2016-05-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Låt mig gissa, du är inte så förtjust i stark mat va?

Det är väl en jävla skillnad på stark mat och smak som efterhärmas med hjälp av estrar och extrakter. Du kan ju fan inte påstå att grill-chipsen smakar lök direkt.
Citera
2016-05-04, 19:44
Medlem
Nu tillför jag antagligen inte tråden någonting men är jag den enda som inte gillar chips? Eller alltså, jag köper hem en chipspåse och äter 10 chips sen blir jag trött på skiten. Bytte till grönsaker + dipp istället och köper numera aldrig chips. Inte för att vara nyttig utan för att det smakar bättre helt enkelt.

Om jag köper snacks däremot så föredrar jag chillinötter, jordnötsringar eller cheese ballz.

Sorry om det var ett tråkigt och meningslöst svar.
Citera
2016-05-05, 10:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Nu tillför jag antagligen inte tråden någonting men är jag den enda som inte gillar chips? Eller alltså, jag köper hem en chipspåse och äter 10 chips sen blir jag trött på skiten. Bytte till grönsaker + dipp istället och köper numera aldrig chips. Inte för att vara nyttig utan för att det smakar bättre helt enkelt.

Om jag köper snacks däremot så föredrar jag chillinötter, jordnötsringar eller cheese ballz.

Sorry om det var ett tråkigt och meningslöst svar.

Det är ju ofta så att de första chipsen smakar mest och bäst. Sedan har man vant sig vid smaken och då smakar det inte lika gott längre.
Det är därför jag gillar denna tråd där det tipsas om vilka som är godast och för mig handlar det då om att se det över just de första chipsen. Jag tycker inte några chips är goda "genom hela påsen" om vi snackar 2-300 gramspåsar, det blir bara ett mölande.
Citera
2016-05-05, 11:27
Medlem
elpepes avatar
Älskar en påse rotfruktschips dom säljer på ica i närheten, tror det är palsternackor, rödbetor + något mer lätt saltat! MUMS.
Citera
2016-05-05, 16:57
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju ofta så att de första chipsen smakar mest och bäst. Sedan har man vant sig vid smaken och då smakar det inte lika gott längre.
Det är därför jag gillar denna tråd där det tipsas om vilka som är godast och för mig handlar det då om att se det över just de första chipsen. Jag tycker inte några chips är goda "genom hela påsen" om vi snackar 2-300 gramspåsar, det blir bara ett mölande.
Ibland stämmer det du säger. De första tuggorna är goda men resten handlar mer eller mindre om en betingad reflex.
Citera
2016-05-05, 19:43
Medlem
Kennethkuks avatar
CRUSTI CROC, Chips Salz.
Citera
2016-05-05, 19:48
Medlem
kraftfoders avatar
Sedan barnsben har jag två favoriter som jag aldrig tröttnar på:
Estrellas dillchips och OLW:s grillchips. Antar att "grillchips" är påhittat, eftersom OLW och Estrella antagligen inte skulle få så mycket sålt om de likt andra chips hetat efter smaken: Lökchips.
Citera
2016-05-05, 21:02
Medlem
Skönt att kunna hitta variation på flashback efter att ha bläddrat igenom trådar om UFO:n och Hitler.
Citera
2016-05-05, 22:33
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParagonNova
Skönt att kunna hitta variation på flashback efter att ha bläddrat igenom trådar om UFO:n och Hitler.

UFO Potato chip: http://www.21food.com/products/tomato-flavoured-ufo-potato-crisp%28snack-food%29-188496.html

Vet dock inte om dessa är utomjordiskt goda..

Hitler potato chip: http://adage.com/article/news/burnett-apologizes-hitler-thai-potato-chip-ad/13099/

Tja, nu fick du din variation grusad..
Någon här som testat UFO och Hitler-chipsen?
Citera
2016-05-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
UFO Potato chip: http://www.21food.com/products/tomato-flavoured-ufo-potato-crisp%28snack-food%29-188496.html

Vet dock inte om dessa är utomjordiskt goda..

Hitler potato chip: http://adage.com/article/news/burnett-apologizes-hitler-thai-potato-chip-ad/13099/

Tja, nu fick du din variation grusad..
Någon här som testat UFO och Hitler-chipsen?

Hahaha ingen vila får man här
Citera
2016-05-06, 01:20
Medlem
vikingrods avatar
Ica's egna Dillchips är helt klart och utan motståndare det godaste chipset i min mening. Starkast dillsmak, god potatis och ingen efterhängsen eftersmak som med OLW. Underbar med en skål gräddfil som dipp.

Efter dom kommer Lidl's Crusti Croc Inferno. Lagom starkt, inget överdrivet bara gott och lite hett.
Köpte 24 påsar sist dom hade inne, annars säljes det slut på någon timma.

På tredjeplats kommer Svenska Lantchips - Gräddfil och lök. Känns riktigt fräscha och har sådär lagom mycket smak.

Det är mina favoriter.
Citera
2016-05-06, 16:10
Medlem
VelvetReds avatar
Svenska Lantchips, den röda påsen.

Gillar inte vanliga chips, de är för "mosiga" och fulla med cancer liksom.

De, lantchpipsen, är mycket hårdare, men de smakar verkligen potatis och det är de enda chipsen jag köper numera. Undvik dock olw's version utav dem, mycket sämre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in