2016-04-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Försvaret behöver inte gissa vad som ligger i slasken, försvaret har fri tillgång till den i sin helhet. Finns det inget i slasken som förvaret anser är viktigt och tillhör fallet kan försvaret begära utredning om detta, ser inga problem.

Det var inte vad jag skrev. Jag skrev att inte ens HH vet vad dotterns sms:ade sista dagen. Det finns alltså bara en enda källa. Därför borde sms:ens innehåll läggas ut i fupen.

Tidigare skrev du att det som inte tillhör fallet inte får användas. Men inte om vem som avgör det dvs vems förutfattade meningar som ska styra den bedömningen.
2016-04-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Så du menar att polisen och åklagaren sitter och smyghåller på moderkortet?
Var hittade de detta? Och vem hittade det? Och när?

Det är (ytterligare) en skandal att det inte har kommit fram i så fall!
Åklagarsidan har offentligjort att vital del har hittats och data har kunnat återskapas. Det är enligt mig bara en vital del i mobilen och det är moderkortet med CPUn. Har man inte hittat något som rör fallet i mobilsamtal hamnar rapporten i slasken, anser försvaret att den skall undersökas igen begär försvaret detta
2016-04-30, 22:52
Medlem
Citat:
Åklagarsidan har offentligjort att vital del har hittats och data har kunnat återskapas. Det är enligt mig bara en vital del i mobilen och det är moderkortet med CPUn. Har man inte hittat något som rör fallet i mobilsamtal hamnar rapporten i slasken, anser försvaret att den skall undersökas igen begär försvaret detta

Jag upprepar: var har det "offentliggjorts"?
Vid presskonferens 23.10 hade de inte tillgång till minnet. Ljög Lars Johansson och åklagaren då?
Då var "telefonbiten" inte viktig.

Har denna uppgift lagts i slasken?
2016-04-30, 22:59
Medlem
Citat:
Jag upprepar: var har det "offentliggjorts"?
Vid presskonferens 23.10 hade de inte tillgång till minnet. Ljög Lars Johansson och åklagaren då?
Då var "telefonbiten" inte viktig.

Har denna uppgift lagts i slasken?
Lyssna på förhöret från rätten och skaffa dig en uppfattning, en hel del som sägs i rätten står inte och läsa i FUP.
2016-04-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Att han inte hört av sig beror nog på att "mannen med rufsiga håret" (där ni alltid ÖVERBETONAR rufsigheten) är Nerijus på väg från ladan och bilen han parkerat där. På väg mot sitt offer Lisa.
På något vis har han ju tagit sig över vägen och fram till Lisa. Pizzavittnet ger ju styrka åt åklagarens antagande att Nerijus gick över vägen för att ta kontakt med Lisa och snabbt lura henne över vägen till ladan.
"Pizzavittnet" är ett ögonblicksvittne och de flesta som vittnar som inte själva haft någon anledning att "titta till" en extra gång, minns faktiskt ganska dåligt och små detaljer blir ofta fel. Det blåste kraftigt den kvällen, kan vara en så enkel sak som att NB:s lugg blåste upp som gjorde att vittnet mindes "rufsigt hår". Om det istället varit något som gjorde att vittnet tittade "lite extra", säg att det varit en supersnygg tjej och inte gästarbetaren Nerijus, då hade han förmodligen kommit ihåg lite fler detaljer.
Ni som väljer att tro att mannen som kom ut ur ladan var någon annan än Nerijus, har ni inte funderat över varför Rönnbäck inte kallade ert "superviktiga" pizzavittne att vittna, då hon kallade så många andra vittnen?
Svaret är ju självklart, hoppas att ni förstår det.

Du som tror att det var Nerijus, kan du förklara varför glömmer du en detalj - skäggstubb?
Titta en gång på bild av NB 6/6 och du ska se att han är rakat, har ingen skäggstubb.
Skäggstubb kunde inte växa under en dag. Likadant hår.
Du är ett exempel av hur en människa kan bli blind/ döv när är så säkert att är rätt att inte vill se/höra fakta som inte passar till hans teori.
Jag har funderat varför IR har inte kallat denna vittnen och har funderat varför åk inte kallat honnom till rättegång om dem var så säkra att det var NB som vittnen såg.
Han kallade ju A*rianna.
När man läser visa inlägg förstår hur aggressiva och hotfulla människor kan bli.
Jag misstänker att vittnen blev hottat.
2016-04-30, 23:04
Medlem
Citat:
Lyssna på förhöret från rätten och skaffa dig en uppfattning, en hel del som sägs i rätten står inte och läsa i FUP.

Då ligger det alltså i slasken menar du. Där finns vem som hittade moderkortet, när och hur.
Oerhört väsentliga uppgifter.

Och du menar också att Lars Johansson ljög 23.10 - för det var faktiskt inte åklagaren som pratade om mobilen. Eller hålls LJ utanför det här?

Det här är hur mystiskt som helst.
2016-04-30, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Du som tror att det var Nerijus, kan du förklara varför glömmer du en detalj - skäggstubb?
Titta en gång på bild av NB 6/6 och du ska se att han är rakat, har ingen skäggstubb.
Du är ett exempel av hur en människa kan bli blind/ döv när är så säkert att är rätt att inte vill se/höra fakta som inte passar till hans teori.
Jag har funderat varför IR har inte kallat denna vittnen och har funderat varför åk inte kallat honnom till rättegång om dem var så säkra att det var NB som vittnen såg.
Han kallade ju A*rianna.
När man läser visa inlägg förstår hur aggressiva och hotfulla människor kan bli.

Både försvarsadvokaten och vittnen har blivit hotade. Det är som om organiserad brottslighet vidhäftar det här fallet.
Senast redigerad av nopomil 2016-04-30 kl. 23:16.
2016-04-30, 23:16
Medlem
Citat:

I länken till live-flöde du hänvisade till tidigare och annan postare visade klipp på att "LHs telefon återskapats" är det journalist som återger vad advokat IR säger att åklagare LGW sagt. Många steg med möjliga felkällor där.
Är det inte troligt att det är återskapning av uppgifter ur mastdata som åsyftas. Någon vital mobildel har alltså inte återfunnits, men ej redovisats i FUP?

Någon annan kanske känner sig manad att lyssna på vad IR verkligen säger i sin sakframställan.
Verkar ligga ett par minuter före slutet på hennes framställan.

Live-flöde. Tidsstämpel 13:21
http://live.gp.se/Event/Lisa_Holm-rattegang/mobile?Page=7&ThemeId=13044
Senast redigerad av Prudent 2016-04-30 kl. 23:22.
2016-04-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
I länken till live-flöde du hänvisade till tidigare och annan postare visade klipp på att "LHs telefon återskapats" är det journalist som återger vad advokat IR säger att åklagare LGW sagt. Många steg med möjliga felkällor där.
Är det inte troligt att det är återskapning av uppgifter ur mastdata som åsyftas. Någon vital del har alltså inte återfunnits, men ej redovisats i FUP?

Någon annan kanske känner sig manad att lyssna på vad IR verkligen säger i sin sakframställan.

Fast om någon skriver som om denne har moderkortet och sedan hänvisar till denna mediekälla (för att sedan trycka på att slaskens innehåll inte får spridas hur som helst) så finns anledning att börja fatta misstankar. Dvs att moderkortet finns - någonstans. Men vem hittade det? Det kan ju knappast ha hittats i samband med de andra mobildelarna. I så fall hade det kommit ut då.
2016-04-30, 23:29
Medlem
Citat:
Fast om någon skriver som om denne har moderkortet och sedan hänvisar till denna mediekälla (för att sedan trycka på att slaskens innehåll inte får spridas hur som helst) så finns anledning att börja fatta misstankar. Dvs att moderkortet finns - någonstans. Men vem hittade det? Det kan ju knappast ha hittats i samband med de andra mobildelarna. I så fall hade det kommit ut då.

Postaren eller jag misstar sig.
Det verkar som att oavsett vem som av oss har rätt kommer du tycka att det är fel eller mystiskt...
2016-04-30, 23:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Han kallade ju A*rianna.

Eh, vad var hotfullt eller aggressivt i mitt inlägg?
Är det sanningen som är det?

Du verkar inte ha förstått det jag skrev om vittnen som inte varit med om någon speciell händelse utan bara ska beskriva någon som de ointresserat sett som hastigast - det brukar inte gå så jättebra, ofta har man svårt för att gå in på detaljer. Vad ett förbipasserande vittne under kort tid sett är ju ingen absolut sanning vilket du verkar tro.
Åklagaren behövde inte fler vittnen, han hade redan vittnesbevisning och teknisk bevisning som styrkte händelseförloppet.
Klart som korvspad är varför Rönnbäck inte kallade pizzavittnet.
Hon förstod ju att den lite osäkra, diffusa beskrivningen av "lad-mannen" mycket väl kunde passa in på NB och hon ville knappast ha ännu mer som talade för NB:s skuld.

Adriana har själv varit med om en händelse som kunde ha fått ett allvarligt slut och som var viktig i utredningen.
Henne kan du naturligtvis inte jämföra med pizzavittnet.
Nerijus två advokater har ratat pizzavittnet.
Det borde säga dig något.
2016-04-30, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Postaren eller jag misstar sig.
Det verkar som att oavsett vem som av oss har rätt kommer du tycka att det är fel eller mystiskt...

Då får vi väl fråga "postaren" om moderkortet finns? I annat fall torde allt som "postaren" skriver vara påhittat och all beundran "postaren" har fått vara missriktad.

Frågetecken ska väl rättas ut. Annars är det både fel och mystiskt.
Senast redigerad av nopomil 2016-04-30 kl. 23:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in