Citat:
Jag finner det osannolikt att Sverker Åström var den KGB agent de kallade "Getingen". Att han spelade dubbla roller är mer troligt. Alla dessa sjuka misstankar hit och dit på alla nivåer får sin mycket enkla förklaring om man som Lingärde kunde berätta och både Bergling och Åström ger alla antydningar om i sina memoarer bara inser hur de mest självgoda eliternas eviga sammansvärjning är riktad mot allt vad demokrati och nationell rätt heter.
Wallroth, Schuback, Näss osv var utan tvekan sammansvurna till NATO där också det ryska brödraskapet GRU lika lätt kunnat ha infiltrerade medlemmar på samma nivå. När all info som Wallroth eller Näss i sin blåögda tro överlämnade åt NATO som trofasta förbindelseofficerare mycket snart märktes ha kommit i ryssarnas händer som ofta demonstrerades gällde det att hitta på avledande bortförklaringar. Det räckte då inte med att förfölja några enstaka med spionmisstankar som förr eller senare kunnat förverkligas utan som mot Palme och med MOP, Estonia, MAL osv erövra hela åklagarväsendet samtidigt med det totalitära infostyret.
Wallroth, Schuback, Näss osv var utan tvekan sammansvurna till NATO där också det ryska brödraskapet GRU lika lätt kunnat ha infiltrerade medlemmar på samma nivå. När all info som Wallroth eller Näss i sin blåögda tro överlämnade åt NATO som trofasta förbindelseofficerare mycket snart märktes ha kommit i ryssarnas händer som ofta demonstrerades gällde det att hitta på avledande bortförklaringar. Det räckte då inte med att förfölja några enstaka med spionmisstankar som förr eller senare kunnat förverkligas utan som mot Palme och med MOP, Estonia, MAL osv erövra hela åklagarväsendet samtidigt med det totalitära infostyret.
Carl Bildt har bara bra saker att säga om Sverker och det säger mig inte så lite,
Carl är i övrigt väldigt kritisk gentemot misstänkta röda sympatisörer. Olof Palme är ett bra exempel på det.
De homosexuella rekryteringar som förekom sköttes antagligen av Sverker och frågan är om han hade ett finger med i spelet då hbtq-personer skulle rekryteras inom Stockholmspolisen, eller vem var hans likasinnade inom RPS?
Till och med Stellan Bojerud och Sverker hade ett vänskapligt utbyte.
http://ulfbjereld.blogspot.se/2012/06/sverker-astrom-nagra-personliga.html?m=1
"Året var 1991 och det gällde ett radioprogram om Kuwait-kriget, som bl a Sverker Åström och jag skulle medverka i.
Han hade vid tidigare möten alltid behandlat mig som luft. Nu hälsade han mig med hånfylld röst, fastän att han väl visste att jag var överstelöjtnant:
- godmorgon, generalen
- vad svarar man på det, Ers Majestät?
Jag såg en glimt i hans ögon. Från den sekunden uppträdde han som min vän.
En tid senare satt jag på uteserveringen, restaurang Wasahof. Sverker cyklar förbi. Han stannar, gör tjänst till fots och kommer fram till mitt bord. Han ville informera mig om en säkerhetspolitisk fråga och samtidigt efterhöra min uppfattning.
Visst var han ofta arrogant och hade föga tålamod med dem, som inte kunde leva upp till hans tankevärld. Men för dem, som han släppte närmare, var han vänlig och omtänksam.
Jag känner saknad.
Stellan Bojerud"
Ledamoten i Sverkers minnesfond, Michael Sohlman's kopplingar till Bofors-skandalen vore bra att reda ut.
Ledamoten i Sverkers minnesfond, Örjan Berner's kopplingar till Bofors-skandalen vore bra att reda ut. Även, vet han säkert mer om Hilding Eek'död men även Algernon's.
Senast redigerad av Gothus 2016-04-29 kl. 11:53.
Senast redigerad av Gothus 2016-04-29 kl. 11:53.