2016-05-03, 11:47
Medlem
portnoys avatar
9 år sedan idag då..
Citera
2016-05-03, 22:05
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
9 år sedan idag då..
Ja, jäklar vad tiden går. Hoppas att vi inte får uppleva en 10-års dag full av ovisshet...liksom idag.
Citera
2016-05-03, 22:09
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isocksnow
Av det jag sett så är det inget som talar emot att Maddie var närvarande fram till eftermiddagsfikat på restaurang. Kanske Maddie blev inlåst redan lagom till detta för att sova middag. Amaral har nog rätt i att flickan föll från soffan när hon försökte komma åt fönsterhandtaget. Soffan var utdragen från fönstret för att hon inte skulle nå. Barn i den åldern har oproportionerligt stor vikt i huvud jämfört med kroppen, vilket förklarar en mängd liknande olyckor varje år med tragisk utgång. Huvudet drar ner resten av kroppen enligt gravitationskraften, musklerna är tyvärr svaga hos en 4 åring. En ren olycka men ännu mer tragiskt är att föräldrarna väljer att skydda familjens sammanhållning och vårdnadsfrågan och då låta Robert Murat bli barnamördare i hela den internationella pressen. Dessutom är folk i resebranschen nu arbetslösa i Praia da luz eftersom det var en familjeresort och ingen vill åka dit då ett rovdjur gömmer sig i väntan på att slå till igen. Scotland yard har bränt minst 10 miljoner pund och Portugal förmodligen lika mycket. Hur många mördare och våldtäktsmän hade man inte kunnat haffa för dom pengarna?

När Maddie hittats död av föräldrarna så har hon redan avsatt liklukt bakom soffan. Liklukt stark nog för en tränad hund borde väl ta en halvtimme eller en timme att utvecklas? Det utesluter isåfall att Maddie dött i samband med inlåsningen för Tapasmiddagen. Tidsramen för att hinna organisera bortförandet av kroppen, planera, städa och spela upp scenariot är för snäv för att enbart ha skett inom ramtiden för Tapas besöket. Kroppen har flyttats till garderoben för att de mindre barnen inte skulle behöva se Maddie. Därefter har hon burits bort från bostaden av Gary för att inte hittas när scenariot ska spelas upp på restaurang. Hon har gömts mycket väl eftersom ingen hittade henne och sökning har skett med både polishund, militär och civila. Gary hade inte tillgång till bil den aktuella kvällen? Så väl var hon gömd att det enda tänkbara måste vara i kloaksystemet. Frågorna kring förvaringen av Maddies kropp under dessa veckor är något som till och med stödjer kidnappningshypotesen i sig. Men det kan inte uteslutas att hon släppts ner av Gary i havet med en vikt och förblivit kvar. I så fall måste Gary ha skaffat sig tillgång till en båt och liklukten i hyrbilen bör då vara från kött och inget annat. Tillgång till en eka får man genom att ha en bultsax eller bara genom fingerfärdighet.

Liklukt uppstår efter 1 1/2 timme. Ibland under gynnsamma förhållanden även kortare tid.
Tycker att 2Big4You har sammanställt bra s.k. Red Flags och så länge vi inte har rätat ut några av de frågetecknen så kommer inte detta "försvinnande" att få sin lösning.
Citera
2016-05-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Liklukt uppstår efter 1 1/2 timme. Ibland under gynnsamma förhållanden även kortare tid.
Tycker att 2Big4You har sammanställt bra s.k. Red Flags och så länge vi inte har rätat ut några av de frågetecknen så kommer inte detta "försvinnande" att få sin lösning.

Jag har svårt att se något i redflags som påverkar tidslinjen kring händelsen eller för den delen påverkar fallet, hava de substans eller ej. För det är vid händelsen man måste stanna om man vill veta sanningen. Att avfärda vittnesmål och indicier i utredningen i bunt och samtidigt hävda ännu lösare uppgifter som dessutom är ovidkommande går inte. Enstaka vittnesmål och indicier i utredningen däremot kan vara påhittade eller bara sakna värde. Endast ett vittne har sett en mystisk man bära ett barn mot byn och det var en kvinna ur sällskapet. Så detta kanske har fabricerats för att stärka kidnappning. Ett annat vittne har sett Gerry bära ner ett barn i en filt mot stranden.

Om hyrbilen har använts för att flytta kroppen så måste frågan besvaras varför inte kroppen hittades av sök under tre veckor. Gerry kan inte ha haft så stor radie att jobba inom när han gömde Maddies kropp. Så kroppen ligger i så fall i havet max en km från land. Att gömma en kropp brukar vara det svåraste för mördare och här är det bara fråga om att dölja en olycka. Att kroppen skulle ha kremerats eller fått en värdig begravning finner jag mycket tveksamt. Utredningen och sökningen av Maddie är den största som gjorts i Portugal. Att under den mest intensiva medie och utredningsfasen, smyga iväg och flytta eller kremera eller begrava Maddie trots paparazzi eller åtminstone internationella media på plats, funkar inte.
Senast redigerad av Isocksnow 2016-05-03 kl. 23:15.
Citera
2016-05-03, 23:51
Medlem
Prinzezzans avatar
"Polischefen: Därför åtalades inte försvunna Madeleines föräldrar

[---]

Den tidigare polischefen Moita Flores håller med om att parets skulle ha gripits för försummelse av sina barn om de varit portugisiska, ska hon ha sagt till The Sun. Anledningen till att de inte har åtalats för försummelse kan bero på att flera utredare kände medlidande för paret, och ville därför inte åtala dem.

[...]

Om Madeleine fortfarande lever fyller hon 13 år i maj."

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/842624-polischefen-darfor-atalades-inte-madeleines-foraldrar
Citera
2016-05-04, 09:29
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ja, jäklar vad tiden går. Hoppas att vi inte får uppleva en 10-års dag full av ovisshet...liksom idag.

Håller med.

Men det känns inte som ett helt osannolikt scenario, dessvärre.
Citera
2016-05-05, 00:13
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Jag har svårt att se något i redflags som påverkar tidslinjen kring händelsen eller för den delen påverkar fallet, hava de substans eller ej. För det är vid händelsen man måste stanna om man vill veta sanningen. Att avfärda vittnesmål och indicier i utredningen i bunt och samtidigt hävda ännu lösare uppgifter som dessutom är ovidkommande går inte. Enstaka vittnesmål och indicier i utredningen däremot kan vara påhittade eller bara sakna värde. Endast ett vittne har sett en mystisk man bära ett barn mot byn och det var en kvinna ur sällskapet. Så detta kanske har fabricerats för att stärka kidnappning. Ett annat vittne har sett Gerry bära ner ett barn i en filt mot stranden.

Om hyrbilen har använts för att flytta kroppen så måste frågan besvaras varför inte kroppen hittades av sök under tre veckor. Gerry kan inte ha haft så stor radie att jobba inom när han gömde Maddies kropp. Så kroppen ligger i så fall i havet max en km från land. Att gömma en kropp brukar vara det svåraste för mördare och här är det bara fråga om att dölja en olycka. Att kroppen skulle ha kremerats eller fått en värdig begravning finner jag mycket tveksamt. Utredningen och sökningen av Maddie är den största som gjorts i Portugal. Att under den mest intensiva medie och utredningsfasen, smyga iväg och flytta eller kremera eller begrava Maddie trots paparazzi eller åtminstone internationella media på plats, funkar inte.

Jag respekterar dina åsikter m.m. men seriöst!

Om du tittar på hur föräldrarna (+ sällskapet T7 i viss mån) har uppträtt under hela detta ärende så är det svårt att se att det inte vet mer. För att fokusera på Gerry och Kate.

1. Är det normalt att när ett barn försvinner/kidnappas så finns där inte någon DNA kvar i rummet/lägenheten efter Maddie?
2. Kom ihåg att Gerry var tvungen att åka tillbaks till England för att hämta en kam/borste med Maddie's hår på.
3. Det finns synnerligen få foton av Maddie från vistelsen i Pdl. Rätt ovanligt med tanke på att detta var en familjesemester.
4. Ingen kan med 100% säkerhet säga att de såg Maddie den där veckan, varken på hotellet, restaurangen, cresh osv.
5. Föräldrar som först säger att de skall vända på varje sten för att hitta Maddie men sen när dom själva blir anklagade, då flyr dom hals överhuvud tillbaks till England.
6. Vägrar att svara på frågor från polisen som skulle hjälpa dom i deras sökande efter Maddie.
7. Om nu Maddie mådde dåligt pga sömnproblem etc, finns även uppgifter på att tvillingarna vaknade etc, så varför stannade inte en av föräldrarna kvar på rummet o istället sedermera turades om att umgås med resten av sällskapet (T7)? Man får ju en bild att föräldrarna satte sitt goda leverne framför barnens trygghet.
8. Alla dessa advokater, presstalesmän, varför sätta upp en minnesfond så nära inpå försvinnandet?

Listan kan göras än längre. Så, Ja!. Det finns Red Flags.

Om denna utredning hade skötts som ett vanligt ärende så skulle vi ha fått veta betydligt mer om vad som hände den där kvällen. Om det, är jag helt övertygad om.
Citera
2016-05-05, 09:12
Medlem
Citat:
Jag respekterar dina åsikter m.m. men seriöst!

Om du tittar på hur föräldrarna (+ sällskapet T7 i viss mån) har uppträtt under hela detta ärende så är det svårt att se att det inte vet mer. För att fokusera på Gerry och Kate.

1. Är det normalt att när ett barn försvinner/kidnappas så finns där inte någon DNA kvar i rummet/lägenheten efter Maddie?
2. Kom ihåg att Gerry var tvungen att åka tillbaks till England för att hämta en kam/borste med Maddie's hår på.
3. Det finns synnerligen få foton av Maddie från vistelsen i Pdl. Rätt ovanligt med tanke på att detta var en familjesemester.
4. Ingen kan med 100% säkerhet säga att de såg Maddie den där veckan, varken på hotellet, restaurangen, cresh osv.
5. Föräldrar som först säger att de skall vända på varje sten för att hitta Maddie men sen när dom själva blir anklagade, då flyr dom hals överhuvud tillbaks till England.
6. Vägrar att svara på frågor från polisen som skulle hjälpa dom i deras sökande efter Maddie.
7. Om nu Maddie mådde dåligt pga sömnproblem etc, finns även uppgifter på att tvillingarna vaknade etc, så varför stannade inte en av föräldrarna kvar på rummet o istället sedermera turades om att umgås med resten av sällskapet (T7)? Man får ju en bild att föräldrarna satte sitt goda leverne framför barnens trygghet.
8. Alla dessa advokater, presstalesmän, varför sätta upp en minnesfond så nära inpå försvinnandet?

Listan kan göras än längre. Så, Ja!. Det finns Red Flags.

Om denna utredning hade skötts som ett vanligt ärende så skulle vi ha fått veta betydligt mer om vad som hände den där kvällen. Om det, är jag helt övertygad om.

Jag påstår att föräldrarna har låst in barnen och en olycka skedde när Maddie skulle försöka rymma eller skrika pappa genom fönstret. Fallet är mycket tillkrånglat av många. Det finns många på youtube som har konstiga konspirationer kring fallet. Det enda som gäller i det här är att matcha tidslinjen för händelser och spår med varandra. Fram växer då en bild av att Maddie har fallit på huvudet bakom soffan som var utdragen från fönstret. Föräldrarna var minst salongsberusade under hela kvällen. Man tittade inte ens till barnen utan låste in dem. Gerry har förmodligen samtidigt ssom ett Irländskt par såg en man bära ett barn mot stranden, burit ner Maddies kropp till en eka, åkt ut max 1km. Sänkt ner Maddie med en vikt eller ett ankare.

1.2. Nu är det ju så att man behöver DNA från något som inte får vara från någon annan. Man måste då finna någonting som ingen annan än Maddie kan ha lämnat spår på. I det här fallet fanns 4 personer till i samma bostad som har fällt hår och hud. Barnen får tex inte ha råkat använda varandras tandborste av misstag.
3. Det finns foton och video. Men inget behövs för att bevisa att nån har varit någonstans.
4. Tvärt om det finns ingen som inte har sett Maddie. Det finns också anteckningar från bokningar från hennes aktiviteter i Praia da luz. Biljetter från resan finns naturligtvis också. Det är en märklig punkt att ta upp.
5.6. De flyr eftersom de riskerar att bli åtalade för vållande. Som de ju också har begått genom att låsa in barnen.
7. Ja du har rätt.
8. Du blandar ihop minnesfond med sökfond.
Citera
2016-05-06, 00:33
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Jag påstår att föräldrarna har låst in barnen och en olycka skedde när Maddie skulle försöka rymma eller skrika pappa genom fönstret. Fallet är mycket tillkrånglat av många. Det finns många på youtube som har konstiga konspirationer kring fallet. Det enda som gäller i det här är att matcha tidslinjen för händelser och spår med varandra. Fram växer då en bild av att Maddie har fallit på huvudet bakom soffan som var utdragen från fönstret. Föräldrarna var minst salongsberusade under hela kvällen. Man tittade inte ens till barnen utan låste in dem. Gerry har förmodligen samtidigt ssom ett Irländskt par såg en man bära ett barn mot stranden, burit ner Maddies kropp till en eka, åkt ut max 1km. Sänkt ner Maddie med en vikt eller ett ankare.

1.2. Nu är det ju så att man behöver DNA från något som inte får vara från någon annan. Man måste då finna någonting som ingen annan än Maddie kan ha lämnat spår på. I det här fallet fanns 4 personer till i samma bostad som har fällt hår och hud. Barnen får tex inte ha råkat använda varandras tandborste av misstag.
3. Det finns foton och video. Men inget behövs för att bevisa att nån har varit någonstans.
4. Tvärt om det finns ingen som inte har sett Maddie. Det finns också anteckningar från bokningar från hennes aktiviteter i Praia da luz. Biljetter från resan finns naturligtvis också. Det är en märklig punkt att ta upp.
5.6. De flyr eftersom de riskerar att bli åtalade för vållande. Som de ju också har begått genom att låsa in barnen.
7. Ja du har rätt.
8. Du blandar ihop minnesfond med sökfond.

8. Ja, grejen var att jag skrev allting utan omtagning o kunde inte komma på rätt ord. Men du har helt rätt! :-)
4. Finns ingen förutom städerskan på lördagen/söndagen som kan med 100% säkerhet säga att hon såg Maddie med familjen. Detta har gåtts igenom även i denna tråd. Men det står dig fritt precis som allt annat att göra din tolkning. Ingen av oss har facit...än så länge.
Citera
2016-05-07, 13:42
Medlem
Detta fall har intresserat mig de senaste dagarna och jag har läst runt på olika forum och sett olika youtube-dokumentärer. Dock det mesta handlar om de som tror att McCanns är skyldiga. Jag hade velat se argument från de som ser McCanns som oskyldiga och frågar då var jag kan hitta information som är på McCanns sida?
Citera
2016-05-08, 04:47
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrYippeeKiYay
Detta fall har intresserat mig de senaste dagarna och jag har läst runt på olika forum och sett olika youtube-dokumentärer. Dock det mesta handlar om de som tror att McCanns är skyldiga. Jag hade velat se argument från de som ser McCanns som oskyldiga och frågar då var jag kan hitta information som är på McCanns sida?

Det finns många som hävdar paret McCann's oskuld och att det är precis så som dom säger att Maddie blev kidnappad osv. O det måste man respektera.

Jag var själv inne en väldigt kort period efter att Maddie 'försvann' att föräldrarna inte hade något med detta att göra, men sen så började jag ställa mina egna frågor och då främst hur Gerry och Kate framställde sig själva i media. Visst, föräldrar reagerar olika när deras barn (barnet) försvinner utan ett spår. O det må så vara. Därför föreslår jag att (ingen viss ordning):

- Du tittar på de timslånga dokumentärer som finns online om försvinnandet, utredningen och advokater samt talesmän för paret. Sök på: Buried By Mainstream Media Madeleine McCann
- Barn försvinner varje dag och alla får inte den media-bevakning som denna. Även de som får...hur många föräldrar drar igång en liknande cirkus? Jämför bara med en del barn som fortfarande är försvunna i Sverige (ja, jag vet att resurserna är generellt mindre här i Sverige). I de fall som det har blivit hög fokusering i Sverige så är det genom media och sällan - om någonsin av föräldrarna?
- Skumma igenom the mccannsfiles.com
- Operation Grange, som har spenderat åtskilliga miljoner £ utan att så gott som komma närmare en lösning. Inget unikt i sig, men ändock (jämför med JFK och Palme utredningen. Polisiärt uppklarade men inte i allmänhetens ögon).

Finns mycket mer och framförallt i denna tråd som väcker frågor om paret McCann's verkligen talar sanning. Däremot, och det är väl den allmänna hållningen, så tror få att Maddie mördades, utan mer föll offer för en olycka i rummet som föräldrarna inte vill kännas vid dvs försöker dölja.

Om du sedan fortfarande "tror" på föräldrarnas historia om vad som kan ha hänt Madeleine o det som talar för att det är så, skriv om det här. Vi kan behöva nya infallsvinklar etc. Väntar med spänning.
Citera
2016-05-08, 05:15
Bannlyst
Ungen är ju så död så det finns inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här