Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag tror det kan vara han som tar kontakt med henne och hon är lugn i rösten. Han är isf nära henne redan.
Hörlurarna sitter i mobilen och följer med oavsett.
Jag skulle varken gå eller springa med en klumpig hjälm på huvudet - oavsett om det vore akut.
Jag skulle nämligen börja knäppa upp den och dra av under tiden - även om benen börjat röra på sig. Nåt så otympligt att ha på huvudet finns inte.
Jag skulle även vilja höra/veta vad det är han vill om det vore akut när jag väl är framme.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prudent
Håller med develi att hjälmen åker av rätt fort om man ska kommunicera med någon.
Tar av hjälmen, hänger lurarna kring halsen, kommer i samband med det på något vis åt uppringning av senaste kontakt, som var sms till pappan (aldrig använt iphone, vet ej om det är möjligt och i så fall hur).
Ok, igen då..
Har inte örhänget i ladans norra del, troligtvis lossat i samband med att hjälm dragits av just där?
Hjälm kan ha burits i handen av Lisa från mopeden över vägen, men varför annars sitter då ena handsken fast i jackans ärm?
Det är inte rimligt att knäppa upp hjälm och plocka ur hörlurar med varken en eller två sådana handskar på sig.
Varför ligger annars hörlurarna separat från allt annat jämte rishögen?
Kom igen nu, ni är klipska bägge två.
Edit
iPhone-lurar har för kort sladd för att hängas runt halsen.
Dom kan nästan uteslutande bara hängas längs bringan.