2016-04-29, 09:43
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Var Hans von Hofsten ubåtskapten? En ubåtskapten var en örlogskapten, minns jag från min tid i flottan. Att vistas långa tider i ett trånga utrymmen med hälsofarligt stoff ombord kan förstås orsaka cancer.

Även om de flesta fall kunde botas redan då, så krävs modet att låta läkarundersöka sig så tidigt som möjligt, när man misstänker det värsta.

Ubåt ? Den LK jag snackar om har jag för mig sade sig vara även varit besättning på Ubåt ( jag har för mig att han sade detta, kan vara fel men har starkt för mig att denne sade så , kan ju även vara en slags förhörsteknik där de ser om man känner igen något som de nämner) .

Var var denne Hofsten stationerad ?
Citera
2016-04-29, 09:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Höjd och vinkel för skottet finns i den tekniska rapporten man har där dragit slutsatser om avstånd vinklar och till och med GM:s längd.......
När man inte ens kunnat erkänna den exakta fyndplatsen för kulan som Belich beskrev drar man säkrare slutsatser av alla uppenbara bortförklaringar hellre.
En sak kan vi åtminstone vara överens om. Det kan omöjligt ha varit fråga om någon längre pipa eller Magnum på kort håll och de vapen som Holmer visade upp och påstods ha levererats till Baresic och Durai på Täbyanstalten kunde man redan från början inse var ett villospår. Frågan var ju varför och vem av kurderna hade låtit sig bli inblandad i just den affären.
Citera
2016-04-29, 09:49
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
I tingsrätten modifierade han sin version och menade att han aldrig såg ett vapen utan omedvetet föreställde sig vapnet m.h.a. eldsflammorna.

Han gjorde alltså samma sak som Lisbet.

Modifierade sitt första vittnesmål i rätten. Det handlade aldrig om två gärningsmän, en revolver med lång pipa och långa eldsflammor, eller ett ansikte som aldrig iakttogs.

Alltså måste dessa två vara tillförlitliga vittnen eftersom det enbart byggde på omedvetna föreställningar. Där Rimborns aldrig ändrade vittnesmål ansågs vara ointressant.

I rättegångarna handlade det enbart om en sak. Att sätta dit CP. Alltså framställdes modifierade vittnesmål som en sanning.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-04-29 kl. 10:16.
Citera
2016-04-29, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
men kan det varit en ljuddämpare och kan det varit en pistol med hylsfångare? Eller är det ställt utom alla rimliga tvivel att det är , åtminstone pipan, från en S&W var min fråga.

De två sakerna kan man utesluta. Det var en knarkarkompis till CP som hittade på en sådan konstruktion av hembygge. Inte genomförbart.

Den subjektiva upplevelsen av ljud skall man inte lägga så stor vikt vid. Det är för många faktorer inblandade! Särskilt när det är ovana inblandade. Har själv varit med vid oväntad händelse i centrala Rom där polis sköt med 357. Trots att det skedde ca 15 meter från mig och jag är van hade jag svårt att identifiera riktningen och avståndet.
Citera
2016-04-29, 10:02
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
De två sakerna kan man utesluta. Det var en knarkarkompis till CP som hittade på en sådan konstruktion av hembygge. Inte genomförbart.

Den subjektiva upplevelsen av ljud skall man inte lägga så stor vikt vid. Det är för många faktorer inblandade! Särskilt när det är ovana inblandade. Har själv varit med vid oväntad händelse i centrala Rom där polis sköt med 357. Trots att det skedde ca 15 meter från mig och jag är van hade jag svårt att identifiera riktningen och avståndet.

Finns nog många knarkare som varit något innan det blev knarkare på grund av tex infektions sjukdomar som läkarkåren missar, tror många flummare, alkisar pundare skulle bli hjälpta av melatonin och eller en regel kur antibiotika tex, så att utesluta ingenjörskonst/kunnande hos folk bara så där är ytterligare ett bevis på brist på analysförmåga och bör bortses från.

De sköts med ett hagelgevär här i skogen i somras och det var på ca 50 meter och jag hade inga svårigheter att exakt lokalisera var skottet kom från.

Jag förstår att du inte förstod frågan helt klart.
Senast redigerad av Harfager 2016-04-29 kl. 10:07.
Citera
2016-04-29, 10:12
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
......Skottet mot Lisbeth Palme förbryllar och underhåller mig. Vilka rimliga och orimliga anledningar kan ligga bakom det......
Eftersom allt var mycket noga planlagt år i förväg så är det mest sannolika att Lisbet bara skulle låtsas bli beskjuten för att så också som målsägare slippa vittna inför domstol om vad hon delvis varit förberedd på. CP genomskådade henne ändå och när han sedan ville komma till tals med henne direkt om saken då den inte längre hade juridisk betydelse men moraliskt för dem båda beslöt Säpo utan moral att ha ihjäl CP.
Citera
2016-04-29, 10:28
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Han gjorde alltså samma sak som Lisbet.

Modifierade sitt första vittnesmål i rätten. Det handlade aldrig om två gärningsmän, en revolver med lång pipa och långa eldsflammor, eller ett ansikte som aldrig iakttogs.

Alltså måste dessa två vara tillförlitliga vittnen eftersom det enbart byggde på omedvetna föreställningar. Där Rimborns aldrig ändrade vittnesmål ansågs vara ointressant.

I rättegångarna handlade det enbart om en sak. Att sätta dit CP. Alltså framställdes modifierade vittnesmål som en sanning.
LPs vittnesmål ser jag inga problem med: hon såg inga gärningsmän alls, men väl två personer som befann sig ganska nära i ett tidigt skede. Dessutom kan hon ha försökt att berätta om de två män hon sett utanför bostaden tidigare. Att hon i efterhand bestämde sig för att den stirrande mannen var gm är ingen stor sak.

Delsborns modifiering har ingen udd mot CP. Dock menar han CP stämmer in på vad han såg.
Senast redigerad av iesho 2016-04-29 kl. 10:38.
Citera
2016-04-29, 10:28
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
......Efter pensioneringen 1994 studerade Bengt Wallroth vid Stockholms universitet bl a historia och statsvetenskap, vilket resulterade i en filosofie kandidatexamen. Bengt Wallroth invaldes i vår akademi 1986.
Citat:
Utan tvekan talar det för att han var en man med integritet i underrättelsesammanhang och förtroende i olika läger.
Vad ser du för integritet bland de sammansvurna?
Citera
2016-04-29, 10:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
..... i centrala Rom där polis sköt med 357. Trots att det skedde ca 15 meter från mig och jag är van hade jag svårt att identifiera riktningen och avståndet.
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
.......De sköts med ett hagelgevär här i skogen i somras och det var på ca 50 meter och jag hade inga svårigheter att exakt lokalisera var skottet kom från......
I stadsmiljö är det svårt att avgöra direkta riktningar men om skotten kommer från minsta olika håll hörs mycket stor skillnad. Att Lisbet var förberedd och nu helt övertygad om två gm så som de flesta scenarior i liknande sammanhang skulle ha planerats är därför det mest troliga.
Citera
2016-04-29, 10:52
Medlem
Kl. 23.40 Vid tiden för mordet befinner sig ett tiotal narkotikaspanare vid Sergels torg och Malmskillnadsgatan. Dessa blir plötsligt beordrade att bege sig till stationen på Kungsholmen där de får sitta och stirra på tapeterna. När de väntat en stund får de order att åka hem!

Sid 120 i "Statskupp i slowmotion"/Dammegård.
https://www.yumpu.com/sv/document/view/20282289/statskupp-i-slowmotion-ole-dammegard/163
Citera
2016-04-29, 11:07
Bannlyst
Man var tvungen att tvätta kulorna annars hade det snabbt avslöjats att det inte var rätt kulor.
Sen halar Holmer upp vapnen helt säker på att det var rätt. När vapenexperter sagt att det långt ifrån är säkert. Samma Holmer som glider förbi halvminuten efter mordet utan att stanna.
Holmer måste varit med i krigsib och gjorde som Cia/Nato sa.
Palmeutredningen verkar vara låsta av någon med mer makt.
Helt klart har de fått information om vilka spår de får gå och vilka de inte får gå.
Någon har alltså styrt Pu uppifrån. Vilka är det som har en sådan makt att man väljer att inte utreda vissa spår?
Holmer måste varit inblandat samt med sin livvaktstyrka skyddade mördarna.
Det var minst 2 opererande grupper en som skyddade/mörklade samt mördaren/mördarna.
Sen har i nog 2-3 grupper ovanför dem. Cia´s black op grupp via sydafrika via wedin/marinen/säpo/polisen
Senast redigerad av chimon 2016-04-29 kl. 11:52.
Citera
2016-04-29, 11:10
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Kl. 23.40 Vid tiden för mordet befinner sig ett tiotal narkotikaspanare vid Sergels torg och Malmskillnadsgatan. Dessa blir plötsligt beordrade att bege sig till stationen på Kungsholmen där de får sitta och stirra på tapeterna. När de väntat en stund får de order att åka hem!

Sid 120 i "Statskupp i slowmotion"/Dammegård.
https://www.yumpu.com/sv/document/view/20282289/statskupp-i-slowmotion-ole-dammegard/163

Jag har stött på uppgiften att Stellan Å jobbade på knarket vid tiden för mordet. Är det någon som kan bekräfta eller dementera?
Edit, nota bene, har inte fått uppgiften från Dammegård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in