Citat:
Ursprungligen postat av
frusciantelo
Inte bekväm? Det håller jag inte alls med om. Han var lika självsäker och fast som foten på ett berg.
Han var inte helt bekväm, tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
frusciantelo
De flesta har fått bilden av Trump som en lös kanon utan djupare förklaringar till sina policys.
De flesta som kollar på SVT-liknande trams. Kollar man på någon av hans längre intervju, föstår man, att han ingen
"lös kanon". Och rallies är inte alls samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
frusciantelo
Det här talet var en bra försmak av Trumps logik och sunda förhållningssätt.
Som sagt, var det inget nytt. Säg upp ditt SVT-abonemang
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
In this we’re going to be working very closely with our allies in the Muslim world, all of which are at risk from radical Islamic violence.
He has treated Iran with tender love and care and made it a great power in the Middle East – all at the expense of Israel, our other allies in the region and, critically, the United States.
Nej. Telepromter-Trump är bekymrad över att Iran hotar både Saudi och Israel.
Det duger nog inte för att du skulle tycka att
"jag inte hört någon amerikansk politiker verka så bekymrad över att de hotas av Iran, som Trump."
Och återigen handlade i första hand om Iran-Israel relationer.
Sedan sitter SA på massa pengar, som Trump så småningom vill flytta till USA, utan onödig destabilisering. Det innebär dock inte, att SA kan köpa sig rätt till vad som helst. De ska veta sin plats..
"When President Obama landed in Cuba on Air Force One, no leader was there to meet or greet him – perhaps an incident without precedent in the long and prestigious history of Air Force One.
Then, amazingly, the same thing happened in Saudi Arabia -- it's called no respect."
Detsamma kommer nog att gälla, om än i mycket mindre skala, även Israel och Ryssland