2016-05-04, 21:28
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Trump behöver inte en clown som VP. Den biten klarar han bra själv.

En VP ska komplettera med egenskaper och kunskap som presidentkandidaten saknar.
Colin Powell vore ju perfekt. Svart och bra på säkerhets/utrikespolitik. Men han är nog inte överdrivet sugen.
Citera
2016-05-04, 21:30
Medlem
Savoys avatar
Han är ju redan "officiellt" intresserad av Kasich,

http://edition.cnn.com/2016/05/04/politics/donald-trump-john-kasich/index.html

men det kanske är klokt att välja någon som inte varit med i racet, jag vet inte. Kasich vore hsh bästa valet av de som varit med - jag tror Christie och Trump kanske går bättre ihop, men något för lika.

(Jag tror också Bolton var lite önsketänkande från Fox, ser inte dem dra jämnt utrikespolitiskt, fast det är en kul tanke, Pentagon skulle få jobba på övertid konstant med att utarbeta nya krigsplaner)
Citera
2016-05-04, 21:34
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Okej, jo det vore nog ett mindre bra val. Det bästa vore nog att välja en kandidat som tillhör de grupper Trump är svag bland, Kvinnor, svarta eller liknande, fast man kan aldrig veta när det kommer till Trump.

Vore det dock inte lämpligt att välja en yngre VP? I Obamas fall så valde han ju en äldre och mer erfaren Biden för att få en balans.

I USA har man inte samma ungdomskult som i Sverige. En politiker anses mogen för tunga uppdrag först efter 50.

Men Susan Collins vore som jag skrev ovan ett klokt val. Clinton skulle vara chanslös mot en Trump-Collins ticket oavsett vem hon väljer som VP.
Citera
2016-05-04, 21:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Colin Powell vore ju perfekt. Svart och bra på säkerhets/utrikespolitik. Men han är nog inte överdrivet sugen.

Powell är rökt på grund av att han fick bära hundhuvudet för det idiotiska kriget i Irak. Visserligen blev han förd bakom ljuset av den nykonservativa maffian om man får tro Lawrence Wilkerson som var Powells stabschef, men folk kommer alltid att minnas hur han stod och berättade sagor om irakiska massförstörelsevapen i säkerhetsrådet.
Citera
2016-05-04, 21:39
Medlem
Snapcounts avatar
Det har ju gått mycket snabbt, de sista timmarna...

(Och Trump har ju kunnat spela på medias "törst" efter nya rubriker i flera månader.., vare sig det är något kontroversiellt eller.., något rent kränkande)

Så, kanske man kommer att få vänta.., på hans VP kandidat. Bara att han får ännu mer gratis reklam..

(en teori)
Citera
2016-05-04, 21:41
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Powell är rökt på grund av att han fick bära hundhuvudet för det idiotiska kriget i Irak.
Du tror inte folk gömt det vid det här laget...? Å andra sidan kommer väl Clinton fräscha upp folks minne.
Trump har ju å andra sidan inte bangat på kontroversiella beslut tidigare.
Citera
2016-05-04, 21:42
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Men Susan Collins vore som jag skrev ovan ett klokt val. Clinton skulle vara chanslös mot en Trump-Collins ticket oavsett vem hon väljer som VP.

Intressant. Vad sade hon exakt när hon fick frågan då? Slösökte men hittade inget direkt.

Ja, okej, här, men låter mer lite skämtsamt,

http://www.wcsh6.com/news/local/trump-running-mate-not-so-fast-says-sen-susan-collins/166295476
Senast redigerad av Savoy 2016-05-04 kl. 21:44.
Citera
2016-05-04, 21:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Intressant. Vad sade hon exakt när hon fick frågan då? Slösökte men hittade inget direkt.

Hon uttryckte sig väldigt försiktigt, men sa inte nej direkt vilket förvånade mig. Hon hör till republikanernas vänsterflygel, de som kallas RINOs (republicans in name only) av högerflygeln. En av få republikanska senatorer som ibland röstar med demokraterna.

Hennes styrka är att hon suttit länge i senaten och har gott rykte på båda sidor bland sina kollegor i kongressen. Som VP skulle hon kunna hjälpa Trump att medla med kongressen, som många presidenter fallit på. Särskilt sådana som Trump, som inte har egen erfarenhet av kongressens arbete.

Intressant är att den ursprungliga tanken i konstitutionen var att VP:n skulle ha en sådan roll. Det är därför som VP:n är ordförande i senaten, vilket kan tyckas märkligt för en exekutiv person.

Collins är dessutom en kandidat som skulle locka kvinnor, vilket annars kan fälla den misogyne Trump.
Citera
2016-05-04, 21:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Du tror inte folk gömt det vid det här laget...? Å andra sidan kommer väl Clinton fräscha upp folks minne.

Exakt. Alla gamla skelett kommer att plockas fram ur garderoberna.

Citat:
Trump har ju å andra sidan inte bangat på kontroversiella beslut tidigare.

Kanske det. Men han har också kallat kriget mot Irak för ett av de mest korkade besluten i amerikansk historia. Svårt att se att han skulle vilja ha en VP som var svårt insyltad i det beslutet.
Citera
2016-05-04, 21:55
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Kanske det. Men han har också kallat kriget mot Irak för ett av de mest korkade besluten i amerikansk historia. Svårt att se att han skulle vilja ha en VP som var svårt insyltad i det beslutet.
Där har du en mycket bra poäng!

Men vi som vill ha en Demokratisk seger önskar väl en så usel VP som det bara är möjligt...
Citera
2016-05-04, 21:58
Bannlyst
Citat:
Hon uttryckte sig väldigt försiktigt, men sa inte nej direkt vilket förvånade mig. Hon hör till republikanernas vänsterflygel, de som kallas RINOs (republicans in name only) av högerflygeln. En av få republikanska senatorer som ibland röstar med demokraterna.

Hennes styrka är att hon suttit länge i senaten och har gott rykte på båda sidor bland sina kollegor i kongressen. Som VP skulle hon kunna hjälpa Trump att medla med kongressen, som många presidenter fallit på. Särskilt sådana som Trump, som inte har egen erfarenhet av kongressens arbete.

Intressant är att den ursprungliga tanken i konstitutionen var att VP:n skulle ha en sådan roll. Det är därför som VP:n är ordförande i senaten, vilket kan tyckas märkligt för en exekutiv person.

Collins är dessutom en kandidat som skulle locka kvinnor, vilket annars kan fälla den misogyne Trump.
Ja, hon vore perfekt för Trump
Citera
2016-05-04, 22:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Exakt. Alla gamla skelett kommer att plockas fram ur garderoberna.

Här tror jag faktiskt att Trump står sig..., relativt clean.

För med den kannibalistiska processen som republikanerna nu gick igenom.., och Trump skrev menyn till.., så börjar jag nog tro på att det "smutset" som finns på Trump.., är ute alleredan.

Och inget har bitit !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in