Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Du uttrycker dig så brutalt.. men I sak håller jag med med dig.
Varje vettig köpare skulle ha dragit sig undan när rivningsbeslutet blev känt.
Också märkligt att månadsavgiften har fördubblats på två år. Ingen vidare ekonomi I föreningen?
Eller sen förbereder de sig inför rättsliga tvister åratals framöver? Alternativt rivningskostnader?
Den som bodde tidigare I lägenheten verkade inte heller vara helt hundra I huvudet. Likaså dödsboets representant - brodern – som å ena sidan hela tiden varnar sina kompisar om hastighetskontroller, men sen samtidigt indirekt anklagar kommunen för broderns död. För kommunen borde ha bytt ut lyktstolpen mot en variant som viker sig när man smäller till mot den. Inte att man drar ner på hastigheten för att öka på säkerheten..
Det vi har att gå på är nya fakta och fakta om vi vet från tidigare, det är på det jag vet, som jag kommer till mina slutsatser. Just nu är det en härva där alla spekulerar om saker vi inte vet något om ännu. Jag tror det brott Mona gjort sig skyldig till är att vara ännu mer korkad och girig än vad som framgått tidigare, inget värre. Det visar bara på vilka politiker vi har.
Det vi vet om Mona är att hon är gränslös med pengar, och struntar
baske mig i vems pengar hon spenderar!
Det jag också listat ut, och många med mig är att hon är
snäll, men korkad. En sak hon har gemensamt med många av sina partikamrater. De har också lika svårt som övriga medborgare, att leva själva, med de tokerier och beslut de drabbat Sverige med.
Denna lägenhetsaffär som bostadsköp är så korkad, att det måste vara någon så korkad som Mona för att inlåta sig med denna förening, och alla turer kring det olovliga bygget vid stranden. Det måste vara någon som ser på pengar som lätt fånget och lätt förgånget.
Det intressanta med Mona att epitetet god och snäll är viktigt som en fasad, och den fasaden tillhandahåller partiet genom att låta henne mot hög lön böka i antirasistiska organisationer.
Varje normal person med en droppe sunt förnuft hade avstått, att köpa något som man inte vet vad det är man köper.
Detta handlar om en lägenhet, i en Brf, som inte ska prackas på någon bostadsköpare, innan man åtgärdat föreläggandet och gjort en ny värdering, och efter att alla papper är i ordning och ekonomin i föreningen fastställd. I belysning av att det är köparen som är drivande i hyresnämnden blir agerandet så okunnigt och korkat att det måste vara någon som Mona som tänkt till!