Min syrra som är 14 år har åkt fast för snatteri 3 gånger nu, den senaste gången var bara för några dagar sen. Hon har alltid snattat med kompisar alla gånger, alltså inte själv. Jag har snattat flera gånger själv men aldrig åkt fast sån tur är, för man vill inte åka fast själv och har inte velat göra det förr. Men nu när syrran har åkt fast så många gånger tycker jag bara det verkar roligt och spännande. Det mest spännande är när polisen kommer, jag vill uppleva det. Då menar jag att snatta sånt som kläder, smink eller något, inte något dyrare som t.ex en mobil så att det skulle vara stöld. Det ända dåliga är att jag inte vill åka fast för snatteri helt själv, för det är bara pinsamt och då är det läskigt att man är själv.
Och de vännerna jag har här snattar inte och skulle inte kunna göra det, även om jag har gjort det i smyg när jag har vart med de
Så hur ska jag göra, ska jag bara snatta själv även om det är pinsamt eller hur fan hittar jag någon att göra det med?
Jag vet även att eftersom jag är straffmyndig så kommer brottet troligen inte läggas ner med en gång, vad kan jag få för straff?