2016-05-02, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ordnat upp sitt liv?
Han skämmer ut sig på youtube till fullo! Kallar du det att ordna upp sitt liv.

Ordna upp sitt liv är att skaffa ordentlig utbildning/jobb, klippa sig och bete sig vuxet

Tycker ändå det är komiskt att såfort folk jobbar i media, med sociala medier eller vad som så anses det inte vara ett "riktigt jobb" vad vet ni om hur mycket jobb det ligger bakom allt? Vem är du att säga vad som är ett riktigt iobb och inte? Att underhålla och vara kreatör är också ett jobb.
Citera
2016-05-02, 02:42
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Tycker ändå det är komiskt att såfort folk jobbar i media, med sociala medier eller vad som så anses det inte vara ett "riktigt jobb" vad vet ni om hur mycket jobb det ligger bakom allt? Vem är du att säga vad som är ett riktigt iobb och inte? Att underhålla och vara kreatör är också ett jobb.

Absolut! Att underhålla och vara kreatör kan definitivt vara ett jobb.

Men när det går ut på att förnedra sig själv inför hela Sverige så är det enbart tragiskt!
Citera
2016-05-02, 08:51
Medlem
Citat:
Absolut! Att underhålla och vara kreatör kan definitivt vara ett jobb.

Men när det går ut på att förnedra sig själv inför hela Sverige så är det enbart tragiskt!

Enligt DIG Ja. Han tjänar väldigt bra med pengar, har stor publik och har dessutom vunnit guldtuben. Inte så tragiskt enligt mig.
Sen kan du ju vända på det med- istället för att "skämma ut sig" så kanske han bjuder på sig själv?

Om han hade gjort liknande saker, dvs gjort filmer med pranks men varit anställd av en tvkanal då hade du aldrig skrivit "skaffa dig ett riktigt jobb"....

Han HAR ett riktigt jobb och du verkar mest avis
Citera
2016-05-02, 14:18
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Enligt DIG Ja. Han tjänar väldigt bra med pengar, har stor publik och har dessutom vunnit guldtuben. Inte så tragiskt enligt mig.
Sen kan du ju vända på det med- istället för att "skämma ut sig" så kanske han bjuder på sig själv?

Om han hade gjort liknande saker, dvs gjort filmer med pranks men varit anställd av en tvkanal då hade du aldrig skrivit "skaffa dig ett riktigt jobb"....

Han HAR ett riktigt jobb och du verkar mest avis

Avis? På Jockiboi?
Tack för dagens garv!
Citera
2016-05-02, 14:33
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Svårt att tro,
Men han är ordnat upp sitt liv iallafall och det är väl kul för han.

Det är toppenfint.
Citera
2016-05-02, 15:34
Medlem
Citat:
Avis? På Jockiboi?
Tack för dagens garv!

Sitt inte här och predika om vad som är ett ordentligt jobb och inte då.
Citera
2016-05-04, 17:20
Medlem
JBernards avatar
Jocke-Boy drar in sexsiffriga belopp varje månad och någon som heter Nemo Hedén har ordnat upp sitt liv. Kan inte bli mycket bättre. Ingen anledning till oro. Slutet gott allting gott.
Citera
2016-05-04, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jag googlade lite snabbt och hittade uppgifter på att en miljon prenumeranter ger ca. 6000 kr/månad. Inget jag kan verifiera, men det är nog närmare sanningen än vad "Nemo Heden" uppger.
Låter mer som att du tog 6000 från arslet.
Vi kan kolla på andra youtubare
http://www.svd.se/lista-de-ar-rikast-pa-youtube#sida-5
Citat:
Årsinkomsten landade på 36 miljoner dollar* och totalt har han 10,8 miljoner följare på sin Youtube-kanal.
*Fel i texten, ska vara i SEK

10 gånger mer prenumeranter ger tydligen en löneökning på ca 600 tusen %

Har nu visat att med Jockibois följare är det helt rimligt att tjäna sexsiffrigt. Eller det är ju mer eller mindre garanterat. Fram med dina bevis på att Jockiboi är en uteliggare till lönen, dock ej från arslet
Citera
2016-05-04, 18:10
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei

Har nu visat att med Jockibois följare är det helt rimligt att tjäna sexsiffrigt. Eller det är ju mer eller mindre garanterat. Fram med dina bevis på att Jockiboi är en uteliggare till lönen, dock ej från arslet

"Ok"

http://youtubemoney.co
Citera
2016-05-04, 18:26
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
http://www.svd.se/lista-de-ar-rikast-pa-youtube#sida-5
*Fel i texten, ska vara i SEK

Det du inte tänker på är att en stor del utav inkomsten är beroende på sponsorer och merch.
Citera
2016-05-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
"Ok"

http://youtubemoney.co
Tack, blev enklare för mig

Räknade hans visningar från hans klipp i April och fick detta:
Citat:
Estimated Revenue:
Between $4,719.20 USD - $11,798.00 USD

Bara från hans huvudkanal. Ta till hänsyn att folk även kollar på gamla klipp. Jag gissar på att han har ett bra kontrakt och tillhör större delen i intervallet, om inte mer utöver det. Sen såg jag att han hade ännu en kanal med fler klipp och ungefär 300 tusen per video. Sen så gör han musik med många strömningar och spelningar. Behövs det mer övertygelse att han tjänar sexsiffrigt eller kan vi mötas där?
Citera
2016-05-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Det du inte tänker på är att en stor del utav inkomsten är beroende på sponsorer och merch.
Absolut, tog inte det i 1:1 förhållande men jämförde lite med andra youtubers hur det kan se ut. Som du säger finns det fler inkomstkällor men jag trooor att youtube är huvudkällan. Klart är iallafall att det finns pengar att hämta där

Som nedanstående säger, bara att ringa om någon är så nyfiken. Jag är iallafall fastställd att han tjänar sexsiffrigt och är 99% säker. Ring istället om ni säger emot mig
Senast redigerad av Dritlei 2016-05-04 kl. 18:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in