2016-04-13, 20:37
Medlem
Måste ändå hylla Jockiboi för att han lyckats leva på sitt kändisskap så pass länge. Nu tjänar han säkerligen sexsiffrigt per månad. YouTube som plattform verkar dessutom bara fortsätta att växa medan TV sjunker. Känns som han har en framgångsrik framtid att vänta. Om man jämför med hans vapendragare i programmet, Nemo, som är arbetslös i söder. Nemo var väl nästan lika uppmärksamhetssökande som Jockiboi. Eller, han smetade inte in sig i bajs och körde dagens runk men...
Citera
2016-04-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Måste ändå hylla Jockiboi för att han lyckats leva på sitt kändisskap så pass länge. Nu tjänar han säkerligen sexsiffrigt per månad. YouTube som plattform verkar dessutom bara fortsätta att växa medan TV sjunker. Känns som han har en framgångsrik framtid att vänta. Om man jämför med hans vapendragare i programmet, Nemo, som är arbetslös i söder. Nemo var väl nästan lika uppmärksamhetssökande som Jockiboi. Eller, han smetade inte in sig i bajs och körde dagens runk men...

Verkligen. Jockiboi är en framgångssaga av sällan skådat slag.
Citera
2016-04-13, 21:11
Medlem
Citat:

Fast Nemo har klättrat han med sedan han blev nykter- och drogfri och driver en mycket bra podcast. Dock så tjänar han inte en bråkdel av det Jocke drar in men ändå!
Citera
2016-04-15, 11:33
Medlem
elliot1990s avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article22629841.ab

Nu blir det bröllop. Även om jag inte gillar jockiboi får jag ge honom det. Han har lyckats vända trenden och tagit sig upp. Funnit ett forum för honom.
Citera
2016-04-16, 00:28
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article22629841.ab

Nu blir det bröllop. Även om jag inte gillar jockiboi får jag ge honom det. Han har lyckats vända trenden och tagit sig upp. Funnit ett forum för honom.

Måste hålla med. Tycker personligen han är en riktig jävla pajas men kollar man på hans Youtube så pekar alla siffror uppåt. Han har verkligen lyckats omvandla sin lilla dokusåparoll till något lite mer varaktigt utan att behöva hora ut sig i diverse lekprogram på tv eller gråta ut i kvällspressen. Nu horar han ju ut sig på YT men det är iaf han själv som styr det och kidsen verkar ju gilla honom så.
Citera
2016-04-26, 02:28
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Jockiboi har ju inte ens ett jobb. Eller anser du att hans pranksvideos som han lägger upp på Youtube skulle vara någon form av jobb? Haha
Citera
2016-04-26, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jockiboi har ju inte ens ett jobb. Eller anser du att hans pranksvideos som han lägger upp på Youtube skulle vara någon form av jobb? Haha
Han tjänade 80 tusen per månad förra året när han hade 100 tusen prenumeranter. Nu har han nästan 500 tusen prenumeranter och håller bla. på med musik. Inte helt orimligt att han tjänar kvartsmiljonen PER MÅNAD brutto. Inte illa för att inte ha ett jobb Du kanske föredrar att knega för 20 tusen brutto för att det är ett riktigt jobb
Citera
2016-04-26, 11:26
Medlem
Citat:
Han tjänade 80 tusen per månad förra året när han hade 100 tusen prenumeranter. Nu har han nästan 500 tusen prenumeranter och håller bla. på med musik. Inte helt orimligt att han tjänar kvartsmiljonen PER MÅNAD brutto. Inte illa för att inte ha ett jobb Du kanske föredrar att knega för 20 tusen brutto för att det är ett riktigt jobb

Hur kan prenumeranter generera en så hög inkomst? Jag frågar inte för att motsäger dig utan för att jag nyfiket undrar.
Citera
2016-04-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrattanfallen
Hur kan prenumeranter generera en så hög inkomst? Jag frågar inte för att motsäger dig utan för att jag nyfiket undrar.
Om vi kollar till perspektiv av linjär tv så är det förståeligt. Tv-program som har ungefär lika många tittare som Jockiboi kan ha tiotals miljoner i budget. Reklam och sponsorer i linjär tv kostar så klart mer, men man får ta till hänsyn att Jockiboi gör allting själv i sin kanal. Han har dessutom inga stora utgifter likt många tv-program. Tv-programmen med miljoner i budget skulle nog konka i YouTube-marknaden, men för privatpersoner är det perfekt
Senast redigerad av Dritlei 2016-04-26 kl. 15:27.
Citera
2016-04-26, 15:41
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Rent intuitivt låter det som om du överdriver hans inkomster kraftigt, har du någon källa att backa påståendet? Prenumeranter och visningar i all ära, men det handlar väl om korvören per visning.
Har du rätt är det väl bara att gratulera att en alkis utan utbildning andra färdigheter har lyckats hitta sin nisch.

Det var inte länge sedan han hade en leasad hund och var jagad av kronofogden.
Citera
2016-04-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Rent intuitivt låter det som om du överdriver hans inkomster kraftigt, har du någon källa att backa påståendet? Prenumeranter och visningar i all ära, men det handlar väl om korvören per visning.
Har du rätt är det väl bara att gratulera att en alkis utan utbildning andra färdigheter har lyckats hitta sin nisch.

Det var inte länge sedan han hade en leasad hund och var jagad av kronofogden.
Källan till 80 tusen är Nemo Heden som själv ska ha sett hans konto. Ser inget motiv av att ljuga från Nemos sida. Ang kvartsmiljonen så är det endast spekulationer från min sida, då har jag haft hans utveckling i åtanke. Men jag kan nästan lova att det är sexsiffrigt per månad. Bara att ringa skatteverket om någon är nyfiken
Citera
2016-04-26, 18:12
Medlem
ace_secs avatar
Citat:

Snacka om att överdriva kraftigt!

Dessa siffror stämmer ICKE!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in