Citat:
Ja, allt ovan har det rapporterats om i media men det kunde gjorts betydligt mer och värre.
Allt har han kunnat göra utan några som helst konsekvenser. Han behöver inte ens uttala sig i någon fråga om han inte själv vill. Helt sanslöst således att denne man har mage att klaga på folk och media när det enda som det rapporterats om i hans fall är sådant han själv, med sin dåliga moral och bristande omdöme, gett upphov till. I så fall har Silvia större rätt att klaga, som när media skrev om hennes pappas bakgrund, något som hon själv inte kan rå för.
Allt har han kunnat göra utan några som helst konsekvenser. Han behöver inte ens uttala sig i någon fråga om han inte själv vill. Helt sanslöst således att denne man har mage att klaga på folk och media när det enda som det rapporterats om i hans fall är sådant han själv, med sin dåliga moral och bristande omdöme, gett upphov till. I så fall har Silvia större rätt att klaga, som när media skrev om hennes pappas bakgrund, något som hon själv inte kan rå för.
Hans majestät vänder bara blad och trallar vidare som ingenting hänt. Jag undrar om hans indignation är att betrakta som vanlig gubbilska? Eller är det begynnande demens möjligen? Om han värnade om monarkin hade han tagit vara på faktum att hans äldsta dotter är populär, kanske tom att betrakta som folkkär, och abdikerat.
Erika Patzek (prins Sigvards första hustru) var såvitt jag vet tyska av välbärgad icke kunglig/adlig familj, hennes bakgrund var inte olik Silvia Sommerlaths. Den ena dög inte som hustru till en prins men den andra till drottning. Och med lilla Hellqvist har visats att numera duger vem som helst (snart kommer en viss skribent och roar mig misstänker jag).
Drottningen hade kunnat handskas snyggare med sin fars förflutna, ingen kan klandra henne för vad som skedde innan hon ens fötts/var en mycket liten flicka men hon verkade vilja sopa alltihop under mattan. Det skadade hennes trovärdighet och påverkar uppfattningen om henne.