2016-04-28, 02:35
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Bjäre Chipsen är ju av den klassen att de får plats på diverse matmässor jag varit på.
Sedan har jag iofs sett dessa även på netto men det var en kort tid och med ett extremt begränsat utbud.

Ja precis. Riktigt bra chips det där.Köp hem en påse !
Det kommer jag definitivt göra till helgen
Citera
2016-04-28, 11:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Ja precis. Riktigt bra chips det där.Köp hem en påse !
Det kommer jag definitivt göra till helgen

Jag har testat dom, nu minns jag inte smakerna men på mässor är det ofta en av varje...
Citera
2016-04-29, 00:44
Medlem
snillet_1s avatar
Någon som vet hur försäljningssiffrorna ser ut för Estrella sedan de gick över till att behålla skalet på alla sina chips? Jag har i alla fall slutat köpa dem, jag tycker inte det är samma sak. Blir en bismak eller konsistensförändring som jag inte gillar.
Citera
2016-04-29, 02:20
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Någon som vet hur försäljningssiffrorna ser ut för Estrella sedan de gick över till att behålla skalet på alla sina chips? Jag har i alla fall slutat köpa dem, jag tycker inte det är samma sak. Blir en bismak eller konsistensförändring som jag inte gillar.

Bra tips, har inte sett att Estrella gått åt rätt håll (enligt mig). Måste testas genast, oskalad potatis är bäst (om det inte är vinterpotatis, den får man gärna skrubba rejält).
Citera
2016-04-29, 02:33
Bannlyst
Haha

Ni är ju ett gäng riktiga tjockisar

Vissa pattarna!

Okej, ge mig kryddstarkaste chipsen ni vet!
Citera
2016-04-29, 11:40
Medlem
OLW grillchips med ostdipp
Citera
2016-04-29, 16:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Haha

Vissa pattarna!

Jag tror att ens smaklökar har "tagit livet" av chipsen, som man åt som pojkvasker. Dvs man tycker att det var mer krut i chipsen förr..

Men, det finns ett alternativ som levererar med sting, yes sir...

Det är en Indisk variant jag fick smaka på, det är inte potatis som har friterats utan något mjöl (tror jag) med kryddor. Säljs på liknande chipspåsar. Det är som det indiska köket, och för indier..

Så ta ett varv via en indisk butik !
Citera
2016-04-29, 17:47
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag tror att ens smaklökar har "tagit livet" av chipsen, som man åt som pojkvasker. Dvs man tycker att det var mer krut i chipsen förr..

Men, det finns ett alternativ som levererar med sting, yes sir...

Det är en Indisk variant jag fick smaka på, det är inte potatis som har friterats utan något mjöl (tror jag) med kryddor. Säljs på liknande chipspåsar. Det är som det indiska köket, och för indier..

Så ta ett varv via en indisk butik !
Indiska chips låter riktigt spännande!
Har du möjligen på indie-chipsen du åt? det är inte kul ifall man fick något märke som var tillrättalagt för smaksvaga européer.

BTW för några år sedan så testade jag kinesiska chips med äkta räksmak. Chipsen såg ok ut, men smaken var som att tugga på sura veckogamla räkskal.
Citera
2016-04-29, 18:43
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Indiska chips låter riktigt spännande!
Har du möjligen på indie-chipsen du åt? det är inte kul ifall man fick något märke som var tillrättalagt för smaksvaga européer.

Njaa.., reste för två år sedan med transsibiriska och hade en granne i kupen som var en indier (ifrån London) som hade köpt de i London. Han sade att de fanns i indiska matbutiker (där) att köpa.

Tyvärr-tyvärr så minns jag inte märket, men smaken/rejäla kryddningen sparades det inte på. Själva flarnen var småa, typ i storlek med större riskorn och lite större än så. Förpackningen är som en vanlig chips-påse.

Jag har letat efter bilder på nätet och läst om indiska snacks just nu.., och som jag fick det beskrivet verkar det vara detta : https://en.wikipedia.org/wiki/Bikaneri_Bhujia

Men, visuellt såg det ut som detta (dvs själva riset på bilden) : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_snack_foods_from_the_Indian_subcontinent#/media/File:Indian_cuisine-Chaat-Bhelpuri-03.jpg

Tror du måste inom en Indisk butik för att komma detta närmare..(men det är värt det !)

En sista sak, i.o.m att de säljs i EU (med livsmedelskontroler) men är gjorda i Indien så är det nog "kosher" för magen !
Senast redigerad av Snapcount 2016-04-29 kl. 18:47.
Citera
2016-05-01, 01:01
Medlem
Natur chips, dill o gräddfil MAN!
Citera
2016-05-01, 08:29
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Haha

Vissa pattarna!

FYI Tråden handlar om chipsens smak, dvs kvalitet inte kvantitet.
Citera
2016-05-01, 08:30
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Njaa.., reste för två år sedan med transsibiriska och hade en granne i kupen som var en indier (ifrån London) som hade köpt de i London. Han sade att de fanns i indiska matbutiker (där) att köpa.

Tyvärr-tyvärr så minns jag inte märket, men smaken/rejäla kryddningen sparades det inte på. Själva flarnen var småa, typ i storlek med större riskorn och lite större än så. Förpackningen är som en vanlig chips-påse.

Jag har letat efter bilder på nätet och läst om indiska snacks just nu.., och som jag fick det beskrivet verkar det vara detta : https://en.wikipedia.org/wiki/Bikaneri_Bhujia

Men, visuellt såg det ut som detta (dvs själva riset på bilden) : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_snack_foods_from_the_Indian_subcontinent#/media/File:Indian_cuisine-Chaat-Bhelpuri-03.jpg

Tror du måste inom en Indisk butik för att komma detta närmare..(men det är värt det !)

En sista sak, i.o.m att de säljs i EU (med livsmedelskontroler) men är gjorda i Indien så är det nog "kosher" för magen !

Toppen, då vet jag vad jag skall ställa in min "radar" på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in