Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-28, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
Opinionsmätningarna säger annat. Men mycket hinner hända till november. Så det finns visserligen en risk att han blir president, men det är en rejäl uppförsbacke dit.

50-50% skulle jag säga det är för tidigt att ta dessa polls seriöst.
2016-04-28, 02:57
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det "där" är den där grejen..

För han talar ju om att radikal islam är ju närmast i krig med USA (o saudi sponsar ju ISIS). Sedan i nästa andetag att han nog är "polare" med Gulf-stater, och bashar Iran (till säkert Saudis stora glädje)

Antar nog att saudiska kungahuset närmast pöser över pengar till fru Clinton i sommar/höst.., för säkerhets skull.

För en förändring kan nog vara på väg.

-I minsta fall kanske Trump nöjer sig med att Saudi betalar för USA`s baser där för skydd..(han har ju varit inne på dessa tankar)
-I största fall, att Trump ser över relationerna helt och hållet..

Det enda vi kan vara säkra på är att om Trump har den större förändringen av relationen till SA i sikte, så kommer han inte att rätt upp och ner berätta precis vad han tänker göra. Oroliga själar här i tråden kräver det av honom. Men då har de inte förstått Trump, och de har glömt en av de viktigaste grundsatserna i hans filosofi, nämligen att berätta precis vad man tänker göra (och när och hur), för att blidka tjatiga journalister och väljare, så som politikerklassen gör, är stuuuupid.

Men om vi lägger ihop de olika pusselbitarna han ger oss, så framträder en bild:

1. Liksom för många andra länder säger han att SA måste betala för att USA sköter deras försvar. Men i SA's fall så lägger han alltid till, att utan denna hjälp så skulle de falla ihop på en vecka. Budskapet är att han har SA helt i ett grepp om pungkulorna, och att han kan klämma till hur hårt eller löst han vill, och närhelst han vill.

2. I talet nämner han SA en enda gång, men inte under rubriken "friends" utan under rubriken "our rivals no longer respect us", tillsammans med Cuba och Nordkorea.

3. Han vill släppa de 28 sidorna ur 9/11-rapporten. De vill inte de som vill behålla USA's perversa relation till SA.

4. Det faktum att han aldrig säger hitte-på-ordet "islamism" utan alltid talar om islam, som i 'islam hates us', visar att han har en djupare förståelse för hur saker och ting hänger ihop i den regionen.

5. Sen säger han också "we’re going to be working very closely with our allies in the Muslim world, all of which are at risk from radical Islamic violence". Det är ett uttalande som är öppet för tolkning, och vad man tror att menar med det beror såklart på vad man tror om honom i övrigt. Det starkaste uttalandet han har gjort om regionen är att det hade varit bättre om Saddam och Khadaffi hade varit kvar "because they killed terrorists". Det här är en återgång till en Kissinger-aktig hållning där man gärna har skitstövlar (militärdiktatorer osv., helst puppets) vid makten eftersom det skapar stabilitet i regionen. I ett sånt perspektiv är Assad den naturlige bundsförvanten. Turkiet är mer tveksamt, trots att det är en ally idag. Trump har ju sagt att fel länder är med i NATO. Beträffande SA kan jag tänka mig att hans plan är att applicera ett fett kläm på deras skröpliga pungkulor och omgöra relationen så att SA i praktiken blir en amerikansk lydstat. Keep the oil, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ok. Jag skrev tillägget i mitt inlägg precis efter du hann citera. Men jag hittade svaret på min fråga. Det var inte AIPAC-talet utan ett annat tal:

WATCH: Donald Trump Says 'Iran Wants to Take Over Saudi Arabia'

http://www.haaretz.com/israel-news/videos/1.695210

Tydligen hoppas du på att regionen ska domineras av ett jättelikt iranskt imperium, där de kontrollerar i stort sett alla oljeresurserna (Iran, Irak och SA). Den enda grunden för denna önskan tycks vara ett extremt israelhat, som följs av en fiendens-fiende-är-min-vän-idé (ännu en typ av amerikanskt kardinalfel som skapat så mycket helvete i regionen), och landar i en önskan om maximal makt för IRI (Islamiska Republiken av Iran).

Regionen mår bäst av att makten och oljeresurserna är splittrade. Keep the oil!

Bara för att en åtgärd råkar vara bra för Israel också, betyder det inte att den är dålig, eller att den är gjord för Israels skull. Tänker man så, så har ens Israel-antipati slag knut på sig själv och nått patologiska nivåer. Och omvänt, bara för att något är maximalt dåligt för Israel så betyder det inte att det är bra för oss. Att förlora kontrollen över all olja i Mellanöstern vore såklart katastrofalt för USA och Västvärlden.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-04-28 kl. 03:13.
2016-04-28, 10:24
Bannlyst
Tror inte jag har sett det mer glasklart än vad jag gör nu, vilka som bashar Trump för hans Amerika först foreing policy...på CNN har dom gått till full attack mot honom med konstiga obama/hillary pundits. Ganska glasklart att det finns många förrädare där i USA :P
2016-04-28, 12:18
Medlem
En oerhört fascinerande personlighet att följa vilket även den här trådens omfång vittnar om. Till och med hans belackare äter,sover och skiter Trump. Det är endast åtta månader sedan Trump tillkännagav sin kandidatur men det känns som om det är åtta år..

Knappt en dag har passerat utan nya stora rubriker och när det någon enstaka gång har blivit lite stiltje så har han alltid kastat fram ett nytt köttben för medierna att kalasa på allt medan de övriga kandidaterna sliter sina hår i den permanenta mediaskuggan. Ta Ted Cruz som exempel. I ett normalt val så skulle han porträtteras som den store satan inte minst i svenska medier men i det här valet så kan den genomsnittlige Aftonbladetläsaren sannolikt inte ens känna igen hans ansikte utan ett namnförtydligande under bilden..

Han talar till bönder på bönders vis och med de lärde på latin. Inga svårigheter med att växla om från det ena sammanhanget till det andra. Först ett väl underbyggt tal om foreign policy primärt riktat till en politiskt kvalificerad målgrupp och sen rätt ner i gyttjan med lyin Ted,grisen Kasich och crooked Hillary inför en jublande jättepublik..

Jämför det med sopan Hillary som har erkänt svårt att prata inför publik och står och stammar som en jävla idiot så fort hon blir satt under press. Och den press som Trump kommer att sätta på den gamla häxan kommer att få allt hon tidigare upplevt att framstå som en smekmånad i Karibien på lyxhotell..
2016-04-28, 14:00
Medlem
usb3s avatar
Lyssnade nyss på Trumps tal om sin utrikespolitik. Skulle säga att det är hans bästa tal hittills. Väldigt proffsigt och väldigt tydligt:
https://www.youtube.com/watch?v=XW8RqLN3Qao

En kortare analys av talet:
https://www.youtube.com/watch?v=EpYOYf7AilI

Känns som att han nu går in för att ena partiet och få stora delar av etablissemanget att sluta upp bakom honom.
2016-04-28, 14:44
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deepineuphoria
Tror inte jag har sett det mer glasklart än vad jag gör nu, vilka som bashar Trump för hans Amerika först foreing policy...på CNN har dom gått till full attack mot honom med konstiga obama/hillary pundits. Ganska glasklart att det finns många förrädare där i USA :P

Oh ja, och så har det varit i snart hundra år: https://theoptimisticconservative.wordpress.com/2013/07/30/facts-and-implications-notes-on-diana-wests-american-betrayal/

Vänsterns gift har spritt sig i Amerikas blodådror sen långt långt tillbaka. Smittan har under långa perioder tagit över hela värdkroppen. Det är mycket som Trump har att stå upp emot, och vrida rätt.
2016-04-28, 17:12
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
En oerhört fascinerande personlighet att följa vilket även den här trådens omfång vittnar om. Till och med hans belackare äter,sover och skiter Trump. Det är endast åtta månader sedan Trump tillkännagav sin kandidatur men det känns som om det är åtta år..

Knappt en dag har passerat utan nya stora rubriker och när det någon enstaka gång har blivit lite stiltje så har han alltid kastat fram ett nytt köttben för medierna att kalasa på allt medan de övriga kandidaterna sliter sina hår i den permanenta mediaskuggan. Ta Ted Cruz som exempel. I ett normalt val så skulle han porträtteras som den store satan inte minst i svenska medier men i det här valet så kan den genomsnittlige Aftonbladetläsaren sannolikt inte ens känna igen hans ansikte utan ett namnförtydligande under bilden..

Han talar till bönder på bönders vis och med de lärde på latin. Inga svårigheter med att växla om från det ena sammanhanget till det andra. Först ett väl underbyggt tal om foreign policy primärt riktat till en politiskt kvalificerad målgrupp och sen rätt ner i gyttjan med lyin Ted,grisen Kasich och crooked Hillary inför en jublande jättepublik..

Jämför det med sopan Hillary som har erkänt svårt att prata inför publik och står och stammar som en jävla idiot så fort hon blir satt under press. Och den press som Trump kommer att sätta på den gamla häxan kommer att få allt hon tidigare upplevt att framstå som en smekmånad i Karibien på lyxhotell..
Trump engagerar verkligen, det ser man på trådens storlek som sagt. Han måste vara rätt man på rätt plats annars skulle han få en axelryckning som de flesta andra presidentkandidaterna här.
2016-04-28, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Oh ja, och så har det varit i snart hundra år: https://theoptimisticconservative.wordpress.com/2013/07/30/facts-and-implications-notes-on-diana-wests-american-betrayal/

Vänsterns gift har spritt sig i Amerikas blodådror sen långt långt tillbaka. Smittan har under långa perioder tagit över hela värdkroppen. Det är mycket som Trump har att stå upp emot, och vrida rätt.

Jävligt bra läsning det är lite så jag har dragit slutsatser också...Reagan vann helt enkelt inte över Sovjet utan det kriget håller på än. Om du känner till boken "The Art Of War" av Sun Tzu så kan man dra mycket liknelser också...hans vision att man bl.a inte behöver avfyra ett endaste skott för att slå ut sina fiender. Trump or bust är det enda som gäller och ju närmare general vi kommer så tror jag folk kommer fatta vad det är som står på spel.

Hans foreign policy tal igår var ju en stor fet lyxtårta iallafall..det i kombination med Cruz otroligt desperata försök att få lite mediatid genom att picka Fiorina som hans VP, "The outsource queen, mrs globalist".

Kolla den här, alltså man får lite skräckvibbar ändå eller? klippet är från igår..vad fan?! Det
är liksom bara någon bakgrundsmusik som fattas så har hon gått full retard!

https://www.youtube.com/watch?v=5By5FNb4ldA
2016-04-28, 17:38
Bannlyst
Bobby Knight endorsade Trump igår om ni missade....sjuk jävla snubbe, helskön verkligen. Tydligen en legend inom basket där...typ lika alpha som Trump
2016-04-28, 17:46
Bannlyst
John Boehner: Ted Cruz Is A ‘Miserable Son Of A Bitch’

Free fall för Cruz och Establishment nu, Trump lutar sig tillbaka och har det trevligt i Indiana..såg att han sover på ett motell t.o.m.

http://www.breitbart.com/big-government/2016/04/28/john-boehner-ted-cruz-miserable-son-bitch/

"Lucifer in the Flesh"!!! Det här är alltså top establishment profiler som totalt tappat det med Cruz
http://www.thegatewaypundit.com/2016/04/john-boehner/
2016-04-28, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Idag var det en bra sammanfattning av, vad Trump sagt under diverse intervjuer. Och en ok framförande, då man såg, att Trump inte var bekväm i sin nya roll.
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Dåliga tal? Jag lyssnade visserligen inte på hela talet, men av det jag hörde så var det klockrent. Vad var det du ogillade?
Jag borde "citera" mitt förra inlägg. Jag gillade inte hans framförande, men tyckte, att han var rätt i sak. Han kunde dock tona ner Iran-snacket.
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Trump har sagt att han kommer släppa de hemlighetsstämplade 28-sidorna från 9/11-utredningen - och dessa sidor sägs innehålla material som pekar på att Saudiarabien sponsrade terroristerna och är ansvariga för 9/11. Så ifall man undrar vart Trump står angående Saudi så vet ni nu.
Japp. Som jag sagt, SA är USA:s bitch
2016-04-28, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hatar Cruz men är på hans sida här Cruz var den ända som kämpa för att inte Obama skulle få igenom sina planer, Boehner och Co gav Obama allt på ett silverfat. När USA var på väg att stängas ner eftersom Cruz inte ville ge upp, så gick alla kanaler emot Cruz och gjorde honom till fiende. Vilket kommer hända med Trump också som vi såg igår när alla kanaler kritiserade Trump för talet igår. Så jag är på Cruz sida här fast jag hatar honom.

Ett rövhål på Fox News försöker övertala en Trump delegat från Pennsylvania att inte rösta på honom.

https://www.youtube.com/watch?v=q6FlesBSxE8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in