2016-05-04, 18:50
Medlem
pizza-faces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var inte den sista Republikanen, att ta Californien Reagan ?
Jo han tog New York också. När det gäller Kalifornien har demografin kraftigt förändrats sedan Reagan vann och idag är gruppen latinos + svarta tillsammans över 50 %. Gruppen vita minus latinos är bara runt 25 % och då ingår dessutom även minoritetsgrupper som araber, perser och andra muslimer i den gruppen, det har naturligtvis kraftigt försvårat för GOP att vinna Kalifornien.
Citera
2016-05-04, 18:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Visst när det fanns 5 miljoner latinos i CA. Nu är latinos största gruppen i CA med 15 miljoner människor. Så det pratas inte längre om CA kommer bli Republikanskt utan om Mexiko kommer få ett nytt område utan att skjuta en kula.

Därav så ser jag Trump`s VP kandidat komma ifrån Cali..

Jag antar även att Trump kan även locka till sig en bra del "hårt arbetande" latinos som önskar lag och ordning, som traditionellt röstar på demokraterna.

Men, vi får väl se..
Citera
2016-05-04, 19:44
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Nå, njaa..., VP kandidater har ju diskutererats.

Tror nog själv att Det blir någon ifrån : Californien, New York eller Florida som blir VP kandidat. Dvs någon delstat med många elektorer. Där är ju Cali nr 1, Texas nr 2..

Var inte den sista Republikanen, att ta Californien Reagan ?
Kasich är ju från Ohio som Trump måste vinna för att ha chansen att bli president. Kalifornien är visserligen större men Ohio är viktigare.

Rubio från Florida har också nämnts som en tänkbar kandidat.
Citera
2016-05-04, 19:48
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Kasich är ju från Ohio som Trump måste vinna för att ha chansen att bli president. Kalifornien är visserligen större men Ohio är viktigare.

Susana Martinez skulle väl passa perfekt? Tyvärr gillar hon inte Trump så värst.

Rudy Giuliani känns annars passande.

Mardrömmen är ju Palin. Christie eller Carson känns inte så spännande.
Citera
2016-05-04, 20:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog

Jodå.., Rubio kan jag tänka mig "i vanliga fall".., men vettitusan.., skulle inte förvåna mig om det skulle vara Rubio som sade : Nej tack !

Tonen var mycket hård mellan de två.., och utav personlig karaktär.

Fox har sammanställt de "top 4" namnen som kan bli VP. Jag sätter med motivationen till nr 4.., för ett klargörande.

1) : U.S. Senator Jeff Sessions of Alabama

2) : Former U.N. Ambassador John Bolton

3) : Congressman Jim Jordan of Ohio

4) : Kobe Bryant

Motivering på nr 4 : Yes, he’s a wild card but he is looking for a new career… and we all know Donald Trump follows his own playbook.

http://www.foxnews.com/opinion/2016/05/04/donald-trump-needs-running-mate-here-are-four-names-for-him-to-consider.html?intcmp=hpbt1

Antar att FOX även är lite vilsna, och deras nr 4 är ett erkännande på det

Personligen tror jag inte det blir Sessions.., Trump är mycket trygg "söderöver" i nationen.
Citera
2016-05-04, 20:28
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Fox har sammanställt de "top 4" namnen som kan bli VP. Jag sätter med motivationen till nr 4.., för ett klargörande.

1) : U.S. Senator Jeff Sessions of Alabama

2) : Former U.N. Ambassador John Bolton

3) : Congressman Jim Jordan of Ohio

4) : Kobe Bryant

Motivering på nr 4 : Yes, he’s a wild card but he is looking for a new career… and we all know Donald Trump follows his own playbook.

http://www.foxnews.com/opinion/2016/05/04/donald-trump-needs-running-mate-here-are-four-names-for-him-to-consider.html?intcmp=hpbt1

Antar att FOX även är lite vilsna, och deras nr 4 är ett erkännande på det

Personligen tror jag inte det blir Sessions.., Trump är mycket trygg "söderöver" i nationen.

Alltså...John Bolton!?
Haha, och Trump har uttryckt sig gillande om Bolton, ja då får ju de som hoppas på en kommande fredsduva i Vita Huset lite att tänka på. Bolton anses för hökaktig av många republikaner och får Clinton att framstå som vek. Från Fox-artikeln:

Citat:
Bolton briefly considered seeking the 2016 presidential nomination himself. He is highly regarded among conservatives for being an outspoken advocate for a strong America and a foreign policy that will not blink in the face of confrontation by our adversaries. These are qualities Trump recognized when he discussed Bolton last year on “Meet the Press.”: “I think he’s, you know a tough cookie, knows what he is talking about. I think he’s terrific.”
Citera
2016-05-04, 20:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Alltså...John Bolton!?
Haha, och Trump har uttryckt sig gillande om Bolton, ja då får ju de som hoppas på en kommande fredsduva i Vita Huset lite att tänka på. Bolton anses för hökaktig av många republikaner och får Clinton att framstå som vek. Från Fox-artikeln:

Yeees..., jag har noterat samma sak, och ser det samma..

Även listans nr : 3 Congressman Jim Jordan of Ohio

Finns stoora skillnader mellan Trump och Jordan, speciellt i "planned parenthood" politiken. I hans försvar skall sägas att han är konservativ så det "knakar"..

Skulle Trump gå för honom, så får han mer problem med kvinnliga röster, och Trumpen behöver mer kvinnliga röster.., så jag tror inte det blir han heller..

Edit : J-vla trist att nicket "experten10" är avstängd. Skulle ha varit roligt att gratulera denne, och...höra lite mer !

Han har ju haft rätt tills nu !

Senast redigerad av Snapcount 2016-05-04 kl. 20:48.
Citera
2016-05-04, 20:50
Medlem
PilotHockeys avatar
Cruz är ju obviously inte någon som man ens bör ha i åtanke gällande VP snacket. Så det kan vi bara glömma.

Men jag tycker nästan Trump borde välja Rubio faktiskt. En skrupelfri och gillad politiker både lokalt i Florida och nationellt, även av GOP. Han är lite av en motvikt till Trump, och det behövs ibland om man skall vara ärlig. Han är även en bra pjäs i användandet av att locka röster bland latinos!
Citera
2016-05-04, 21:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Alltså...John Bolton!?

Krigshetsaren Bolton är nog mest önsketänkande från det nykonservativa etablissemanget. Trump var mycket tydlig i sitt utrikespolitiska tal om att han inte vill starta fler krig.

Ett strategiskt klokt val för Trump vore Susan Collins om hon ställer upp. Moderat republikan som har högt anseende både bland republikaner och demokrater, och dessutom kvinna. Intressant nog avvisade hon inte tanken när hon blev tillfrågad för ett tag sedan.
Citera
2016-05-04, 21:14
Medlem
Beethovanias avatar
Vad tror ni om Jesse Ventura som VP? Helt omöjligt? Han har själv uttryckt sitt intresse för att vara VP för både Trump eller Sanders.
Citera
2016-05-04, 21:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Vad tror ni om Jesse Ventura som VP? Helt omöjligt? Han har själv uttryckt sitt intresse för att vara VP för både Trump eller Sanders.

Trump behöver inte en clown som VP. Den biten klarar han bra själv.

En VP ska komplettera med egenskaper och kunskap som presidentkandidaten saknar.
Citera
2016-05-04, 21:25
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Trump behöver inte en clown som VP. Den biten klarar han bra själv.

En VP ska komplettera med egenskaper och kunskap som presidentkandidaten saknar.

Okej, jo det vore nog ett mindre bra val. Det bästa vore nog att välja en kandidat som tillhör de grupper Trump är svag bland, Kvinnor, svarta eller liknande, fast man kan aldrig veta när det kommer till Trump.

Vore det dock inte lämpligt att välja en yngre VP? I Obamas fall så valde han ju en äldre och mer erfaren Biden för att få en balans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in