Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-27, 21:09
Medlem
Fris avatar
Hitlary, en sovjetkommunist, en kanadensare och whatshisname är det verkligen allt som det där mytomspunna etablissemanget kan mönstra? Det är lika störande som sopor på elljusspåre. Nån har missat korgen liksom. Ojojoj, Trump hånar det politiska skådespelet, kejsaren är verkligen naken. It's so easy I should've done it twenty years ago. Eric will.
Senast redigerad av Fri 2016-04-27 kl. 21:13.
2016-04-27, 21:11
Medlem
kato85s avatar
Om Trump vinner valet:

USA ingår allians med Ryssland, skrotar NATO, skrotar samarbetet med Sydkorea och samtliga biståndsprojekt till tredje världen.
Ger fritt spelrum för Ryssland, Israel, Kina och Nordkorea.
Flertalet krig kommer garanterat att blossa upp i Asien och Mellanöstern, i värsta fall även Europa.

Resten kan ni se i "Ockuperat" som går på SVT Play.
Senast redigerad av kato85 2016-04-27 kl. 21:43.
2016-04-27, 21:12
Medlem
trailblasers avatar
Viktigt att Trump tog en tydlig ställning för Israel, den enda demokratin i mellanöstern, och mot de islamistiska terrorstaterna.
2016-04-27, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Inte bekväm? Det håller jag inte alls med om. Han var lika självsäker och fast som foten på ett berg.

Han var inte helt bekväm, tycker jag.
Citat:
De flesta har fått bilden av Trump som en lös kanon utan djupare förklaringar till sina policys.
De flesta som kollar på SVT-liknande trams. Kollar man på någon av hans längre intervju, föstår man, att han ingen "lös kanon". Och rallies är inte alls samma sak.
Citat:
Det här talet var en bra försmak av Trumps logik och sunda förhållningssätt.
Som sagt, var det inget nytt. Säg upp ditt SVT-abonemang

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
In this we’re going to be working very closely with our allies in the Muslim world, all of which are at risk from radical Islamic violence.

He has treated Iran with tender love and care and made it a great power in the Middle East – all at the expense of Israel, our other allies in the region and, critically, the United States.

Nej. Telepromter-Trump är bekymrad över att Iran hotar både Saudi och Israel.
Det duger nog inte för att du skulle tycka att "jag inte hört någon amerikansk politiker verka så bekymrad över att de hotas av Iran, som Trump."
Och återigen handlade i första hand om Iran-Israel relationer.

Sedan sitter SA på massa pengar, som Trump så småningom vill flytta till USA, utan onödig destabilisering. Det innebär dock inte, att SA kan köpa sig rätt till vad som helst. De ska veta sin plats..

"When President Obama landed in Cuba on Air Force One, no leader was there to meet or greet him – perhaps an incident without precedent in the long and prestigious history of Air Force One.

Then, amazingly, the same thing happened in Saudi Arabia -- it's called no respect."

Detsamma kommer nog att gälla, om än i mycket mindre skala, även Israel och Ryssland
2016-04-27, 21:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det duger nog inte för att du skulle tycka att "jag inte hört någon amerikansk politiker verka så bekymrad över att de hotas av Iran, som Trump."
Och återigen handlade i första hand om Iran-Israel relationer.
Ok. Jag skrev tillägget i mitt inlägg precis efter du hann citera. Men jag hittade svaret på min fråga. Det var inte AIPAC-talet utan ett annat tal:

WATCH: Donald Trump Says 'Iran Wants to Take Over Saudi Arabia'

http://www.haaretz.com/israel-news/videos/1.695210
2016-04-27, 21:24
Medlem
Fris avatar
Han hade kunnat nämna att det var under Obama och Hitlary som Nordkorea blev en kärnvapenmakt och exporterade långdistansraketer till Iran. (Och nån nobelpristagare i fysik borde söka audience och förklara hur viktig rymdfart är i dagens säkerhetspolitik med tanke på Irans pch NKs hot).
2016-04-27, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ok. Jag skrev tillägget i mitt inlägg precis efter du hann citera. Men jag hittade svaret på min fråga. Det var inte AIPAC-talet utan ett annat tal:

WATCH: Donald Trump Says 'Iran Wants to Take Over Saudi Arabia'

http://www.haaretz.com/israel-news/videos/1.695210
Citat:
"One thing I see out there just happened today in Tehran," Trump said. "They're burning down the Saudi Embassy, you see that? Now, what that is is Iran wants to take over Saudi Arabia. They always have. They want the oil, OK? They've always wanted that."
Trump är mer bekymrad över, vem som ska mjölka SA. Och han är lika bekymrad över, att Iran kommer att mjölka Irak. Trump tycker alltså, att SA är USA:s bitch. Och han vill, att både Iran och SA ska förstå det.
2016-04-27, 22:43
Medlem
Säger ganska mycket om Ted Cruz att Fiorina är det bästa han kan hitta som VP ingen vill vara hans VP. För Trump finns bara två val och det är Rubio eller Tim Scott . Med Rubio får han Cubans and Puerto Ricans för att vinna Florida samt resten av GOP. Med Tim Scott vinner han swingstates med hjälp av svarta.
2016-04-27, 22:47
Medlem
Fris avatar
Redan som folkets kandidat har han döpt om ett annat land. Tansa-nia har blivit Tansanja.
"-But, that's not what it's called?!
-No? Well, from now on it is! Download an update
."
Senast redigerad av Fri 2016-04-27 kl. 22:49.
2016-04-27, 22:59
Bannlyst
Trots Trumps relativt dåliga tal, är jag ganska optimistisk. Inga stora tabbar och rätt i sak.
Det, som jag gillar i Trump, är, att han är bra på A/B testing.
Citat:
In marketing and business intelligence, A/B testing is a term for a randomized experiment with two variants, A and B, which are the control and variation in the controlled experiment.[1] A/B testing is a form of statistical hypothesis testing with two variants leading to the technical term, two-sample hypothesis testing, used in the field of statistics.
2016-04-27, 23:01
Medlem
RogerRogers avatar
Mycket att gilla i det här talet. Han vill satsa på stabilitet i omvärlden istället för nationsbyggnad à la Västerlandet, bättre relationer med Ryssland, sätta fokus på hotet från islamismen, med mera. Löftet om att snabbt besegra IS är hoppfullt men tyvärr knappast realistiskt.

Opartiska SVT såg förstås halva glaset tomt som vanligt. Den tunga kritiken från deras usla korrespondent (Bjerström?) riktades bland annat emot hur Trump uttalade Tanzania.
2016-04-27, 23:06
Medlem
SmokeyNegronis avatar
En rätt skön artikel ifrån Townhall:

Donald Trump – Winning Like It’s the 1980s All Over Again

Citat:
As a Reagan baby, I’ve always loved what America in the 1980s stood for...

And he's bringing out all of the 1980's hotshots out of hibernation to Make America Great Again with their last breath. Clint Eastwood, Bruce Willis, Kirstie Alley, Jean Claude Van Damme, Gary Busey, and countless others...

Trump is bringing in the Al Bundy vote. The A-Team love him. Alf thinks he’s great...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in