Citat:
Ursprungligen postat av
Isocksnow
Jag har svårt att se något i redflags som påverkar tidslinjen kring händelsen eller för den delen påverkar fallet, hava de substans eller ej. För det är vid händelsen man måste stanna om man vill veta sanningen. Att avfärda vittnesmål och indicier i utredningen i bunt och samtidigt hävda ännu lösare uppgifter som dessutom är ovidkommande går inte. Enstaka vittnesmål och indicier i utredningen däremot kan vara påhittade eller bara sakna värde. Endast ett vittne har sett en mystisk man bära ett barn mot byn och det var en kvinna ur sällskapet. Så detta kanske har fabricerats för att stärka kidnappning. Ett annat vittne har sett Gerry bära ner ett barn i en filt mot stranden.
Om hyrbilen har använts för att flytta kroppen så måste frågan besvaras varför inte kroppen hittades av sök under tre veckor. Gerry kan inte ha haft så stor radie att jobba inom när han gömde Maddies kropp. Så kroppen ligger i så fall i havet max en km från land. Att gömma en kropp brukar vara det svåraste för mördare och här är det bara fråga om att dölja en olycka. Att kroppen skulle ha kremerats eller fått en värdig begravning finner jag mycket tveksamt. Utredningen och sökningen av Maddie är den största som gjorts i Portugal. Att under den mest intensiva medie och utredningsfasen, smyga iväg och flytta eller kremera eller begrava Maddie trots paparazzi eller åtminstone internationella media på plats, funkar inte.
Jag respekterar dina åsikter m.m. men seriöst!
Om du tittar på hur föräldrarna (+ sällskapet T7 i viss mån) har uppträtt under hela detta ärende så är det svårt att se att det inte vet mer. För att fokusera på Gerry och Kate.
1. Är det normalt att när ett barn försvinner/kidnappas så finns där inte någon DNA kvar i rummet/lägenheten efter Maddie?
2. Kom ihåg att Gerry var tvungen att åka tillbaks till England för att hämta en kam/borste med Maddie's hår på.
3. Det finns synnerligen få foton av Maddie från vistelsen i Pdl. Rätt ovanligt med tanke på att detta var en familjesemester.
4. Ingen kan med 100% säkerhet säga att de såg Maddie den där veckan, varken på hotellet, restaurangen, cresh osv.
5. Föräldrar som först säger att de skall vända på varje sten för att hitta Maddie men sen när dom själva blir anklagade, då flyr dom hals överhuvud tillbaks till England.
6. Vägrar att svara på frågor från polisen som skulle hjälpa dom i deras sökande efter Maddie.
7. Om nu Maddie mådde dåligt pga sömnproblem etc, finns även uppgifter på att tvillingarna vaknade etc, så varför stannade inte en av föräldrarna kvar på rummet o istället sedermera turades om att umgås med resten av sällskapet (T7)? Man får ju en bild att föräldrarna satte sitt goda leverne framför barnens trygghet.
8. Alla dessa advokater, presstalesmän, varför sätta upp en minnesfond så nära inpå försvinnandet?
Listan kan göras än längre. Så, Ja!. Det finns Red Flags.
Om denna utredning hade skötts som ett vanligt ärende så skulle vi ha fått veta betydligt mer om vad som hände den där kvällen. Om det, är jag helt övertygad om.