på.
Men loppet är inte kört.
Du kan svara på dem nu.
Citera
2016-05-06, 15:14
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Är det extremistiskt att demonstrera mot nazister?

Ja, om det sker vid samma tid och plats som de förmenta nazisterna demonstrerar.
Citera
2016-05-06, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Ja, om det sker vid samma tid och plats som de förmenta nazisterna demonstrerar.
Varför det?
Citera
2016-05-06, 15:27
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Varför det?

Vad tror du? Vad är normalt beteende i samband med andras demonstrationer och vad är extremistiskt beteende i samband med andras demonstrationer?
Citera
2016-05-06, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Vad tror du? Vad är normalt beteende i samband med andras demonstrationer och vad är extremistiskt beteende i samband med andras demonstrationer?
Nu handlar det inte om vad jag tror utan om vad du påstår.
Så varför är det extremistiskt?
Citera
2016-05-06, 15:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Är det fel att demonstrera mot nazister?
Ja är det inte bättre demonstrera för sina egna åsikter?
Citera
2016-05-06, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu är ju denna psykopat & kvinnomisshandlare kanske inte den mest trovärdiga källan att citera.
Men det är ju inte det här min kritik handlar om, jag försöker inte försvara några våldsverkare & brottslingar, oavsett politisk tillhörighet. Det jag vänder mig mot är att vänstern tar sig rätt att störa lagligt tillståndsgivna demonstrationer & sammankomster, helt oavsett vem som demonstrerar.

Det är möjligt att en psykopat och kvinnomisshandlare inte är den bästa källan. Men min erfarenhet är att det på anstalter är är just kriminella psykopater och kvinnomisshandlare som lockas av den nazistiska ideologin som förklaring till varför de hade rätt att misshandla. De ser det som att nazisterna hatar feminister och börjar i sin tur hata folk som står för kvinnors lika rättigheter.

Därför verkar hans vittnesbörd om hur det var att vara nazist rätt så rimlig.

Menar du att han aldrig var med i den nazistiska rörelsen?

Eller menar du att hans berättelse stämmer alldeles för väl med verkligheten och därför känns för tillrättalagd för att kunna förklara varför nazisterna misshandlade personer efter en demonstration på Möllan?

Men du vänder dig alltså inte mot att högern har rätt att störa.
Citera
2016-05-06, 15:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Visst har det skett en glidning från ämnet här?

Är det årets bild? Det vet man inte än.

Är det fusk? Nej inget tyder på det. Fusk innebär alltså antingen en manipulerad bild, eller möjligen en helt arrangerad bild där alla spelar roller.
Citera
2016-05-06, 15:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Det är möjligt att en psykopat och kvinnomisshandlare inte är den bästa källan. Men min erfarenhet är att det på anstalter är är just kriminella psykopater och kvinnomisshandlare som lockas av den nazistiska ideologin som förklaring till varför de hade rätt att misshandla. De ser det som att nazisterna hatar feminister och börjar i sin tur hata folk som står för kvinnors lika rättigheter.

Därför verkar hans vittnesbörd om hur det var att vara nazist rätt så rimlig.

Menar du att han aldrig var med i den nazistiska rörelsen?

Eller menar du att hans berättelse stämmer alldeles för väl med verkligheten och därför känns för tillrättalagd för att kunna förklara varför nazisterna misshandlade personer efter en demonstration på Möllan?

Men du vänder dig alltså inte mot att högern har rätt att störa.
Varför har du bara halmgubbar till försvar? Ingen stödjer nazisters åsikter i sin helhet, däremot har de rätt till yttrandefrihet och lagstöd för att demonstrera.
Citera
2016-05-06, 15:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Visst har det skett en glidning från ämnet här?

Är det årets bild? Det vet man inte än.

Är det fusk? Nej inget tyder på det. Fusk innebär alltså antingen en manipulerad bild, eller möjligen en helt arrangerad bild där alla spelar roller.
Vem är intresserad av dina låtsasdefinitioner, om det arrangeras en bild där utklädda nazister spelar radikala muslimer och uppträder hotfullt på allmän plats.
Är bilden då inte arrangerad? Eftersom förbipasserande inte är invigda i arrangemanget?

Stolpskott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in