2016-05-01, 13:43
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Santander verkar inte ha nåt bonussystem alls.
Inte på samma sätt som Remember men du kan handla billigare i deras shop och med deras andra kort (Mitt kort+) får man rabatt på hotell.
Citera
2016-05-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Fast du får ingen bonus om du tankar på andra ställen än Preem.
Och varför skulle man tanka på andra ställen menar du?
Citera
2016-05-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
OKQ8 matercard hade tidigare 1% på alla köp över allt i cachback, utom konkurrenters mackar.
Detta är nu sänkt till 0.3% pga eu direktiv påstås det.

Borde ju vara samma med Preem antar jag?
Läser ni inte tråden innan ni postar??

Står flera gånger i tråden att Preem har fortsatt 1%, jag har kortet och kan bekräfta detta.
Citera
2016-05-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidwatts
Nu kanske inte Preem har det billigaste bränslet, men inte det dyraste heller. 25 öre på bemannade stationer ger cirka 2% rabatt.
Vilken station tankar du mest på?
Tankar alltid på bemannad.

https://preem.se/preem-mastercard

Dessutom ganska hög ränta på insatta pengar + noll i kortavgift.
Citera
2016-05-01, 22:08
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Tankar alltid på bemannad.

https://preem.se/preem-mastercard

Dessutom ganska hög ränta på insatta pengar + noll i kortavgift.

Tankar du på bemannad för att få högre rabatt? De obemannade brukar ha lägre pris så ofta går det på ett ut vad som är mest fördelaktigt.

1,45% i ränta på upp till 15 000 kr ja.

Visst är det ett bra kort men jag funderar på att säga upp det då säkerheten inte är den bästa. Blir man av med kortet eller kortuppgifterna så gäller det att vara snabb med att spärra det.
Citera
2016-05-01, 22:32
Medlem
Citat:
Tankar du på bemannad för att få högre rabatt? De obemannade brukar ha lägre pris så ofta går det på ett ut vad som är mest fördelaktigt.

1,45% i ränta på upp till 15 000 kr ja.

Visst är det ett bra kort men jag funderar på att säga upp det då säkerheten inte är den bästa. Blir man av med kortet eller kortuppgifterna så gäller det att vara snabb med att spärra det.
Ja tankar på bemannad för rabatten och för att jag harven nära mig.

Mer än 15 000 kr är inte aktuellt för mig att ha på ett kreditkort.

Självklart om du är missnöjd med kortet så skall du säga upp det.

Blir lite konfunderad, du säger att du har kortet men visste inte att de gav 1% i bonus?
Citera
2016-05-01, 22:34
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Läser ni inte tråden innan ni postar??

Står flera gånger i tråden att Preem har fortsatt 1%, jag har kortet och kan bekräfta detta.

Nej, jag läser inte en 43 sidor lång tråd innan jag postar.
Citera
2016-05-01, 23:18
Citat:
Ja tankar på bemannad för rabatten och för att jag harven nära mig.

Mer än 15 000 kr är inte aktuellt för mig att ha på ett kreditkort.

Självklart om du är missnöjd med kortet så skall du säga upp det.

Blir lite konfunderad, du säger att du har kortet men visste inte att de gav 1% i bonus?

Du förväxlade nog mig med någon annan. Jag visste visst att de ger 1% i bonus. Det var därför jag bytte från OKQ8 till Preem.
Grejen är den att jag skaffat ett Handelsbanken Allkort.
Hög årsavgift på 360 kr och för mig bara 0,25% i bonus på alla köp så visst är Preemkortet bättre på mycket. Men sen är det det där med säkerheten...
OKQ8 har till och med varit med i Plus där de inte lytt ARN:s rekommendationer...

Men missnöjd med kortet är jag som tur är inte än.
Citera
2016-05-02, 21:02
Medlem
Citat:
Du förväxlade nog mig med någon annan. Jag visste visst att de ger 1% i bonus. Det var därför jag bytte från OKQ8 till Preem.
Grejen är den att jag skaffat ett Handelsbanken Allkort.
Hög årsavgift på 360 kr och för mig bara 0,25% i bonus på alla köp så visst är Preemkortet bättre på mycket. Men sen är det det där med säkerheten...
OKQ8 har till och med varit med i Plus där de inte lytt ARN:s rekommendationer...

Men missnöjd med kortet är jag som tur är inte än.
Bra att du har Handelsbanken då det är ett av mina favvo aktieinnehav
Citera
2016-05-02, 21:38
Citat:
Bra att du har Handelsbanken då det är ett av mina favvo aktieinnehav

Min största aktiepost har jag i Handelsbanken
Citera
2016-05-02, 21:56
Medlem
Cadenzas avatar
Orkar inte läsa hundratals sidor men verkar alltså vara Shell eller Preem Mastercard som gäller just nu?

Preem har ju rätt saftig 40 öre/l i bensinbonus fram till september förresten, så kanske bättre kort än Shell för "vanligt bruk" dvs handla o tanka? och fortf 1% i bonus på alla köp?

Det här med att alla andra sänker sin bonus. Blir man bara lurad nu av det här med 1% dvs tror ni preem/shell kommer sänka sin framöver och bara har kvar det lite längre för att roffa åt sig marknadsandelar?

Annars är det väl bara att sätta in cash på kortet, och roffa åt sig gratispengar i form av ränta + bonus + bensinrabatt?
Senast redigerad av Cadenza 2016-05-02 kl. 21:58.
Citera
2016-05-02, 22:06
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Orkar inte läsa hundratals sidor men verkar alltså vara Shell eller Preem Mastercard som gäller just nu?

Preem har ju rätt saftig 40 öre/l i bensinbonus fram till september förresten, så kanske bättre kort än Shell för "vanligt bruk" dvs handla o tanka? och fortf 1% i bonus på alla köp?

Det här med att alla andra sänker sin bonus. Blir man bara lurad nu av det här med 1% dvs tror ni preem/shell kommer sänka sin framöver och bara har kvar det lite längre för att roffa åt sig marknadsandelar?

Annars är det väl bara att sätta in cash på kortet, och roffa åt sig gratispengar i form av ränta + bonus + bensinrabatt?

Svar på Preems facebooksida:
Hejsan! Tack för din fråga! Din bonus om 1% kommer inte förändras, varken nu eller i framtiden. Det står vi fast vid, även om andra företag väljer att sänka sina bonusar på grund av att det från Europanivå blir dyrare att ge sina kunder bonus. Preem har bestämt att vi själva står för den mellanskillnaden, så att vi även i fortsättningen kan ha ett bra erbjudande för dig som kund, där du fortsätter få 1% i bonus på alla dina köp utanför Preem (ej hos våra konkurrenter). Önskar dig en förträfflig dag! /Linn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in