2016-04-28, 14:24
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Är det någon som har en förklaring till varför YouGov gjorde två mätningar denna månad?

På grund av MP-skandalerna, det var ju riktigt stora skandaler som borde påverka opinionen.
2016-04-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så Yougov under dagen? När borde det dyka upp en Sentio? Effekten av islamistkrisen ända in i regeringen borde kanske skicka några sossar till SD.

Ockhams rakkniv, hemfaller du åt guilt by association? Du röstar väl inte på andra som röstar, utan på partiet?!

Att använda uttrycket Guilt by association är fel terminolgi eftersom jag inte på något sätt håller SD ansvariga för att de följs av en osedvanligt stor andel foliehattar som delar fantasifulla teorier om opinionsundersökningar. Jag försöker således inte framställa SD i dålig dager för att de har röstande som är konspirationsteoretiker Deluxe.

Vilket parti man röstar på är emellertid precis som allt annat här i livet. Man vill identifiera sig med såväl partiet som de som röstar på det. När antalet klentrogna konspirationsteoretiker överstiger den kritiska massan så imploderar mitt engagemang (lite som Crispykreems i tråden)då jag inte i något avseende vill ha något gemensamt med personer som t.e.x Herr Returpapper.
Anledningen till att jag hatar PK från första början är att de för samma typ av verklighetsfrämmande resonemang som förs av vissa i den här tråden. Efter ett år på Flashback så har det plötsligt gått upp för mig att det även på min sida finns det ett icke oansenligt antal dårar som sätter logiken längst bak i rummet för att deras verklighet skall kunna bli sann.
Nu skrev jag ju också att det nästankänns som att man hellre blankröstar. Än så länge prioriterar jag Sveriges bästa före min egen fåfänga.

Jag konstaterar också att Yougovs OU kom ut på torsdagen. Ingen hade kunnat ana det utom just alla som, för att citera CrispyKreem, har fler hjärnceller än en Coca-cola zero har kalorier.

Däremot så måste jag vässa mina kunskaper som medium. Jag tippade ju 26,3% tidigare i tråden. Jag vände tydligen på siffrorna.
2016-04-28, 14:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
På grund av MP-skandalerna, det var ju riktigt stora skandaler som borde påverka opinionen.
Självklart har du rätt. Jag har själv deltagit i en uppenbart extrainsatt mätning hos Demoskop just om förtroendet för MP & deras språkrör.
2016-04-28, 14:44
Medlem
Bellanias avatar
Citat:

All tillgänglig information talar för arr Mp rimligtvis och i verkligheten nu ligger under riksdagsspärren...

2016-04-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Resultaten i YouGovs mätning för S förefaller egendomlig och alldeles särskilt för Mp!

Men SD håller ställningarna, som förväntat...
S+MP+V ökar +2,6
Alliansen minskar -1,0
SD minskar -1,3

Låter det troligt? Nej, ökningen för vänstern låter helt vansinnig. Men jag har alltid varit skeptisk mot YG, även när det var impopulärt för att de gav SD astronomiska siffror just då, och det OI som gör det har ju alltid rätt enligt tråden...
2016-04-28, 14:48
Medlem
Citat:

Stämmer inte. Mätperioden på denna undersökning = 15-19 april

Får väl anta man försökte hitta nån som ville köpa mätningen när Metro verkar hoppat av.
2016-04-28, 18:12
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Stämmer inte. Mätperioden på denna undersökning = 15-19 april

Får väl anta man försökte hitta nån som ville köpa mätningen när Metro verkar hoppat av.

En tänkbar gissning är att beställaren insett att man köpt/är på väg att köpa en inaktuell mätning. Det är ju litet olyckligt när mätningen sker kort innan det verkligen händer något som (rimligtvis) påverkar opinionen.

Att MP ÖKAR är ju litet otippat.
2016-04-28, 18:28
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
En tänkbar gissning är att beställaren insett att man köpt/är på väg att köpa en inaktuell mätning. Det är ju litet olyckligt när mätningen sker kort innan det verkligen händer något som (rimligtvis) påverkar opinionen.

Att MP ÖKAR är ju litet otippat.

Troligt att nästa yougov kommer bara om någon vecka..
2016-04-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Möjligt. Annars har det hänt förut att YG publicerar på fredagar. Hände t.ex. med aprilmätningen 2015. Den publicerades fredagen 24/4 enligt status.st. "Publicera" innebär i Metros fall att man sätter någon prao på att skriva en analys. Det kanske inte hanns med idag.
2016-04-28, 18:46
Avslutad
Att MP ökar och SD minskar idioti detta land förtjänar fan nästan ett terrordåd.
2016-04-28, 18:59
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Att MP ökar och SD minskar idioti detta land förtjänar fan nästan ett terrordåd.
Som påpekats tidigare är undersökningen genomförd under perioden 15-19 april och därmed tämligen gammal, i synnerhet med tanke på MP.
Senast redigerad av Floragatan 2016-04-28 kl. 19:01.
2016-04-28, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Som påpekats tidigare är undersökningen genomförd under perioden 15-19 april och därmed tämligen gammal, i synnerhet med tanke på MP.

Skulle inte förvåna mig om nästa undersökning visar liknande siffror

Om Inte mp förlorat minst 2 % nästa undersökning är detta land dömt att dö ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in