Citat:
Ursprungligen postat av
PiusXIII
Jag tycker att det borde vara rätt svårt att komma över sådana mängder om man i stort sett är fast på Gotland med en familj som har koll på en, och förmodligen är rätt känd av läkarna för ett beteende med överkonsumtion.
Det behöver inte gå åt så mycket om man blandar lite olika grejer och hälsan är dålig.
Varför skulle set vara svårt att komma över stora doser opiater?
Har man svåra smärtor så skrivs det ut hyggliga mängder oavsett vart du befinner dig.
Jag har bott på Gotland i stort sett hela mitt liv. Och gjorde en intox 2010 med opiater som alla va från recept utskrivna av vårdcentralen i Visby.
Dock så fick läkarna smäll på fingrarna av socialstyrelsen efteråt pga överförskrivningar, men det sker jämt överallt vart du än befinner dig.
Inget hindrar ju heller en person ifrån att besöka flera läkare och få utskrivet. Sällan läkare kollar upp om man har fått opiater utskrivna någon annanstans.
Sen så krävs ju inga hundratals tabletter om man kombinerar med ex benzo.
Avsiktligt el oavsiktligt så blir kombinationen opiater och benzo en ganska snabbt dödlig kombination.
Om man sen förstärker det med tex alkohol så är man väldigt snabbt ute på tunn is.