Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Trots Trumps relativt dåliga tal, är jag ganska optimistisk. Inga stora tabbar och rätt i sak.
Det, som jag gillar i Trump, är, att han är bra på A/B testing.

Dåliga tal? Jag lyssnade visserligen inte på hela talet, men av det jag hörde så var det klockrent. Vad var det du ogillade?

Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Trump är mer bekymrad över, vem som ska mjölka SA. Och han är lika bekymrad över, att Iran kommer att mjölka Irak. Trump tycker alltså, att SA är USA:s bitch. Och han vill, att både Iran och SA ska förstå det.

Trump har sagt att han kommer släppa de hemlighetsstämplade 28-sidorna från 9/11-utredningen - och dessa sidor sägs innehålla material som pekar på att Saudiarabien sponsrade terroristerna och är ansvariga för 9/11. Så ifall man undrar vart Trump står angående Saudi så vet ni nu.
2016-04-27, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Dåliga tal? Jag lyssnade visserligen inte på hela talet, men av det jag hörde så var det klockrent. Vad var det du ogillade?

Trump har sagt att han kommer släppa de hemlighetsstämplade 28-sidorna från 9/11-utredningen - och dessa sidor sägs innehålla material som pekar på att Saudiarabien sponsrade terroristerna och är ansvariga för 9/11. Så ifall man undrar vart Trump står angående Saudi så vet ni nu.

Därför Saudi hotar med att withdraw sina assets i USA om dom släpper 28 sidorna...700 miljarder dollar typ...fan gör dom med så mycket assets i USA kan man undra? Det är ju uppenbart att dom gömmer något
2016-04-27, 23:14
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Lite intressant info om CA (och Crusich-pakten) ifrån NYT:
http://www.nytimes.com/2016/04/27/upshot/why-donald-trump-is-probably-two-states-from-victory.html

Citat:
Mr. Kasich is strong in the Bay Area and parts of Los Angeles; Mr. Cruz is stronger in parts of Southern California and the Central Valley.

The competing strengths of Mr. Trump’s opponents in California will make it harder for the two campaigns to coordinate than in Indiana. It’s unlikely that Mr. Kasich’s campaign will agree to withdraw its effort in the state, and with good reason: Mr. Kasich’s strength in liberal areas could help block Mr. Trump from winning congressional districts in Los Angeles and the Bay Area.

Instead, the two campaigns are reportedly considering a deal to divvy up which of California’s 53 congressional districts they will compete in. There is little precedent for this kind of alliance, and it’s hard to say whether it could be communicated well to voters who aren’t accustomed to sophisticated, district-by-district tactical voting.

There’s not much time for Mr. Kasich and Mr. Cruz to come to a decision. Ballots for the California primary will be mailed out in just two weeks, and nearly 80 percent of California voters cast ballots by mail.

Trump verkar medveten om detta och håller ett rally i CA imorgon (fast före det hinner han med två i IN).
2016-04-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deepineuphoria
Därför Saudi hotar med att withdraw sina assets i USA om dom släpper 28 sidorna...700 miljarder dollar typ...fan gör dom med så mycket assets i USA kan man undra? Det är ju uppenbart att dom gömmer något

Precis, de kommer dock inte våga göra det. Det är möjligt att Obama också släpper denna rapport, men då kommer vissa delar vara censurerad eftersom han inte vill göra sig ovän med Saudi.
2016-04-27, 23:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deepineuphoria

Man kan ju vrida på frågan även med 180 grader..

Har Saudi egentligen råd att göra sig ovän med Trump som president och schasa ut USA. Ok.., de kan ta sina pengar och dra, så är de helt ensamma och exponerade mot interna och utländska hot.

Pengarna i sig, är ju ingen garanti för säkerhet.

USA är ju inte heller längre beroende utav Saudi-oljan, det frackas ju friskt i USA.
2016-04-27, 23:33
Medlem
en1kronas avatar
Nu när Trump och Hillary möts så borde väl Trump ändå vinna?
2016-04-28, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
Opinionsmätningarna säger annat. Men mycket hinner hända till november. Så det finns visserligen en risk att han blir president, men det är en rejäl uppförsbacke dit.
2016-04-28, 00:20
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Självklart!
Hitlary har en hel politisk livstid av misslyckande att stå till svars för. Hon är en väldigt dålig talare, väldigt opersonlig. Gifte sig som jurist in i politikens värld. Donald kan lätt göra parodi på henne. Jag tror han kommer att gå långt bortom smeknamn och kyssa henne personligen där det tar som bäst, och alla kvinnor kommer att älska Trump, han kommer att vinna dem alla. Han har sparat kvinnorna till sist, till kapitlet med Hitlary.
2016-04-28, 01:05
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Mycket att gilla i det här talet. Han vill satsa på stabilitet i omvärlden istället för nationsbyggnad à la Västerlandet, bättre relationer med Ryssland, sätta fokus på hotet från islamismen, med mera. Löftet om att snabbt besegra IS är hoppfullt men tyvärr knappast realistiskt.

Jag har nu lyssnat på talet igen, mer fokuserat och med manuset bredvid, och jag måste säga: Det här är ju helt lysande!

Han är mer eller mindre klockren på varje punkt, och med ett filosofiskt djup som värmer hela min själ. Jag liksom känner att nu börjar det 21:a århundradet!

Ni vet, historiker talar om "det långa 1800-talet", som började 1789 och slutade 1917 (i april om ni frågar mig), varpå 1900-talet började. Men när slutade 1900-talet? Först tänkte man 1989, men det ledde bara till 1900-tal på steroider. Men 2001 då? Nejdå, det ideologiska vansinnet nation-building-katastroferna bara ökade. Jag börjar tro att 2016 kan markera startpunkten på det verkliga 2000-talet. Vi får se.

Stora proportioner har under alla omständigheter det här talet. Jag får ibland en känsla av att inte ens Trump själv förstår hela vidden av vad han håller på med. Allt elände som USA har hållit på med, sen Woodrow Wilson öppnade Pandoras box, ser ut att få sin slutpunkt och reverseras.

Jag trodde att USA skulle falla i det här århundradet. Men Trump kan rädda det och skapa en värld av fred och ordning, där det finns en plats för USA, i samverkan, konkurrens och maktbalans med Kina och Ryssland (och så småningom Tyskland). Mera som den välfungerande världsordningen vi hade på 1800-talet.
2016-04-28, 01:13
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Nu är han tillbaks till being unpresidential på rallyt i Indiana:

I don't like the way Kasich eats. And I don't like the way Cruz talks.

I'm afraid to be too presidential, because we need to win...

2016-04-28, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nu är han tillbaks till being unpresidential på rallyt i Indiana:

I don't like the way Kasich eats. And I don't like the way Cruz talks.

I'm afraid to be too presidential, because we need to win...

Haha, ja det är ju så sant så. När man väl har "fattat" the Don, så inser man att han är ett geni, och om han blir vald president kan han gå till historien som en av de största.
2016-04-28, 01:32
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Haha, ja det är ju så sant så. När man väl har "fattat" the Don, så inser man att han är ett geni, och om han blir vald president kan han gå till historien som en av de största.

Och vi fick just se hans äldste son, Don Jr., gå upp på podiet. Jag fick en känsla av det var USA näst-näste president vi såg där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in