Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
Ja, ras saknar betydelse för kultur. Kultur är utveckling. Ras är statiskt.
Rasen är källan till kulturen, likt att arvet alltid kommer i första hand och inte miljön.
Din världssyn är talande för den marxistiska, för enligt marxismen handlar allt om miljön - medan arvet helt glöms bort, till och med förnekas.
Förvisso spelar miljön också in, och miljön har, om än förenklat beskrivet, format arvet. Men vad som gör en levande varelse till vad den är, är i första hand alltid dess ursprung. Det spelar ingen roll om du försöker få en gris att flyga i enlighet med den marxistiska logiken - för grisen har inga vingar.
Angående att kultur är utveckling och ras statiskt så är det inte så enkelt. Dels så är faktumet att raser blivit till från början ett resultat av utveckling, dels så är kulturen enbart reflektionen av människorna som bär den.
En kultur "utvecklas" inte om man byter ut dess fundament, dvs folket. Den ändras och upphör att existera. Det som sker idag beskrivs bäst som en avveckling, absolut inte en utveckling.
Kan du på fullaste allvar tro att människan inte berörs av biologi? Varför skulle alla arter göra det men inte vi? Om en art bereder ut sig så att de olika populationerna lever isolerade från varandra under flera tusen år - säger det inte sig självt att de också formas efter sitt habitat? Detta gäller i djurvärlden, ingen ifrågasätter det, och detta gäller även människan - men av någon underlig anledning så blundas det för denna så uppenbara sanning.
Det jag talar om går att bevisa med vetenskap, även om vetenskapen i ämnet blivit mycket censurerat pga de senaste decenniernas politiska censur, men i grund och botten behöver man bara förstå de biologiska baskunskaperna för att dra självklara slutsater. Med sunt förnuft kommer man långt.
Här har du en norsk dokumentär från NRK, motsvarande SVT i Norge, som ändå är talande för hur verkligheten förhåller sig. Den borde vara "politiskt korrekt" nog för dig.
https://m.youtube.com/watch?v=Ve6uK00AvNo
Citat:
Ja det har jag förstått. Du är inte stolt över det land du lever i.
Absolut inte. Jag är stolt över mitt arv, det som gjort och gör min nation unik. Det som sker idag är bara sorgligt.
Förr hängde man förrädare - idag sitter dom i riksdagen.
Citat:
Bilden av en stolt svensk kvinna som inte delar din världsbild gör dig rasande när den sprids över världen. Ju mer nazisterna argumenterar mot bilden desto större chans att den överlever. Själva försöken att klassa bilden som fejk gör den ännu starkare som ett motstånd mot nazisternas världsbild.
Hon är ingen "stolt svensk kvinna", det ser vem som hälst att hon inte är, för hon är afrikan. Att hon "protesterar" mot människor som vill bevara det som gör Norden unikt bevisar bara hur hatisk hon är gentemot Norden och dess folk.
Globalister får gärna sprida bilden över världen, likt de sprider sitt övriga gift. Dagen kommer då lögnerna raserar, och då kommer fler kunna syna deras gift.
Som jag påpekat flera gånger, om bilden är fejk eller inte rent fotografiskt spelar ingen roll. Budskapet bakom den är fejk så det skriker om det - och det räcker för mig.