2016-05-04, 22:56
Bannlyst
Hur är det möjligt att få porrvirus när man kollar på nakna kvinnor på olika sidor på nätet? Man installerar eller laddar inte ner något.Har aldrig riktigt begripit mig på hur man får porrvirus när man går in på massa porrsidor man funnit på google. Hur skadlig brukar dessa virus infektera datorn och hur skadliga är dom?

Hur vet man om att det är just ett porrvirus?

Vad är det som händer?
Senast redigerad av Medelhavet 2016-05-04 kl. 22:59.
Citera
2016-05-04, 22:59
Medlem
note-its avatar
Gå in på sidor med typ lite grövre grejor som våld och tvång.
Så får du uppleva trojanen.
Citera
2016-05-04, 23:01
Medlem
Skadlig kod som utnyttjar svagheter i webbläsaren på olika sätt, kan vara relaterat till java/javascript, flash, html, css.
Viktigt att skydda sig och använda sig av tillägg som No-script och hålla sina tillägg uppdaterade.
Citera
2016-05-04, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av get.chomp
Jag skriver bara massa skit, vet inte ens om det jag skriver stämmer.

Haha seriöst? Det är väl onödigt?

Nåväl. Vill veta mer grundligt vad som händer och hur det händer när man får ett klassiskt porrvirus. Vad definieras som porrvirus?
Citera
2016-05-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Haha seriöst? Det är väl onödigt?

Nåväl. Vill veta mer grundligt vad som händer och hur det händer när man får ett klassiskt porrvirus. Vad definieras som porrvirus?

Nah det stämmer, var bara dryg tillbaka till mariestadss.
Kör en googling på typ "malware exploits webbrowser" för att hitta mer info.
Här kan du läsa lite mer ytligt om ämnet https://usa.kaspersky.com/internet-security-center/threats/web
Citera
2016-05-04, 23:27
Medlem
Xenadarieus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av get.chomp
Jag skriver bara massa skit, vet inte ens om det jag skriver stämmer.

Stämmer i grova drag.

Citat:
Ursprungligen postat av mariestadss
När du svarar på dessa frågor, undrar du någonsin om TS är efterbliven eller skojar bara? För att du tror väl inte att det finns någon idag som inte förstår vad du skrev redan, som aldrig fått en virusvarning?

Själv blir jag förvånad över hur folk beter sig. Jag vågar inte tänka mig vad folk gör vid datorn när de knappt vet hur de laddar ned filer över torrent.

Jag vet inte hur man ens finner modet att göra bankärenden med tre olika toolbars i webbläsaren och ja, det har jag sett.

Mår illa när jag bara tänker på det.
Citera
2016-05-04, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenadarieu
Stämmer i grova drag.

Själv blir jag förvånad över hur folk beter sig. Jag vågar inte tänka mig vad folk gör vid datorn när de knappt vet hur de laddar ned filer över torrent.

Jag vet inte hur man ens finner modet att göra bankärenden med tre olika toolbars i webbläsaren och ja, det har jag sett.

Mår illa när jag bara tänker på det.

Vad spelar det för roll? Om man är inne på Aftonbladet,Google,nåt random forum. Samtidigt man gör bankärenden?
Senast redigerad av Medelhavet 2016-05-04 kl. 23:32.
Citera
2016-05-04, 23:34
Medlem
Xenadarieus avatar
Citat:
Vad spelar det för roll? Om man är inne på Aftonbladet,Google,nån random forum. Samtidigt man gör bankärenden?

Det handlar inte om när i tiden man gör vad om man inte städar datorn eller undviker skadlig kod. Hur många håller sig enbart till aftonbladet och google? Google hänvisar till andra sidor.
Citera
2016-05-05, 00:19
Bannlyst
Finns det inga korta filmer hur det ser ut när man får virus på datorn?
Citera
2016-05-05, 00:25
Medlem
Xenadarieus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Injicerar amfetamin var femte timme, samtidigt som man maniskt runkar non stop, och letar efter "det perfekta klippet" att få komma till, i 5+ dygn.

Fel tråd, du menar denna:

(FB) Har ni testat runka 3 gånger på en dag, vilken var skönaste orgasmen?

Citat:

Dumma virus gör sig sedda eller ens påminda, halva grejen är att inte göra sig märkt om det inte rör sig om ransomware.
Citera
2016-05-05, 00:25
Medlem
salxars avatar
Citat:
"Det ser inte ut" något alls. Du går in på en sida som har en reklam eller liknande som utnyttjar en svaghet i Flash, Chrome eller vad fan som helst. Sen laddar din dator glatt ner vad sidan vill och kör detta. Skaffa Malwarebytes Anti-Exploit, kör Chrome och surfa hästporr på ett konto som inte är administratör så ordnar det sig.
Citera
2016-05-05, 00:46
Bannlyst
Man har ett värdelöst antivirusprogram. Simple as that.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in