Citat:
Ursprungligen postat av
Felix52
Ni brottas fortfarande med dessa master.
De som redovisas i FUP är Telias master. Sedan finns Tele2, 3G och Comviq som också har master i området.
När det görs en total masttömning töms samtliga dataenheter från alla master oavsett ägare.
Jag brottas personligen inte med master. Jag brottas med dina två begrepp " total pejling" och "total masttömning" oavsett om du lägger till roaming, handskakning eller engelska ord som handover som inte är särskilt märkliga begrepp och vill gärna kunna följa/förstå processer så de blir begripliga.
Varför använder du både pejling och tömning i samma sammanhang när du ska förklara?
Från signalstyrka byter du däremot till "signaltid" och eftersom detta begrepp aldrig varit varken av intresse eller bärande juridiskt sett i nåt rättsfall (vilket det borde då det ger en avgörande position) så ställer jag mig frågande till vad du menar. Jag har då aldrig sett nåt via nån annan FUP eller rättegång? Eller kan du hänvisa till nåt fall?
Masterna hamnar inte närmre varann på glesbygd oavsett signaltid. Vid andra fall (glest med master) är detta ett problem nämligen.
Enligt dig och en retroaktiv konstruktion så skulle man inte brottas alls med glesa master och positionering. Det är här jag tappar dig helt då jag jämför med IT tekniska bekymmer IRL vid rättsfall.
När skulle denna töming/pejling skett?
Kunde du speca detta mer så man kunde följa förlopp (signaltid från celler mast) vore det tacknämligt. Själva begreppet torde knappast vara ett märkligt inom IT eller forensik oavsett om du säger att all din data är hemlig och inte tänker lämna ut mer än grässtrån så sett.
Det är alltid intressant att förkovra sig - jag fann trippelmordet intressant ur denna aspekt (pejling och masttömning) och därav frågan.