2016-05-01, 11:12
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag har letat efter bilder på nätet och läst om indiska snacks just nu.., och som jag fick det beskrivet verkar det vara detta : https://en.wikipedia.org/wiki/Bikaneri_Bhujia

Den avlånga varianten har jag ätit, men jag tyckte inte att det var någon hit. Jag tyckte inte att det smakade så mycket när jag åt det, sen kom hettan i eftersmaken. Väldigt märklig smak överlag. Min fru fick det av en indier på jobbet. Han tog med sig det till Sverige och typ salta pinnar hem... Jag gillade det inte, men det finns säkert olika smaker varav vissa lär vara bättre.
Citera
2016-05-03, 10:11
Medlem
AstronomicEyess avatar
Nöjer mig med lättsaltade - gärna lantchips, med lite dipp! När det kommer till chips med mycket kryddor kan det bli för mycket smak för min del...
Citera
2016-05-03, 10:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Toppen, då vet jag vad jag skall ställa in min "radar" på.
Tror dom finns här:

http://www.indopak.se/
Citera
2016-05-03, 16:11
Medlem
Haijdars avatar
Min personliga favorit är

Sour Cream and Winegar

Från en amerikansk tillverkare som jag tror heter Swillers eller liknande.
Finns ofta om man letar i affärer som säljer amerikanska matvaror.
Citera
2016-05-03, 16:55
Medlem
HasseBanans avatar
Börjar inte folk bli trötta på sourcream numer. Tycker det är en smak man snabbt ledsnar på.
Citera
2016-05-03, 17:40
Medlem
Estrellas riktigt grova chips. Bergsalt från Himalaya. Köper alltid två påsar...
Citera
2016-05-03, 17:44
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Haha

Ni är ju ett gäng riktiga tjockisar

Vissa pattarna!

Okej, ge mig kryddstarkaste chipsen ni vet!

(FB) Blair's Habanero-chips - för oss som gillar ÖVERDRIVET kryddstarkt!

Kettles habanero, perfekt om man vill ha påsen ifred. Dude
Senast redigerad av systemkollaps 2016-05-03 kl. 17:48.
Citera
2016-05-04, 01:28
Bannlyst
Måste verkligen kommentera rotfrukts chipsen jag åt i söndags. Otrolig nyskapande och gott!Rekommenderas starkt, men ni lägre avstående lär väl dissa denna delikatess.Helt klart för folk med lite mer klass. Än att trycka i sig "Vikingchips" doppat i crème fraîche.
Citera
2016-05-04, 11:19
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Måste verkligen kommentera rotfrukts chipsen jag åt i söndags. Otrolig nyskapande och gott!Rekommenderas starkt, men ni lägre avstående lär väl dissa denna delikatess.Helt klart för folk med lite mer klass. Än att trycka i sig "Vikingchips" doppat i crème fraîche.

Chips överhuvudtaget är väl knappast något som lyser klass och finess, oavsett vad de är gjorda på. Har svårt att tänka mig några sofistikerade chips, men om du känner dig en smula överklassig när du trycker i dig rotfruktschips så kör på.

Det är sällan jag äter chips. Händer ibland att jag köper nån påse lantchips när priset är rätt. Annars har jag börjat göra hemmafriterade chips på jordärtskocka vilket är förbannat gott, men det har jag mest använt som tillbehör till mat (oftast i en rätt inspirerad av restaurang Djuret med en blodig bit hjort, puré på mandelpotatis och jordärtskockor, mustig rödvinssås och hyvlad svart tryffel).
Citera
2016-05-04, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Chips överhuvudtaget är väl knappast något som lyser klass och finess, oavsett vad de är gjorda på. Har svårt att tänka mig några sofistikerade chips, men om du känner dig en smula överklassig när du trycker i dig rotfruktschips så kör på.

Det är sällan jag äter chips. Händer ibland att jag köper nån påse lantchips när priset är rätt. Annars har jag börjat göra hemmafriterade chips på jordärtskocka vilket är förbannat gott, men det har jag mest använt som tillbehör till mat (oftast i en rätt inspirerad av restaurang Djuret med en blodig bit hjort, puré på mandelpotatis och jordärtskockor, mustig rödvinssås och hyvlad svart tryffel).

Det har du rätt i. Men ska man ändå i ett desperat försök hålla hedern och sin klass behåll i att pröva på att äta chips, så är rotfrukt chips ett bra förslag. Än att äta diverse annat skräp. Men självklart föredrar jag delikatesserna som kan finnas i Östermalms Saluhall. Ingen är perfekt, men man kan eftersträva mot det.
Citera
2016-05-04, 14:41
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstronomicEyes
Nöjer mig med lättsaltade - gärna lantchips, med lite dipp! När det kommer till chips med mycket kryddor kan det bli för mycket smak för min del...

Låt mig gissa, du är inte så förtjust i stark mat va?
Citera
2016-05-04, 15:46
Medlem
Om jag ska köpa chips så blir det Lantchips, saltade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in