2016-05-03, 17:22
Medlem
Bear 1335,40

Håller över natten och fyller på vid behov
2016-05-03, 18:16
Medlem
Det magiska 1330 var ämnet för dagen. Verkar som vi studsar på den varje gång (både på uppgång och nedgång). Blir intressant senaste veckan. Är fortfarande försiktigt optimistiskt och tror vi ska upp på några månaders sikt även om alla TA talar mot. Omvärderar om vi faller ner till 1250 igen.
2016-05-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajahaaja
Det magiska 1330 var ämnet för dagen. Verkar som vi studsar på den varje gång (både på uppgång och nedgång). Blir intressant senaste veckan. Är fortfarande försiktigt optimistiskt och tror vi ska upp på några månaders sikt även om alla TA talar mot. Omvärderar om vi faller ner till 1250 igen.

Du tror med andra ord att SP500 ska slå ut ATH nivån?

För det är ju det som krävs om OMX30 ska upp närmaste månaderna ...

Känns ytterst tveksamt enligt mig. Men man ska aldrig vara för säker det är en sak som är klart.
2016-05-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
Du tror med andra ord att SP500 ska slå ut ATH nivån?

För det är ju det som krävs om OMX30 ska upp närmaste månaderna ...

Känns ytterst tveksamt enligt mig. Men man ska aldrig vara för säker det är en sak som är klart.

S&P500 ser ju extremt bearish ut. Det håller jag med om. Som jag har sagt tidigare så ser denna korrigering ut exakt som IT-bubblan men i miniatyr och vi har gått söderut ett år dessutom. Det är också som jag har sagt tidigare en vag spekulation och inget jag vågar betta för stora summor på. Tycker att nyhetsflödet även ser mycket positivare ut nu än för några månader. Oavsett hoppas jag på att omx faller handlöst och fort till 900-1100 men det är nog för mycket att hoppas på. Visst, den kraschen kommer att komma när den globala kreditbubblan brister men jag tror världens CB kommer att blåsa upp det ännu värre innan det smäller.

(Jag är medveten om att jag inte har så mycket att backa upp teorin på men allt som allt säger min magkänsla detta. Det jobbigaste är en enligt mig en utpräglad seg nedgång som varar 1-2 år till som fundamenta säger att det "borde"... sitta likvid är stressande)
2016-05-03, 21:22
Medlem
Ni som spekulerar på en nedgång, vad använder ni för instrument?

Jag köpte bearx15 och har behållit det, idiot som man är sånhade jag missat att läsa på om urholkningseffekten, så jag ligger back några tusenlappar.

Nu har jag köpt minufutures i stället men är lite orolig för stop loss och dålig likviditet, så att jag inte kan bli av med dem vid behov.

Vad är era erfarenheter, några tips till en newbie?
2016-05-03, 22:14
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Ni som spekulerar på en nedgång, vad använder ni för instrument?

Jag köpte bearx15 och har behållit det, idiot som man är sånhade jag missat att läsa på om urholkningseffekten, så jag ligger back några tusenlappar.

Nu har jag köpt minufutures i stället men är lite orolig för stop loss och dålig likviditet, så att jag inte kan bli av med dem vid behov.

Vad är era erfarenheter, några tips till en newbie?

Nu lär ju troligtvis OMX (om det var underliggande) öppna på rött, så du kanske kommer ut bättre än vid stängning.

Finns inga "bra" eller "dåliga" instrument att använda för att spekulera i både kort och lång, utan det är upp till personen som handlar att avgöra om det är något att ha, då vi alla har helt olika uppfattning om risk och tidsperspektiv, bl.a.

Handla på (med riktiga pengar), men gå inte in med för stora summor, förslagsvis handla "AVA" över 1000 kr så slipper du courtage. Det tar tid att lära sig och finns inga genvägar och enligt mig är A & O ens psykologi, att kunna ta dem dåliga perioderna utan att tappa greppet. Det är när det börjar gå dåligt som man sätts på prov.

Sätt upp dina egna regler, följ dem och lär dig om stop-loss. Kan bara tala för mig själv, men hade inte stop-loss funnits hade detta inte varit något för mig, då jag blir så jävla girig när det börjar gå dåligt.
2016-05-04, 09:17
Medlem
Broheims avatar
Vi är nere och nosar på motståndet vid 1325 idag i OMX.
Vi kan se en vändning idag. Etablerar vi oss under 1320 ser det dock ut att fortsätta nedåt.
2016-05-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broheim
Vi är nere och nosar på motståndet vid 1325 idag i OMX.
Vi kan se en vändning idag. Etablerar vi oss under 1320 ser det dock ut att fortsätta nedåt.

Jo, försöker som igår leta botten och långa OMX. Blir många köp och stoploss, flytta upp stoploss, sälj, nya köp, stoploss med förlust, nytt köp osv. Hittills någon hundralapp plus och fortsätter en kvart till och hoppas det drar iväg så man kan tjäna fyrsiffrigt snabbt. Sedan får det nog vara bra alternativt att jag köper något med väldigt låg hävstång.
2016-05-04, 10:00
Medlem
Va f-n!.. Sitter med långa x15 inköpta vid 1328. När vi är vid 1329 sätter jag stoploss vid ca 1328,50 för jag skall iväg 10 min. Kommer tillbaka och vi är på 1333 och jag skall sälja med bra vinst. Då ser jag att dom redan sålts i en liten liten dipp precis före uppgången på 5 punkter. Var bara en en tvåhundralapp jag "förlorade" och gick ju en big mac plus, men vissa vinster är sura vinster.

Lite ner igen nu, men får vara bra för min del. Återkommer ev i eftermiddag eller tar semester tills på fredag.
2016-05-04, 10:00
Medlem
Broheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jo, försöker som igår leta botten och långa OMX. Blir många köp och stoploss, flytta upp stoploss, sälj, nya köp, stoploss med förlust, nytt köp osv. Hittills någon hundralapp plus och fortsätter en kvart till och hoppas det drar iväg så man kan tjäna fyrsiffrigt snabbt. Sedan får det nog vara bra alternativt att jag köper något med väldigt låg hävstång.
Glöm inte att börsen stänger kl 13 idag. Det kan betyda att vi ser en sidledes rörelse utan mycket händelser.
2016-05-04, 11:29
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broheim
Glöm inte att börsen stänger kl 13 idag. Det kan betyda att vi ser en sidledes rörelse utan mycket händelser.

Dessutom stänger obligationshandeln 12.00, så se upp ni som inte vill ligga över tills fredag
2016-05-04, 11:32
Medlem
DrRockzos avatar
Ni som handlar OMX, handlar ni XACT Bull/Bear cert eller Mini Futures eller vad är det för instrument?

Har tidigare provat med Mini Futures men då fanns ingen möjlighet att sätta stop-loss som jag förstod det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in