Citat:
Ursprungligen postat av
Sudharma
Du som tror att det var Nerijus, kan du förklara varför glömmer du en detalj - skäggstubb?
Titta en gång på bild av NB 6/6 och du ska se att han är rakat, har ingen skäggstubb.
Skäggstubb kunde inte växa under en dag. Likadant hår.
Du är ett exempel av hur en människa kan bli blind/ döv när är så säkert att är rätt att inte vill se/höra fakta som inte passar till hans teori.
Jag har funderat varför IR har inte kallat denna vittnen och har funderat varför åk inte kallat honnom till rättegång om dem var så säkra att det var NB som vittnen såg.
Han kallade ju A*rianna.
När man läser visa inlägg förstår hur aggressiva och hotfulla människor kan bli.
Jag misstänker att vittnen blev hottat.
Eh, vad var hotfullt eller aggressivt i mitt inlägg?
Är det sanningen som är det?
Du verkar inte ha förstått det jag skrev om vittnen som
inte varit med om någon speciell händelse utan bara ska beskriva någon som de ointresserat sett som hastigast - det brukar inte gå så jättebra, ofta har man svårt för att gå in på detaljer. Vad ett förbipasserande vittne under kort tid sett är ju ingen absolut sanning vilket du verkar tro.
Åklagaren behövde inte fler vittnen, han hade redan vittnesbevisning och teknisk bevisning som styrkte händelseförloppet.
Klart som korvspad är varför Rönnbäck inte kallade pizzavittnet.
Hon förstod ju att den lite osäkra, diffusa beskrivningen av "lad-mannen" mycket väl kunde passa in på NB och hon ville knappast ha ännu mer som talade för NB:s skuld.
Adriana har själv varit med om en händelse som kunde ha fått ett allvarligt slut och som var viktig i utredningen.
Henne kan du naturligtvis inte jämföra med pizzavittnet.
Nerijus två advokater har ratat pizzavittnet.
Det borde säga dig något.