2016-04-29, 18:22
  #48541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Suck. Exempel på det?

Det är nog bättre än att riksdagspolitiker gör bort sig? = MP, Löfven, Wallström, M:s löjliga att slå sig för bröstet för att "M-var-först-på-att-skärpa-mig-pol"

Om Alliansen fortfarande står bakom M:s nuvarande migpol och kommer med något trovärdigt svar på, hur man deporterar 150k-250k som fått avslag år 2018, kan jag köpa, att SD får 18%-25%. Annars kommers SD snarare att landa på 20%-30%


Räcker ganska väl att kolla hur kvällstidningarna agerat dagen efter varje val...
2016-04-29, 18:24
  #48542
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Eftersom andra partier skärpt sig?
Från Sahlin och Reinfeldt till Löfven och Batra. Löfven och Batra kan rent av ses som revolutionärer, så dåliga var deras företrädare
Det är naturligtvis en möjlig faktor. Men inget som Frysfacket verkade tycka ha betydelse.
2016-04-29, 19:02
  #48543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Din logik är lite svår att begripa sig på. SD ligger på närmare 25% idag. Om inget görs överhuvudtaget för att försämra partiets framtoning så spår du en minskning till 10%.

SD har ju, enligt ditt sätt att tänka, uppnått dagens rekordsiffror trots sina dåliga politiker, skandaler & andra brister. Varför skulle dessa dåliga politiker, skandaler & andra brister plötsligt börja få mer negativa konsekvenser framöver, om de inte haft det hittills?

Varför har man i så fall haft en rekorduppgång? Samma dåligheter som lett fram till en rekordartad uppgång skall alltså plötsligt istället ge upphov till ett lika stort ras de kommande åren?

Som sagt, din förklaringsmodell behöver nog finslipas en del.
Helt oväsentligt vad SD har mellan valen eller hur??Men som missnöjesparti säger många nu att dom skulle rösta på SD!Men när det är dags att rösta röstar dom inte på SD!Ett missnöjesparti brukar toppa på runt 13% och just därför jag skulle vara imponerad om SD kan få så många% i ett val till!
2016-04-29, 19:12
  #48544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Helt oväsentligt vad SD har mellan valen eller hur??Men som missnöjesparti säger många nu att dom skulle rösta på SD!Men när det är dags att rösta röstar dom inte på SD!Ett missnöjesparti brukar toppa på runt 13% och just därför jag skulle vara imponerad om SD kan få så många% i ett val till!

Vad lustigt inte SD hade 20%+ innan valet 2014 då. Jävla tomte
2016-04-29, 19:27
  #48545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Vad lustigt inte SD hade 20%+ innan valet 2014 då. Jävla tomte
Kalla mig gärna tomte det är ok!Den som lever får ju se!Det är ju efter valdagen vi får facit eller hur?
2016-04-29, 19:32
  #48546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Kalla mig gärna tomte det är ok!Den som lever får ju se!Det är ju efter valdagen vi får facit eller hur?

Vad tror du SD hade haft om det vore val imorrn?
2016-04-29, 19:39
  #48547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Vad tror du SD hade haft om det vore val imorrn?
Oj det var en svår fråga!Hmm då skulle jag nog gissa på runt 15% om valet skulle hållas imorgon helt utan förvarning!
2016-04-29, 19:41
  #48548
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Vad tror du SD hade haft om det vore val imorrn?

En majoritet. Dom är sveriges största parti just nu men Stefan Löfvens politburo tentakler försöker subverta dom verkliga siffrorna!
2016-04-29, 19:41
  #48549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Oj det var en svår fråga!Hmm då skulle jag nog gissa på runt 15% om valet skulle hållas imorgon helt utan förvarning!

Och varför skulle ALLA opinionsinstitut helt plötsligt överskatta SD när det varit tvärtom tidigare val?
2016-04-29, 19:44
  #48550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Och varför skulle ALLA opinionsinstitut helt plötsligt överskatta SD när det varit tvärtom tidigare val?
För att det just är mellan valen man visar sitt missnöje!
2016-04-29, 19:52
  #48551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
För att det just är mellan valen man visar sitt missnöje!

Och det missnöjet visade man inte mellan 2010-2014?
2016-04-29, 20:01
  #48552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Och det missnöjet visade man inte mellan 2010-2014?
Jag skrev innan att runt 13% brukar taket vara på ett missnöjesparti!Så grattis SD till ett bra val 14!Jag skulle bli mer imponerad om dom fick runt 13% igen!För att komma över 13%måste man ha en politik och just det har SD inte nu!Dom har för många personer på fel plats och för ingen politik alls!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in