2016-05-02, 12:17
Medlem
ÄNTLIGEN!
2016-05-02, 12:17
Medlem
Pater-Nosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
HD tar inte upp fallet Lisa Holm.
Väntat. Då får vi se om han gör en Ulf Olsson.
2016-05-02, 12:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
ÄNTLIGEN!
Men jösse va snabbt beskedet kom!
Wiiiiiieeee!
Citat:

Citat:
Nu är det kört, säger rättsexpert Sven-Erik Alhem.
Livstidsdomen från hovrätten vinner därmed laga kraft.
http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-mordaren-nekas-provning-i-hd/
2016-05-02, 12:27
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Äntligen över.

Vila i frid, Lisa.
2016-05-02, 12:30
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
ÄNTLIGEN!
Skål broder
2016-05-02, 12:31
Medlem
Timeouts avatar
Lisa Holm-mördaren Nerijus Bilevicius får inget prövningstillstånd i Högsta domstolen.
– Nu är det kört, säger rättsexpert Sven-Erik Alhem.
Livstidsdomen från hovrätten vinner därmed laga kraft.

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-mordaren-nekas-provning-i-hd/

Åklagaren: "Kan lägga det här bakom oss"
Högsta domstolen har gått igenom materialet. Det har inte kommit fram något skäl att meddela prövningstillstånd."

TACK!!! Rättvisa är skipad. Lås in honom och släng nyckeln!!!
Senast redigerad av Timeout 2016-05-02 kl. 12:34.
2016-05-02, 12:33
Medlem
Varför får advokaten skattepengar i arvode? För ett par årsen fick jag betala till rättshjälpmyndigheten några tusen för min advokat . Om det var procent av totalkostnaden vet jag inte . Och att han inte har råd med 500 000 kan man förstå. Men ändå, hur mycket ska han själv betala för all advokattid?
Senast redigerad av Jagharinte 2016-05-02 kl. 12:37.
2016-05-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du har inte hört nåt mer från din syster i England vad det gäller om media ska
uppmärksamma fallet? Hittills mig veterligen inte ett knyst från någon av tidningarna där borta.

Det förvånar mig att inte en tidning som Daily Mail ännu skrivit om mordet på Lisa då man
annars är duktiga på att publicera artiklar om vad som händer hos oss i Sweden.
Bland annat gavs det stor uppmärksamhet åt knivmordet på tjejen som jobbade på
ett av våra otaliga flyktingboenden.

Det är alltså med tanke på att Lisas livstidsdömde baneman, Nerijus Bilevicius, under
några år bott borta i United Kingdom, närmare bestämt i Ely, i Cambridgeshire,
som det vore av visst intresse om fallet fick uppmärksamhet i landet ifråga.
Det kan ju tänkas att någon kvinna som råkat ut för honom därborta på nåt udda sätt
känner igen hans mindre fagra nuna och hör av sig om detta.
Det är nämligen svårt att frigöra sig från misstanken att han inte hittat på något "skumt"
tidigare i sitt 36-åriga liv.
Gå från noll till att plötsligt bli en extremt brutal, förslagen sexualsadistisk lustmördare;
det har hänt förr i och för sig att ser ut på det viset men jag undrar jag om det verkligen
är så i Neros fall.

Allt skickas över som nu senast överklagan till HD och BH punkter. De matas med information kontinuerligt. I dialog med bland annat nämnda tidning har hon blivit informerad att de bevakar och inväntar resultat av det internationella samarbetet kring kartläggningen av N tidigare rörelseschema. Nationella operativa avdelningen - Noa och Nationellt forensisk centrum - NFC. Jag gissar att skillnaden mellan mordet på Lisa Holm och tjejen som mördades på flyktingboendet är att i det ena fallet saknas några politiska eller samhällskritiska aspekter att vidröra därav avvaktan dels på verkställande av dom men också om resultatet av den internationella utredningen ger utslag.

Jag har som du skriver också svårt att frigöra mig från tanken att han skulle gå från typ rattfylla till ett så brutalt och avancerat mord ( hängning ). Lägger man till hans aggressiva sida som både frun och brodern vittnar om i förhör så känns det föga troligt att det skulle vara helt blanka rader däremellan. Jag tycker att den hybris han påvisar med både Adriana och Lisa visar på en person som är van att komma undan. Den lugna, tysta arme gästarbetaren tar enormt stora risker. Drifter är starka och att det skulle vara lilla Blomberg som plötsligt väckte dom till liv håller jag som otänkbart.
2016-05-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men jösse va snabbt beskedet kom!
Wiiiiiieeee!

Då kan man säga "over and out" för NB. Ett tämligen enkelt beslut att fatta för HD vilket inte krävdes mycket tid att komma fram till.
Nu kommer det väl en bok om fallet om 2-3 år för visst går det att krama ur mer pengar från detta fall. Bara se på styckmordet i Boden som redan har en bok på disken.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/lisa-holms-m%C3%B6rdares-straff-st%C3%A5r-fast-1.276373
2016-05-02, 12:37
Medlem
henkesss avatar
Kanon, där var det ridå ner för Nerijus. Bra start på veckan
2016-05-02, 12:39
Medlem
LeBronThurmans avatar
Det är med stor glädje man kan konstatera att det svenska rättsväsendet fungerar på sådant sätt som åsyftats av bl.a. både lagstiftare och folkvalda.

Jag hoppas innerligt att familjen Holm kan få komma lite mer till ro nu, för trots allt så finns det väldigt mycket som ju aldrig går över.
Tiden läker inte alla sår, men att bli tillfreds med hur allt blivit, och att finnas till för varandra underlättar ofta sorgeprocesser.
Vi är många som varit inblandade i olika sorgeprocesser, dock inte under så vidriga förhållanden som varit i fallet med Lisa Holm (V.I.F)
2016-05-02, 12:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Kanon, där var det ridå ner för Nerijus. Bra start på veckan
Underbart! Äntligen är det över.
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Det är med stor glädje man kan konstatera att det svenska rättsväsendet fungerar på sådant sätt som åsyftats av bl.a. både lagstiftare och folkvalda.
Jag hoppas innerligt att familjen Holm kan få komma lite mer till ro nu, för trots allt så finns det väldigt mycket som ju aldrig går över.
Ja, nu är det granskat på högsta juridiska nivå. Fort över Östersjön med patrasket nu.
Familj, släkt och vänner kan stänga en dörr även om det aldrig går över som du säger.

♥♥♥ Vila i frid Lisa ♥♥♥

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in