2016-05-05, 20:42
Medlem
Nattiskatts avatar
Min syrra som är 14 år har åkt fast för snatteri 3 gånger nu, den senaste gången var bara för några dagar sen. Hon har alltid snattat med kompisar alla gånger, alltså inte själv. Jag har snattat flera gånger själv men aldrig åkt fast sån tur är, för man vill inte åka fast själv och har inte velat göra det förr. Men nu när syrran har åkt fast så många gånger tycker jag bara det verkar roligt och spännande. Det mest spännande är när polisen kommer, jag vill uppleva det. Då menar jag att snatta sånt som kläder, smink eller något, inte något dyrare som t.ex en mobil så att det skulle vara stöld. Det ända dåliga är att jag inte vill åka fast för snatteri helt själv, för det är bara pinsamt och då är det läskigt att man är själv.
Och de vännerna jag har här snattar inte och skulle inte kunna göra det, även om jag har gjort det i smyg när jag har vart med de

Så hur ska jag göra, ska jag bara snatta själv även om det är pinsamt eller hur fan hittar jag någon att göra det med?

Jag vet även att eftersom jag är straffmyndig så kommer brottet troligen inte läggas ner med en gång, vad kan jag få för straff?
Citera
2016-05-05, 20:44
Medlem
Xenadarieus avatar
Du får helt enkelt göra något i denna stil:

https://youtu.be/wzKEwlNbkAI?t=290

Men jag förstår inte grejen, är det inte mer spännande att göra det och inte åka fast?
Citera
2016-05-05, 20:45
Medlem
Zer0Shits avatar
Snatta själv. Böter förmodligen.
Citera
2016-05-05, 20:45
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Min syrra som är 14 år har åkt fast för snatteri 3 gånger nu, den senaste gången var bara för några dagar sen. Hon har alltid snattat med kompisar alla gånger, alltså inte själv. Jag har snattat flera gånger själv men aldrig åkt fast sån tur är, för man vill inte åka fast själv och har inte velat göra det förr. Men nu när syrran har åkt fast så många gånger tycker jag bara det verkar roligt och spännande. Det mest spännande är när polisen kommer, jag vill uppleva det. Då menar jag att snatta sånt som kläder, smink eller något, inte något dyrare som t.ex en mobil så att det skulle vara stöld. Det ända dåliga är att jag inte vill åka fast för snatteri helt själv, för det är bara pinsamt och då är det läskigt att man är själv.
Och de vännerna jag har här snattar inte och skulle inte kunna göra det, även om jag har gjort det i smyg när jag har vart med de

Så hur ska jag göra, ska jag bara snatta själv även om det är pinsamt eller hur fan hittar jag någon att göra det med?

Jag vet även att eftersom jag är straffmyndig så kommer brottet troligen inte läggas ner med en gång, vad kan jag få för straff?

Hur gammal är du?
Citera
2016-05-05, 20:46
Medlem
Seriöst hur korkad är du? Så du tycker det är ok att stjäla?
Citera
2016-05-05, 20:48
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Snatta själv. Böter förmodligen.

Böter är fan inte kul bara för man är straffmyndig men kan väl inte vara så mycket, föräldrarna kan få betala det.
Citera
2016-05-05, 20:51
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenadarieu
Du får helt enkelt göra något i denna stil:

https://youtu.be/wzKEwlNbkAI?t=290

Men jag förstår inte grejen, är det inte mer spännande att göra det och inte åka fast?

Jo, men efter att jag aldrig har åkt fast så är det väl inte lika spännande längre. Isåfall måste man tänka mer att man kan åka fast och vara beredd. Men visst är det spännande att snatta och inte åka fast med.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Hur gammal är du?

18

Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Seriöst hur korkad är du? Så du tycker det är ok att stjäla?

De får ju tillbaka grejerna om jag åker fast? De får skylla sig själv som har dålig koll de gångerna jag har kommit undan. Kommer inte vara så korkad att jag åker fast med mening, jag kommer bara snatta oftare och mer så händer det väl någon dag.
Citera
2016-05-05, 20:54
Medlem
SkorpiOrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattiskatt
Böter är fan inte kul bara för man är straffmyndig men kan väl inte vara så mycket, föräldrarna kan få betala det.

Vilken liten snorunge du är. "Föräldrarna kan få betala det", hoppas fan att de ger dig en örfil istället och låter dig klara dig själv med straffmyndigheten som du är så stolt över.
Citera
2016-05-05, 20:58
Medlem
Nattiskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkorpiOrm
Vilken liten snorunge du är. "Föräldrarna kan få betala det", hoppas fan att de ger dig en örfil istället och låter dig klara dig själv med straffmyndigheten som du är så stolt över.

HAHAHAHAH kommer nog inte få så mycket skäll heller för de är vana vid att syrran har gjort det, de kommer nog bara bli mer arga på att jag är så korkad som åker fast själv för då kan de inte tro jag har påverkats av någon annan till att göra det.
Citera
2016-05-05, 21:12
Medlem
Nattiskatts avatar
Finns det någon chans att jag får samhällstjänst för snatteri?
Citera
2016-05-05, 21:18
Medlem
Vardagsfilosofs avatar
Kicken kommer la när man snattar utan att åka fast? Sjukligt pinsamt och bli förd med poliser efter ett snatteri.
Citera
2016-05-06, 07:59
Medlem
Du kommer åka fast en dag, företagen har nämligen övervakningskameror överallt som du inte ser.

Är du möjligen en invandrare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in