Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-05-06, 01:05
  #25
Medlem
Xenadarieus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Hur stor är risken att få virus när jag porrsurfar på en Ipad?

Hur stor är risken att jag får aids när jag ligger med random personer? Beror ju på vad för personer man ligger med.
Citera
2016-05-06, 03:09
  #26
Medlem
medlem9001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Hur stor är risken att få virus när jag porrsurfar på en Ipad?

Om det är "shady" sidor som dessutom har mobilversioner så är risken "möjlig"
Citera
2016-05-06, 13:06
  #27
Medlem
Jag skulle tro att det oftast kommer från reklambanners som utnyttjar opatchade säkerhetshål i din browser. Det händer även på vanliga sidor ibland men många porrsiter struntar fullständigt i vad de länkar till så länge det ger dem pengar och således är det nog större risk där. Utöver det finns det sajter som faktiskt lurar folk att ladda ner program för man ska få tillgång till deras supersajt och så men som självklart är trojaner
Citera
2016-05-06, 13:49
  #28
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlem9001
Om det är "shady" sidor som dessutom har mobilversioner så är risken "möjlig"

Inte märkt av några uppenbara virus på Ipad men det är nog som du säger, möjligt. Däremot var det i alla fall tidigare i år en relativt stor våg med virus till Android. Det var ett virus som hette Ghost Push som gjorde mobilen oanvändbar och fyllde den med porrliknande appar och ikoner. Det hjälpte att fabriksåterställa men så fort du blev uppkopplad på nätet ladda den hem all skit igen. Den enda fixen var att lägga in firmware på nytt.
Citera
2016-05-06, 15:41
  #29
Avstängd
Medelhavets avatar
Vad är det värsta som hända ens mobil om man porrsurfar.Vad för slags virus får man.
Citera
2016-05-06, 16:23
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Vad är det värsta som hända ens mobil om man porrsurfar.Vad för slags virus får man.

Android är nog i princip omöjligt att få virus på om man inte anstränger sig eller är allmänt dum. Har knappt hört talas om virus för android
Citera
2016-05-06, 16:25
  #31
Avstängd
Medelhavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfX7Q
Android är nog i princip omöjligt att få virus på om man inte anstränger sig eller är allmänt dum. Har knappt hört talas om virus för android


Skämtar du med mig?

Android är fan navel av all virus! Android = Windows

Eller har jag fel?
Citera
2016-05-06, 16:42
  #32
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Skämtar du med mig?

Android är fan navel av all virus! Android = Windows

Eller har jag fel?

Är man oförsiktig får man lätt malware, dvs skräp appar som STÖR. Dock skulle jag säga att regelrätta virus som kapar din telefon och tar all din info är betydligt ovanligare. Allt som krävs är att du tillåter en skum app tillgång till det den vill ha (dvs trycka OK utan att läsa som dom flesta gör). Alternativt laddar hem utanför google play och klickar i "allow non-secure apps" (något liknande står det) i inställningar så kan de göra en del skada också. Dock kräver riktigt elaka virus att du har root access för då kan det lägga sig överallt och göra vadsomhelst. Detta är vanligare i modeller som inte är Samsung, Sony eller HTC typ Xiomi eller oneplus där det ibland finns inbyggt att välja root eller unroot i en enkel meny.

Laddar man bara hem från playstore och ser till att det inte är väldigt få användare, få omdömen och väldigt mycket appen vill ha tillgång till för enkla funktioner så kan man vara lugn.
Citera
2016-05-06, 17:52
  #33
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Skämtar du med mig?

Android är fan navel av all virus! Android = Windows

Eller har jag fel?

Android kontra Windows OS har inget gemensamt alls.
Citera
2016-05-06, 18:00
  #34
Avstängd
Medelhavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Android kontra Windows OS har inget gemensamt alls.


Nä. Menar mer att Android är väl lite som telefonernas svar för Windows när det gäller virus. Vanligaste är väl att Androids har störst risk för virus, precis som Windows för datorer.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback