2016-04-26, 23:39
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Källan till 80 tusen är Nemo Heden som själv ska ha sett hans konto. Ser inget motiv av att ljuga från Nemos sida. Ang kvartsmiljonen så är det endast spekulationer från min sida, då har jag haft hans utveckling i åtanke. Men jag kan nästan lova att det är sexsiffrigt per månad. Bara att ringa skatteverket om någon är nyfiken

Jag googlade lite snabbt och hittade uppgifter på att en miljon prenumeranter ger ca. 6000 kr/månad. Inget jag kan verifiera, men det är nog närmare sanningen än vad "Nemo Heden" uppger.
Citera
2016-04-27, 23:01
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jag googlade lite snabbt och hittade uppgifter på att en miljon prenumeranter ger ca. 6000 kr/månad. Inget jag kan verifiera, men det är nog närmare sanningen än vad "Nemo Heden" uppger.

Låter trovärdigt eftersom dom inte ens har råd med bil, eller hade inte senast för någon månad sedan iaf.
Citera
2016-04-28, 11:54
Medlem
Hans "frieri" på scen var fan det mest pinsamma jag någonsin skådat. Satan, vilken dåre.
Citera
2016-04-29, 13:43
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article22629841.ab

Nu blir det bröllop. Även om jag inte gillar jockiboi får jag ge honom det. Han har lyckats vända trenden och tagit sig upp. Funnit ett forum för honom.

Ja man kan uppenbarligen bli kändis på vad fan som helst. Men han har sin fanskara så jag måste väl genomförd honom det

Dock har jag väldigt svårt att tro att hans något yngre flickvän såg igenom honom när han betedde sig som ett as. Hon är bara 22, då har man inte full koll på att någons taskiga agerande med stor sannolikhet beror på något annat
Citera
2016-04-30, 20:36
Medlem
Citat:
Måste ändå hylla Jockiboi för att han lyckats leva på sitt kändisskap så pass länge. Nu tjänar han säkerligen sexsiffrigt per månad. YouTube som plattform verkar dessutom bara fortsätta att växa medan TV sjunker. Känns som han har en framgångsrik framtid att vänta. Om man jämför med hans vapendragare i programmet, Nemo, som är arbetslös i söder. Nemo var väl nästan lika uppmärksamhetssökande som Jockiboi. Eller, han smetade inte in sig i bajs och körde dagens runk men...

Nemo tjänar pengar på sin podd där han träffar massa kändisar så det går nog bra där oroa dig inte
Citera
2016-04-30, 20:39
Medlem
Citat:
Om vi kollar till perspektiv av linjär tv så är det förståeligt. Tv-program som har ungefär lika många tittare som Jockiboi kan ha tiotals miljoner i budget. Reklam och sponsorer i linjär tv kostar så klart mer, men man får ta till hänsyn att Jockiboi gör allting själv i sin kanal. Han har dessutom inga stora utgifter likt många tv-program. Tv-programmen med miljoner i budget skulle nog konka i YouTube-marknaden, men för privatpersoner är det perfekt

Vem är det som betalar ut lön egentligen på youtube? Alltså när kan man börja tjäna pengar? Är det en viss gräns på followers osv?
Citera
2016-05-01, 05:31
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Nemo tjänar pengar på sin podd där han träffar massa kändisar så det går nog bra där oroa dig inte

Tjänar han också "sexsiffriga" summor varje månad?
Citera
2016-05-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Tjänar han också "sexsiffriga" summor varje månad?

Svårt att tro,
Men han är ordnat upp sitt liv iallafall och det är väl kul för han.
Citera
2016-05-01, 22:19
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Svårt att tro,
Honom.
Citera
2016-05-01, 23:00
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Svårt att tro,

Ordnat upp sitt liv?
Han skämmer ut sig på youtube till fullo! Kallar du det att ordna upp sitt liv.

Ordna upp sitt liv är att skaffa ordentlig utbildning/jobb, klippa sig och bete sig vuxet
Citera
2016-05-01, 23:08
Medlem
eddiessons avatar
Han har nästan 1 000 000 visningar per video han lägger upp, sen har han typ 10 000 000 visningar sammanlagt på sina låtar på spotify och har tydligen sålt guld också.

Så ja, han tjänar en hel del på detta men hur mycket har jag ingen aning om
Citera
2016-05-01, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ordnat upp sitt liv?
Han skämmer ut sig på youtube till fullo! Kallar du det att ordna upp sitt liv.

Ordna upp sitt liv är att skaffa ordentlig utbildning/jobb, klippa sig och bete sig vuxet

Pratar om Nemo men ok.

Om han skämmer ut sig eller ej vem fan bryr sig? Haha. Han tjänar mer pengar än dig i månaden och vad fan är ett ordentligt jobb? 9-17 på ett kontor? Då har man ordnat upp sitt liv? Snälla trångsynta människa tycker synd om såna som dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in