2016-04-28, 13:14
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Det är förbundets sätt att blunda inför att det man utåt uppger sig stå för är en omöjlighet att helt realisera. Då passar det bra att bötfälla klubbarna och håva in stålar och samtidigt suga av politikerna som sprider korkade förenklingar, inte sällan sådana politiker som avskyr fotboll och supportrar som fenomen.
Enda gången förbundet erkänt att arrangörernas ansvar, så som det ser ut nu, är orimligt var när de själva var arrangörer under cupfinalen 2013 där det stormades och kastades bengaler.

Omöjligt för oss att förhindra sa Anders Sigurdsson då och tvagade sina händer.
Citera
2016-04-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Han och vi andra syftade nog på att låta resultatet 0-0 skall gälla för att det var det som var aktuellt när matchen bröts. Skulle det stå 1-3 skulle det resultatet gälla när det är så lite kvar av matchen.

Om man låter det aktuella resultatet gälla efter avbrott, så riskerar man att "suportrar" kastar in saker för att nryta matchen när sitt eget lag vinner...
Citera
2016-04-28, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beedan
De sa igår att det skulle komma under morgondagen (idag). Så kommer väl antagligen i eftermiddag. Borde inte vara så svårdömt. För mig solklar 0-3 seger till Malmö då IFK nu gått ut och sagt att de vet vem förövaren är och således är det garanterat en i deras led. Borde inte vara så mycket att diskutera.

För de som är intresserade: jag mailade SvFF och de meddelade att ett beslut kommer först nästa vecka.
Citera
2016-04-28, 17:28
Medlem
Skulle inte bli förvånad om det vänder för Elfsborg just idag mot Djurgården.
Citera
2016-04-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Jag gillar inte att en enskild persons verk kan resultera i 0-3 för en klubb. En kollektiv bestraffning så det heter duga. På så sätt skulle man ju kunna infiltrera ett motståndarlags sektion, kasta in ett knallskott och ge sitt eget lag segern.

Självklart måste förövaren identifieras innan man dömer 0-3. Men jag är positiv! För att få "dräggen" att fatta så måste det svida för laget man håller på. Jag skulle gärna se lite mer som i Italien att de som missköter sig får saftiga poängavdrag så att ni oundvikligen blir indragna i bottenstriden... -9 eller -18 vore lagom. Då skulle klubbarna snabbt stänga av er låtsassupportrar.
Citera
2016-04-28, 17:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Självklart måste förövaren identifieras innan man dömer 0-3. Men jag är positiv! För att få "dräggen" att fatta så måste det svida för laget man håller på. Jag skulle gärna se lite mer som i Italien att de som missköter sig får saftiga poängavdrag så att ni oundvikligen blir indragna i bottenstriden... -9 eller -18 vore lagom. Då skulle klubbarna snabbt stänga av er låtsassupportrar.

Problemet är ju att de idioter som håller på inte bryr sig nämnvärt om laget utan bara sin egen klan av neandertalare.
Citera
2016-04-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om jag har förstått resonemanget rätt så bröts matchen p.g.a att ass. domare inte kunde fullfölja sitt uppdrag. Jonas Eriksson sa i TV att de diskuterade att spela matchen klar men att det inte gick.

Sedan stormades planen av en överförfriskad norrman med hockeyfrilla som grädden på moset.

3 - 0 till MFF är rimligt liksom en matchs avstängning för Sana för flaggkastningen. Hur IFK ska bestraffas har jag ingen åsikt om men någon bestraffning lär det nog bli.
Träffades även reservdomaren? För visst finns det en reserv om exempelvis om ena domaren skulle bli skadad.

Inkastat knallskott i kombination med Sanas spjutkast in i hemmaklacken skapade nog en situation där säkerheten inte kunde garanteras. Snarare än att ena linjeman blev skrämd av en smällare, oavsett vad som sas i Cmoreintervjun
Citera
2016-04-28, 18:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Träffades även reservdomaren? För visst finns det en reserv om exempelvis om ena domaren skulle bli skadad.

Inkastat knallskott i kombination med Sanas spjutkast in i hemmaklacken skapade nog en situation där säkerheten inte kunde garanteras. Snarare än att ena linjeman blev skrämd av en smällare, oavsett vad som sas i Cmoreintervjun

Jag tror inte att någon annan domare blev skadad men om ass. domare inte är i skick att fortsätta så kanske han inte kan sköta 4:e domarens uppgift. För visst måste det finnas en fjärde domare på plats?
Citera
2016-04-28, 18:46
Medlem
simonvps avatar
Chocktillstånd eller inte: visst borde väl Sana straffas väldigt hårt för sitt "spjutkast"? Vore galet om man blundade helt och hållet för det.
Citera
2016-04-28, 18:49
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Chocktillstånd eller inte: visst borde väl Sana straffas väldigt hårt för sitt "spjutkast"? Vore galet om man blundade helt och hållet för det.

Hårt vet jag inte, men straffas bör han. MFF har dock gått ut med att dom inte straffar honom.

Hörnflaggan träffade tydligen en tolvåring.

Citera
2016-04-28, 18:53
Medlem
nomadics avatar
Samtidigt som det utspelade sig fatala pinsamheter på vissa äckliga arenor igår så lyckades vi ta oss upp i delad serieledning på något sätt. Trots att känslan fortfarande inte överlag är bra kring laget.

Jag sa inför säsongen att skulle vi lyckas sätta vårt försvarsspel i år så skulle det kunna bli spännande och det är väl just där problemet ligger. Det håller liksom inte i längden att släppa in minst billiga två mål i typ varje match hur spännande offensiv vi än stundtals må ha...

I förra omgången lyftes Astrits rabona fram som en av omgångens absoluta höjdpunkter. Vad ska man då säga om följande boll?

http://www.fotbollskanalen.se/video/3351550/holmberg-tvamalsskytt---satter-3-1-for-orebro/
Citera
2016-04-28, 18:58
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hårt vet jag inte, men straffas bör han. MFF har dock gått ut med att dom inte straffar honom.

Hörnflaggan träffade tydligen en tolvåring.

Spoilern

Men han borde ju fått rött kort direkt för förseelsen, såg något liknande på Youtube från grekiska ligan där det regnade saker över en spelare, han kastade upp en öl (?) och fick rött kort direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in