2016-04-28, 11:16
Medlem
kostymnisses avatar
Och själv blir jag bara trött på skiten...

Vafan vi var ju av med bangers ju. Är det en ny generation på g på läktaren som inte vet det eller? Kom ju bangers från båda håll.

Rent sportsligt är det för jävla tungt att tappa Rieks och Bjärsa.
Citera
2016-04-28, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vi är nog helt överens i det hela, klubben ska inte straffas.

Barnarbete är fortfarande förbjudet i Sverige, annars kanske tillomed du hade haft ett jobb.

Japp, det är inte så jävla svårt och det finns garanterat bilder på de som är maskerade innan de tagit på sig balaklavan/masken. Men det verkar som folk inte förstår det.

Jag har aldrig tänkt på hur tätt kamerorna brukar sitta på arenor men om det finns många att tillgå så borde det inte vara särskilt svårt att spola bakåt och följa förövaren i kamera för kamera tills man får en bra ansiktsbild på honom.
Senast redigerad av trazke 2016-04-28 kl. 11:38.
Citera
2016-04-28, 11:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är precis så man har gjort när man har identifierat personer vid demonstrationer. Man har letat efter bilder på samma personer omaskerade. Inte helt lätt men det går om man lägger tid på det.
Nu verkar det som de identifierat gynnaren, men jag tror inte det är sålätt som Salorm tror, tror det rentav kan vara ganska svårt i normalfallet.
Citera
2016-04-28, 11:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nu verkar det som de identifierat gynnaren, men jag tror inte det är sålätt som Salorm tror, tror det rentav kan vara ganska svårt i normalfallet.

Klart svårt och tidskrävande, men det går. Brittiska CCTV:s har väl också programvara som förenklar det.
Citera
2016-04-28, 11:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Vet du vad, det kan tillomed göras med automatik med en ganska simpel bigdata lösning som har ett igenkänningsprogram. Då slipper vi tillomed ha den felande länken med i sammanhanget som till 98% är människan. Och ja, dessa program finns tillgängliga.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Klart svårt och tidskrävande, men det går. Brittiska CCTV:s har väl också programvara som förenklar det.
Du var snabbare än mig, men som du skriver har CCTV en BigData lösning som har igenkänningsprogram. Tror faktiskt man kan googla sig till vad de använder.
Citera
2016-04-28, 11:36
Bannlyst
När tror ni att det kommer ett beslut om IFK - MFF?
Citera
2016-04-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
När tror ni att det kommer ett beslut om IFK - MFF?

De sa igår att det skulle komma under morgondagen (idag). Så kommer väl antagligen i eftermiddag. Borde inte vara så svårdömt. För mig solklar 0-3 seger till Malmö då IFK nu gått ut och sagt att de vet vem förövaren är och således är det garanterat en i deras led. Borde inte vara så mycket att diskutera.
Citera
2016-04-28, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vet du vad, det kan tillomed göras med automatik med en ganska simpel bigdata lösning som har ett igenkänningsprogram. Då slipper vi tillomed ha den felande länken med i sammanhanget som till 98% är människan. Och ja, dessa program finns tillgängliga.

Du var snabbare än mig, men som du skriver har CCTV en BigData lösning som har igenkänningsprogram. Tror faktiskt man kan googla sig till vad de använder.

Är du säker på det? Jag ville köpa något liknande tidigare i år men fick höra att det var olagligt i Sverige. Säljaren menade att när man pratar ansiktsigenkänning i Sverige så är det helt enkelt bara kamerorna som är extra bra på att filma detaljer i ansiktet men själva programmet som känner igen skulle vara "jätteolagligt" som han uttryckte det.
Citera
2016-04-28, 11:54
Medlem
ArneIIIs avatar
Om nu Blåvitts säk. har identifierat personen så att denne kan straffas på regelrätt sätt anser jag att man uppfylld sin del.

Det blir absurt ifall man även ska kräva av klubbarna att de till 100% på förhand ska kunna motverka att en person kastar något. Ska fotbollsklubbar klara av uppgifter som inget samhälle någonsin klarat av, 100% laglydighet.
Citera
2016-04-28, 11:57
Medlem
Aakkes avatar
Det sjukaste med detta är IFK's barnläkare "young fellows" eller vad de kallades står precis vid stora klacken, vad hade hänt om någon råkat få in e banger där?
Citera
2016-04-28, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beedan
För mig solklar 0-3 seger till Malmö.
Vilket regelverk hänvisar du till då?
Citera
2016-04-28, 12:21
Medlem
Jag gillar inte att en enskild persons verk kan resultera i 0-3 för en klubb. En kollektiv bestraffning så det heter duga. På så sätt skulle man ju kunna infiltrera ett motståndarlags sektion, kasta in ett knallskott och ge sitt eget lag segern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in